Ρωσικές αεροπορικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της κρατικά ελεγχόμενης Aeroflot, διαλύουν παλαιότερα αεροσκάφη για να εξασφαλίσουν ανταλλακτικά που δεν μπορούν πλέον να αγοράσουν από το εξωτερικό λόγω των δυτικών κυρώσεων, ανέφεραν στο πρακτορείο Reuters τέσσερις πηγές του κλάδου.

Οι κινήσεις αυτές εντάσσονται στο πλαίσιο των συμβουλών που έδωσε η κυβέρνηση της Ρωσίας τον Ιούνιο στις αεροπορικές εταιρείες να χρησιμοποιήσουν ορισμένα αεροσκάφη για ανταλλακτικά, προκειμένου να διασφαλίσουν ότι τα υπόλοιπα αεροπλάνα ξένης κατασκευής μπορούν να συνεχίσουν να πετούν τουλάχιστον έως το 2025.

Οι κυρώσεις που επιβλήθηκαν στη Ρωσία μετά την εισβολή της στην Ουκρανία στα τέλη Φεβρουαρίου, εμποδίζουν τις αεροπορικές της εταιρείες να προμηθευτούν ανταλλακτικά ή να σταλούν  για εργασίας συντήρησης στη Δύση, όπως γινόταν στο παρελθόν.

Διαβάστε επίσης – Ρωσία: 1,2 δισ. δολάρια πακέτο βοήθειας στον αεροπορικό κλάδο

Οι πηγές αυτές ανέφεραν τουλάχιστον ένα ρωσικής κατασκευής Sukhoi Superjet 100 και ένα Airbus A350, που ανήκουν και τα δύο από την Aeroflot, είναι επί του παρόντος καθηλωμένα και αποσυναρμολογούνται, ώστε να εξασφαλιστούν τα απαιτούμενα ανταλλακτικά. Μάλιστα, πρόσθεσαν ότι  το Airbus A350 είναι σχεδόν ολοκαίνουργιο. Επίσης, έχουν ληφθεί ανταλλακτικά από μερικά Boeing 737 και Airbus A320 της Aeroflot.

Διαβάστε επίσης – Aeroflot: Προγραμματισμός εισροής 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέσω της διάθεσης νέων μετοχών

Το δημοσίευμα του ειδησεογραφικού πρακτορείου επισημαίνει ότι το μεγαλύτερο μέρος του ρωσικού στόλου αεροσκαφών αποτελείται από δυτικά επιβατικά αεροσκάφη.

Το ρωσικό υπουργείο Μεταφορών και η Aeroflot δεν απάντησαν σε αιτήματα για σχολιασμό.

Ο κανιβαλισμός των αεροσκαφών

Είναι «θέμα χρόνου» πριν κανιβαλιστούν αεροπλάνα που εδρεύουν στη Ρωσία, δήλωσε πηγή της δυτικής αεροπορικής βιομηχανίας.

Οι νεότερες γενιές αεριωθούμενων αεροσκαφών – A320neo, A350 και Boeing 737 MAX και 787 – διαθέτουν τεχνολογία που πρέπει να ενημερώνεται συνεχώς.

Εντός ενός έτους από την έναρξη ισχύος των κυρώσεων, θα είναι μια «πρόκληση» να διατηρηθούν τα σύγχρονα αεριωθούμενα αεροσκάφη σε λειτουργία ακόμη και για την πολύ ανεπτυγμένη και ικανή μηχανική βάση της Ρωσίας, ανέφεραν δυτικές πηγές.

Η πρακτική της αφαίρεσης εξαρτημάτων για να κρατήσει ένα άλλο αεροπλάνο σε πτήση είναι κοινώς γνωστή ως μετατροπή των αχρηστευμένων αεροπλάνων σε «χριστουγεννιάτικα δέντρα». Αν και σχετικά σπάνιο, συνδέεται τις περισσότερες φορές με οικονομικές δυσκολίες και δεν συνέβη ποτέ στην ίδια κλίμακα με αυτή που ισχύει τώρα στη Ρωσία.

Σχεδόν το 80% του στόλου της Aeroflot αποτελείται από Boeings και Airbus – έχει 134 Boeing και 146 Airbus, μαζί με σχεδόν 80 αεροσκάφη Sukhoi Superjet-100 ρωσικής κατασκευής στο τέλος του περασμένου έτους, με βάση τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα δεδομένα.

Σύμφωνα με υπολογισμούς του Reuters που βασίζονται σε δεδομένα από το Flightradar24, περίπου 50 αεροπλάνα της Aeroflot – ή το 15% του στόλου της, συμπεριλαμβανομένων των αεριωθούμενων αεροσκαφών που έχουν αποκλειστεί από κυρώσεις – δεν έχουν απογειωθεί από τα τέλη Ιουλίου.

Η συμβουλή της ρωσικής κυβέρνησης προβλέπει «μερική αποσυναρμολόγηση ορισμένων τμημάτων του στόλου αεροσκαφών», η οποία θα διατηρήσει τα δύο τρίτα του ξένου στόλου επιχειρησιακά έως το τέλος του 2025.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Ενεργειακή κρίση: Γαλλία – Ιταλία vs Γερμανίας, Ισπανία – Γερμανία vs Γαλλίας – Χίλια κομμάτια η ΕΕ…
Διεθνή |

Χίλια κομμάτια η Ε.Ε. - Πώς να σώσει την παρτίδα η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν;

Η επιστολή της προέδρου της Κομισιόν προς τους «27» επιχειρεί να γεφυρώσει τις αντιθέσεις και να συγκροτήσει μια ενιαία γραμμή, κάτι που ως τώρα έχει αποδειχθεί αδύνατο. Κρίσιμες οι αποφάσεις που θα ληφθούν τώρα, τα χειρότερα έρχονται.