«Ψαλιδίζουν» και τις ηλεκτρονικές αγορές από τα σούπερ μάρκετ τα νοικοκυριά, το εισόδημα των οποίων εξανεμίζεται λόγω των πληθωριστικών πιέσεων.
Παρότι καταγράφεται μια αύξηση 5% στην μέση τιμή των προϊόντων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022 συγκριτικά με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, η αξία των online αγορών σε τιμές λιανικής με ΦΠΑ έπεσε στα 134 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα, σημειώνοντας πτώση 5%, συγκρινόμενη με το αντίστοιχο πρώτο εξάμηνο του 2021, όπου η οnline κατανάλωση είχε εκτοξευθεί λόγω και της πανδημίας στα 141 εκατ. ευρώ από 56,3 εκατ. ευρώ το 2020.
Διαβάστε επίσης: Ακρίβεια: Αγορές με το σταγονόμετρο σε καύσιμα, τρόφιμα και ρούχα
Ο Απρίλιος ήταν ο μήνας με τις χειρότερες επιδόσεις για τον κλάδο των online σούπερ μάρκετ, καθώς σύμφωνα με το εξαμηνιαίο report που δημοσίευσε σήμερα η Convert Group, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις υποχώρησαν κατά 24,3%.
Πάντως, οι μήνες Μάιος και Ιούνιος του 2022 δείχνουν αυξητικές τάσεις με +7% και +14% αντίστοιχα, προμηνύοντας πιθανά μια καλύτερη συνέχεια.
Αδειάζει το καλάθι
Η μείωση στις αγορές στον κλάδο των online σούπερ μάρκετ αποτυπώνεται στη μέση αξία του αγοραστικού καλαθιού.
Αν και οι τιμές ανέβηκαν, από 77,9 ευρώ που ήταν η μέση αξία του αγοραστικού καλαθιού τον Ιανουάριο εφέτος, τον Ιούνιο είχε πέσει στα 76,6 ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2022 στα 77,90 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
Κι αυτό γιατί καταγράφεται 6% μείωση στον αριθμό των προϊόντων που υπάρχουν στα ηλεκτρονικά καλάθια. Από 36,5 τεμάχια τον Ιανουάριο «έπεσαν» σε 33,7 τον Ιούνιο.
Ποια είδη διαγράφονται από τη λίστα
Ο υψηλός πληθωρισμός, πέρα από την αρνητική του επίδραση στη συνολική κατανάλωση, επηρεάζει και τις καταναλωτικές συνήθειες σε πολλές κατηγορίες προϊόντων.
Οι διαδικτυακοί αγοραστές έχουν μειώσει τις δαπάνες τους, σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2021, σε ορισμένα είδη που δεν θωρούνται «βασικά», όπως τα κρασιά (-30%) και σνακ (-7%) και τα ακριβότερα φρέσκα τρόφιμα, όπως συσκευασμένα αλλαντικά (-12%) και τα τυριά (- 6%).
Από την άλλη πλευρά, τείνουν να ξοδεύουν περισσότερα σε τρόφιμα με χαμηλότερο κόστος, όπως τα κατεψυγμένα έτοιμα γεύματα (+14%) και τα ζυμαρικά (+14%).
Χάθηκαν οι προσφορές
Η μέση έκπτωση σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022 ήταν 37,9%, σύμφωνα με την έρευνα της Convert Group.
Όμως, το ποσοστό των προϊόντων που πουλήθηκαν κάτω από οποιοδήποτε είδος προωθητικής ενέργειας ήταν χαμηλότερο κατά 16,5 ποσοστιαίες μονάδες, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, φτάνοντας μόνο το 35,9% επί του συνόλου των πωληθέντων τεμαχίων.
Αυτό δείχνει ότι λιγότερα προϊόντα ή για μικρότερες χρονικές περιόδους είχαν έκπτωση, με αποτέλεσμα λιγότερες παρορμητικές αγορές.
Τα προϊόντα για κατοικίδια συνεχίζουν να πουλάνε
Προϊοντικά, μόνο τα είδη για κατοικίδια ήταν η κατηγορία που διασώθηκε ουσιαστικά κατά τους πρώτους έξι μήνες του τρέχοντος έτους, ενώ οριακά αυξημένη παρουσιάζεται και η κατηγορία προϊόντων περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά.
Συγκεκριμένα, η αξία online αγορών στα προϊόντα για κατοικίδια αυξήθηκε κατά 14% , ενώ 1% υψηλότερα κινήθηκε η κατηγορία των προϊόντων περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά.
Αντίθετα, τα κατεψυγμένα είδη και τα προϊόντα αρτοποιίας υποχώρησαν.
Επιπροσθέτως, η κατηγορία των φρέσκων τροφίμων συνεχίζει να επιφέρει το 34% των εξαμηνιαίων πωλήσεων του κλάδου, ενώ ακολουθεί η κατηγορία των συσκευασμένων τροφίμων επιφέροντας το 22% των εξαμηνιαίων πωλήσεων του κλάδου.
Latest News
Βακάκης: Ποια προϊόντα δεν θα μπουν ποτέ στα ράφια της Jumbo
Για τον ανταγωνισμό, επέκταση σε νέες κατηγορίες και χώρες αλλά και τους μισθούς μίλησε χθες σε αναλυτές ο επικεφαλής της Jumbo
Πόσο πουλά τώρα η Lamda Development τα οικόπεδα στο Ελληνικό
«Σπάνε» τα ταμεία οι πωλήσεις των σπιτιών - Αύξηση τιμών 15-20% μέσα σε 10 μήνες
Ξεπουλάνε τα νέα αμοιβαία κεφάλαια των τραπεζών
Διπλάσιες οι πωλήσεις το 2024 σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο – Ένεση στα έσοδα των τραπεζών
Ελλάκτωρ: Πότε κληρώνει για Ηλέκτωρ και επιστροφή κεφαλαίου
Έργα 6 δισ. ευρώ διεκδικεί η Ελλάκτωρ, όπως είπε στους αναλυτές ο CEO Ευθύμιος Μπουλούτας
Ελλάκτωρ: Αυξημένα 46% τα EBITDA, στα 242,2 εκατ. για το 2023
Η ΗΛΕΚΤΩΡ ΑΕ υπέβαλε προσφορές για έργα συνολικού ύψους €447,8 εκατ.
Βακάκης σε αναλυτές: Η Jumbo μπήκε στην Trade Estates του Φουρλή – Ανησυχώ για την ανάφλεξη στη Μ. Ανατολή
Τι είπε ο επικεφαλής της Jumbo σε τηλεδιάσκεψη με αναλυτές για τις επιπτώσεις στην εταιρεία από την ανάφλεξη στην Μέση Ανατολή
Φωτοβολταϊκά συστήματα από τη ΔΕΗ σε 12 ή 24 άτοκες δόσεις
Η ΔΕΗ αναλαμβάνει από την αρχή μέχρι το τέλος τη μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση του καταλληλότερου εξοπλισμού
10 χρόνια η COSMOTE επενδύει στις ψηφιακές δεξιότητες των νέων μέσα από το STEM
Η COSMOTE στηρίζει και ενισχύει την εκπαιδευτική ρομποτική και το STEM
Στη συμμαχία Upcell η Sunlight για μετασχηματισμό της βιομηχανίας μπαταριών λιθίου
Η Sunlight ενώνει τις δυνάμεις της με ευρωπαίους εταίρους για την αντιμετώπιση των προβλημάτων του κλάδου και την επίτευξη των στρατηγικών στόχων της Ευρώπης
Νέες επενδύσεις στο κέντρο διανομής στη Θήβα από την FAMAR
Η εταιρεία υλοποιεί στοχευμένες επενδύσεις με την προσθήκη τριών νέων modules