Ξεκίνησε την Πέμπτη η διαδικασία μετάγγισης της ποσότητας πετρελαίου από το ελληνόκτητο τάνκερ «Ιce Energy» στο δεξαμενόπλοιο «Lana» με σημαία Ιράν, μετά και τη σχετική απόφαση που είχε λάβει ο Αρειος Πάγος.
Από το «Ice Εnergy» αναμένεται να απαντληθούν 56.000 τόνοι αργού πετρελαίου και να μεταγγιστούν στο «Lana», το οποίο μετά τη διαδικασία αναμένεται να αποπλεύσει για τον προορισμό του.
Μετά το πέρας της διαδικασίας αναμένεται να δοθεί εντολή για την απελευθέρωση των δύο ελληνόκτητων δεξαμενόπλοιων που κρατούνται από τις ιρανικές αρχές στον Περσικό Κόλπο.
Διαβάστε επίσης: Ανοιξε ο δρόμος για την απελευθέρωση των δυο ελληνικών πλοίων
Απαγόρευση αγκυροβολίας και διέλευσης πλοίων
Στο πλαίσιο αυτό, το αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος αποφάσισε τη λήψη προσωρινών μέτρων αγκυροβολίας-διέλευσης εντός του αγκυροβολίου Πειραιά.
Ειδικότερα και «με σκοπό την απρόσκοπτη πραγματοποίηση των εντελλόμενων σε σχετική που πρόκειται να διενεργηθούν μεταξύ των Δ/Ξ “ICE ENERGY” (IMO No 9301732) σημ. Λιβερίας και Δ/Ξ “LANA” σημ. Ιράν (IMO No 9256860), αποφασίζεται η προσωρινή και μέχρι περάτωσης της διαδικασίας, απαγόρευση αγκυροβολίας και διέλευσης πλοίων σε απόσταση ενός (01 ν.μ.) ναυτικού μιλίου περιμετρικά του ακόλουθου στίγματος: φ=37 52΄ 04,2΄΄ Β, λ=023 31΄ 34,3΄΄ Α. Οι παραβάτες της παρούσας Απόφασης τιμωρούνται, ανεξάρτητα από τυχόν ποινικές κυρώσεις ή
άλλες κυρώσεις που συντρέχουν από την κείμενη νομοθεσία, σύμφωνα με το άρθρο 157 του ΝΔ 187/1973 (Α’ 261/1973), όπως ισχύει».
Τα ελληνικά πλοία στον Περσικό
Ήδη πληροφορίες του «OT» αναφέρουν ότι κοντά στα ελληνικά πλοία παρατηρείται μια κινητικότητα καθώς στην περιοχή βρίσκεται εκπρόσωπος του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών προκειμένου να παρακολουθεί την όλη υπόθεση.
Οι Έλληνες είναι καλά στην υγεία τους ωστόσο ταλαιπωρούνται αρκετά από την κράτηση στα πλοία, για τόσο μεγάλο διάστημα.
Τα δύο υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοια που κρατούνται είναι τα Delta Poseidon της εταιρείας Delta Tankers του Διαμαντή Διαμαντίδη και το Prudent Warrior της εταιρείας Polembros Shipping Limited, συμφερόντων του Σπύρου Πολέμη. Στο Delta Poseidon βρίσκονταν 25 άτομα πλήρωμα εκ των οποίων οι δυο είναι Έλληνες και στο Prudent Warrior βρίσκονταν 23 άτομα πλήρωμα εκ των οποίων 8 είναι Έλληνες και ένας Κύπριος.
Ιστορικό
Αρχικά, το δεξαμενόπλοιο που μετέφερε ιρανικό πετρέλαιο είχε δεσμευτεί με το επιχείρημα ότι ανήκε στη ρωσική Promsvyazbank, μία από τις τράπεζες της Ρωσίας εναντίον της οποίας είχαν επιβληθεί κυρώσεις.
Το πλοίο με την ονομασία «Pegas» είχε αντιμετωπίσει μηχανικό πρόβλημα, ενώ βρισκόταν στη διαδρομή προς τη νότια Πελοπόννησο για να ξεφορτώσει το φορτίο του σε άλλο τάνκερ και λόγω των δύσκολων καιρικών συνθηκών, είχε αναγκαστεί να κάνει στάση ανοιχτά της Καρύστου στις 14 Απριλίου.
Εκεί, είχε δεσμευθεί έπειτα από αίτημα δικαστικής συνδρομής που είχαν υποβάλει οι ΗΠΑ, με το αιτιολογικό ότι τα έσοδα από την πώληση του πετρελαίου θα κατέληγαν στη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας. Το τάνκερ μετέφερε στις δεξαμενές του 107.000 τόνους ιρανικού πετρελαίου.
Στις αρχές Ιουνίου, το Συμβούλιο Εφετών Χαλκίδας έκανε δεκτές τις αντιρρήσεις που είχε καταθέσει ο νομικός εκπρόσωπος της ιδιοκτήτριας εταιρείας του φορτίου, για την κατάσχεση και μετάγγιση του πετρελαίου στο δεξαμενόπλοιο «Ice Energy». Σύμφωνα με τη δικαστική απόφαση θα πρέπει να επιστραφεί.
Στη συνέχεια μετά από προσφυγή, ο Αρειος Πάγος απέρριψε την προσφυγή της ναυτιλιακής εταιρείας που έχει ναυλώσει δεξαμενόπλοιο (Ice Energy) για λογαριασμό των αμερικανικών αρχών για να μεταφέρει στις ΗΠΑ το πετρέλαιο του «Lana».
Latest News
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda