Το σούπερ τζάμπο A380 έχει πολλούς υποστηρικτές σε όλο τον κόσμο, αλλά κανέναν τόσο ένθερμο όσο τον Τιμ Κλαρκ, τον πρόεδρος της Emirates.
Η αεροπορική εταιρεία με έδρα το Ντουμπάι αγόρασε σχεδόν τα μισά από όλα τα A380 που κατασκευάστηκαν ποτέ και τώρα έχει 118 στον στόλο της, περίπου 80 από τα οποία πετούν αυτήν τη στιγμή.
Μάλιστα, από τη επόμενη άνοιξη εκτιμάται ότι ολόκληρος ο στόλος της θα είναι και πάλι στον αέρα, καθώς το ενδιαφέρον για τα σούπερ τζάμπο αναβιώνει, διαψεύδοντας όσους έσπευσαν να μιλήσουν για «συνταξιοδότηση» εν μέσω πανδημίας.
Διαβάστε επίσης – Airbus: Επιστρέφει το Α380
Αύξηση της ζήτησης
«Η ιδέα ότι το A380 μπορούσε να θεωρηθεί ξεπερασμένο ήταν πάντα λίγο δύσκολη για εμάς», είπε ο Κλαρκ σε αποκλειστική του συνέντευξη στο CNN Travel.
«Γέλαγα μόνος μου και σκεφτόμουν «Περίμενε να δεις». Ξεκινήσαμε να πετάμε το A380 στο Χίθροου έξι φορές την ημέρα τον Οκτώβριο του περασμένου έτους και έκτοτε δεν είχαμε [δωρεάν] θέση σε κανένα από αυτά».
Η αεροπορική εταιρεία θα αρχίσει να ανανεώνει το εσωτερικό σχεδόν 70 A380 της αργότερα φέτος, προσθέτοντας μια νέα premium οικονομική θέση που θα μειώσει ελαφρώς τη χωρητικότητα επιβατών από 519 σε 484.
Πολυτέλεια στα 35.000 πόδια
Το πιο χαρακτηριστικό χαρακτηριστικό του σούπερ τζάμπο της Emirates, ωστόσο, θα παραμείνει το θρυλικό shower spa, το οποίο προσφέρει στους επιβάτες πρώτης θέσης την πολυτέλεια ενός πλήρους ντους στα 35.000 πόδια.
Υπάρχουν δύο τέτοιες σουίτες, στο μπροστινό μέρος του επάνω καταστρώματος, και η Emirates είναι η μόνη αεροπορική εταιρεία που τις προσφέρει, αφού ο Κλαρκ τις ζήτησε ρητά κατά την τελική φάση σχεδιασμού του αεροπλάνου, στις αρχές της δεκαετίας του 2000.
«Ήταν λίγο ρίσκο για εμάς, αλλά αυτοί ήταν νεκροί χώροι από τους οποίους δεν μπορούσαμε να δημιουργήσουμε εισόδημα. Συνειδητοποίησα ότι στην πραγματικότητα θα ήταν εξαιρετικά δημοφιλείς» πρόσθεσε
Ένα νέο A380;
Ο Κλαρκ δεν κρύβει την απογοήτευσή του για το γεγονός ότι ούτε η Airbus ούτε η Boeing σχεδιάζουν να κατασκευάσουν ένα νέο αεροπλάνο στο μέγεθος του Α380.
Επί του παρόντος, τα μεγαλύτερα αεροπλάνα που προσφέρονται από τους δύο κορυφαίους κατασκευαστές είναι το Airbus A350-1000 και το επερχόμενο 777-9, τα οποία χωρούν λίγο περισσότερα από 400 άτομα σε τυπική διαμόρφωση.
Ωστόσο, οι παραδόσεις αυτών των αεροπλάνων έχουν καθυστερήσει και ο Κλαρκ πιστεύει ότι είναι πολύ μικρά για να αντικαταστήσουν το A380 στον στόλο της Emirates.
Ο Κλαρκ επιθυμεί ένα νέο αεροπλάνο τόσο μεγάλο όσο το A380, αν όχι μεγαλύτερο, με σύγχρονα χαρακτηριστικά όπως ελαφριά σύνθετα υλικά και πιο αποδοτικούς κινητήρες.
Οι συζητήσεις με την Airbus
«Είναι δυνατός ο επανασχεδιασμός ενός νέου A380; Ναι. Είναι δυνατόν να ελαφρύνει το αεροσκάφος; Ναι. Όταν έφεραν αυτό το αεροσκάφος στην αγορά, τα σύνθετα υλικά δεν ήταν πραγματικά [ευρέως διαδεδομένα]» υπογραμμίζει.
«Έχω μιλήσει με την Airbus περισσότερες από μία φορές», προσθέτει. «Πιστεύω ότι αρχίζουν να το παίρνουν λίγο πιο σοβαρά, αλλά αυτή τη στιγμή επικεντρώνονται στα αεροπλάνα μονού διαδρόμου και στη γραμμή Α350.
«Υποψιάζομαι ότι άνθρωποι όπως ο [Διευθύνων Σύμβουλος της Airbus] Guillaume Faury θα ήθελαν πραγματικά να δουν κάτι τέτοιο. Αλλά είναι πολύ τεχνοκράτης και θα κάνει μόνο ό,τι θα του επιτρέψουν οι μηχανικοί του και η τεχνολογία».
Latest News
Σε υψηλό 23 ετών το κόστος δανεισμού στις ΗΠΑ – Ο χρησμός του Πάουελ για επόμενες κινήσεις της Fed
Όπως ήταν αναμενόμενο η Fed άφησε αμετάβλητα τα επιτόκια
Με το βλέμμα στον Πάουελ οι αγορές για τις προοπτικές των επιτοκίων
Τα στοιχεία για τον πληθωρισμό και τους μισθούς περιορίζουν τις προσδοκίες για μείωση των επιτοκίων
Τα διαμάντια είναι παντοτινά. αλλά οι τεχνητοί λίθοι κυριαρχούν... παντού
Οι εξορύκτες δίνουν μάχη για να μειώσουν την υπερπροσφορά πολύτιμων λίθων
Ποια νέα μέτρα εξετάζουν οι ΗΠΑ για τις εξαγωγές τεχνολογίας στην Κίνα
Η Ουάσιγκτον προτρέπει την Ιαπωνία, τη Νότια Κορέα και την Ολλανδία να περικόψουν την προσφορά εργαλείων και τεχνολογίας
Πώς εκατομμύρια Αμερικανοί κινδυνεύουν να βρεθούν... offline
Πολιτικά παιχνίδια ενδέχεται να στερήσουν από εκατομμύρια αμερικανικά νοικοκυριά την οικονομική πρόσβαση στο ευρυζωνικό διαδίκτυο
Στα μαλακά έπεσε ο ιδρυτής της Binance - Τέσσερις μήνες φυλακή για ξέπλυμα χρήματος
Οι εισαγγελείς των ΗΠΑ είχαν προτείνει ποινή 36 μηνών για τον Ζάο
Αποεπενδύει και φεύγει από την υγειονομική περίθαλψη - Η απόφαση έκπληξη της Walmart
Γιατί ο κολοσσός της λιανικής αποφάσισε να κλείσει τις 51 κλινικές Walmart Health - Διατηρεί τα φαρμακεία και τα οπτικά της
Θα μπει πίσω από τα κάγκελα της φυλακής ο ιδρυτής της Binance;
Ο Τσανπένγκ Ζάο έχει ομολογήσει την ενοχή του για ξέπλυμα χρήματος
Βιλερουά (ΕΚΤ): Μείωση των επιτοκίων τον Ιούνιο
Τα στοιχεία για τον πληθωρισμό στην ευρωζώνη στηρίζουν την εκτίμηση
Οι Αμερικανοί κόβουν τα... Big Mac - Tι έδειξαν τα αποτελέσματα τριμήνου στη ΜcDonald's
H κίνηση στον κλάδο γρήγορης εστίασης ήταν από σταθερή έως πτωτική στις ΗΠΑ και σε άλλες μεγάλες αγορές