Το σούπερ τζάμπο A380 έχει πολλούς υποστηρικτές σε όλο τον κόσμο, αλλά κανέναν τόσο ένθερμο όσο τον Τιμ Κλαρκ, τον πρόεδρος της Emirates.
Η αεροπορική εταιρεία με έδρα το Ντουμπάι αγόρασε σχεδόν τα μισά από όλα τα A380 που κατασκευάστηκαν ποτέ και τώρα έχει 118 στον στόλο της, περίπου 80 από τα οποία πετούν αυτήν τη στιγμή.
Μάλιστα, από τη επόμενη άνοιξη εκτιμάται ότι ολόκληρος ο στόλος της θα είναι και πάλι στον αέρα, καθώς το ενδιαφέρον για τα σούπερ τζάμπο αναβιώνει, διαψεύδοντας όσους έσπευσαν να μιλήσουν για «συνταξιοδότηση» εν μέσω πανδημίας.
Διαβάστε επίσης – Airbus: Επιστρέφει το Α380
Αύξηση της ζήτησης
«Η ιδέα ότι το A380 μπορούσε να θεωρηθεί ξεπερασμένο ήταν πάντα λίγο δύσκολη για εμάς», είπε ο Κλαρκ σε αποκλειστική του συνέντευξη στο CNN Travel.
«Γέλαγα μόνος μου και σκεφτόμουν «Περίμενε να δεις». Ξεκινήσαμε να πετάμε το A380 στο Χίθροου έξι φορές την ημέρα τον Οκτώβριο του περασμένου έτους και έκτοτε δεν είχαμε [δωρεάν] θέση σε κανένα από αυτά».
Η αεροπορική εταιρεία θα αρχίσει να ανανεώνει το εσωτερικό σχεδόν 70 A380 της αργότερα φέτος, προσθέτοντας μια νέα premium οικονομική θέση που θα μειώσει ελαφρώς τη χωρητικότητα επιβατών από 519 σε 484.
Πολυτέλεια στα 35.000 πόδια
Το πιο χαρακτηριστικό χαρακτηριστικό του σούπερ τζάμπο της Emirates, ωστόσο, θα παραμείνει το θρυλικό shower spa, το οποίο προσφέρει στους επιβάτες πρώτης θέσης την πολυτέλεια ενός πλήρους ντους στα 35.000 πόδια.
Υπάρχουν δύο τέτοιες σουίτες, στο μπροστινό μέρος του επάνω καταστρώματος, και η Emirates είναι η μόνη αεροπορική εταιρεία που τις προσφέρει, αφού ο Κλαρκ τις ζήτησε ρητά κατά την τελική φάση σχεδιασμού του αεροπλάνου, στις αρχές της δεκαετίας του 2000.
«Ήταν λίγο ρίσκο για εμάς, αλλά αυτοί ήταν νεκροί χώροι από τους οποίους δεν μπορούσαμε να δημιουργήσουμε εισόδημα. Συνειδητοποίησα ότι στην πραγματικότητα θα ήταν εξαιρετικά δημοφιλείς» πρόσθεσε
Ένα νέο A380;
Ο Κλαρκ δεν κρύβει την απογοήτευσή του για το γεγονός ότι ούτε η Airbus ούτε η Boeing σχεδιάζουν να κατασκευάσουν ένα νέο αεροπλάνο στο μέγεθος του Α380.
Επί του παρόντος, τα μεγαλύτερα αεροπλάνα που προσφέρονται από τους δύο κορυφαίους κατασκευαστές είναι το Airbus A350-1000 και το επερχόμενο 777-9, τα οποία χωρούν λίγο περισσότερα από 400 άτομα σε τυπική διαμόρφωση.
Ωστόσο, οι παραδόσεις αυτών των αεροπλάνων έχουν καθυστερήσει και ο Κλαρκ πιστεύει ότι είναι πολύ μικρά για να αντικαταστήσουν το A380 στον στόλο της Emirates.
Ο Κλαρκ επιθυμεί ένα νέο αεροπλάνο τόσο μεγάλο όσο το A380, αν όχι μεγαλύτερο, με σύγχρονα χαρακτηριστικά όπως ελαφριά σύνθετα υλικά και πιο αποδοτικούς κινητήρες.
Οι συζητήσεις με την Airbus
«Είναι δυνατός ο επανασχεδιασμός ενός νέου A380; Ναι. Είναι δυνατόν να ελαφρύνει το αεροσκάφος; Ναι. Όταν έφεραν αυτό το αεροσκάφος στην αγορά, τα σύνθετα υλικά δεν ήταν πραγματικά [ευρέως διαδεδομένα]» υπογραμμίζει.
«Έχω μιλήσει με την Airbus περισσότερες από μία φορές», προσθέτει. «Πιστεύω ότι αρχίζουν να το παίρνουν λίγο πιο σοβαρά, αλλά αυτή τη στιγμή επικεντρώνονται στα αεροπλάνα μονού διαδρόμου και στη γραμμή Α350.
«Υποψιάζομαι ότι άνθρωποι όπως ο [Διευθύνων Σύμβουλος της Airbus] Guillaume Faury θα ήθελαν πραγματικά να δουν κάτι τέτοιο. Αλλά είναι πολύ τεχνοκράτης και θα κάνει μόνο ό,τι θα του επιτρέψουν οι μηχανικοί του και η τεχνολογία».
Latest News
Η μεγάλη αποτυχία του στοιχήματος των Shell και BP στην ηλεκτρική ενέργεια
Η ηλεκτρική ενέργεια ήταν το επόμενο μεγάλο στοίχημα για πολλές εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου, όμως γύρισε μπούμερανγκ
Ποιες είναι προτεραιότητες Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες
Οι πέντε κορυφαίες προτεραιότητές του Ντόναλντ Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες στο Οβάλ γραφείο
Ο Τραμπ δίνει «γη και ύδωρ» κινήτρων για να φέρει μεγάλες επενδύσεις πίσω στις ΗΠΑ
Ο Τραμπ αποσκοπεί σε μια κοσμογονία εγχώριων επενδύσεων στις ΗΠΑ - Η πρόταση για διευκολύνσεις στις επενδύσεις άνω του 1 δισ.
Η Ινδία κατασκευάζει το δικό της «Χόνγκ Κονγκ» - Το φαραωνικό project των 9 δισ.
Ανησυχία ότι το σχέδιο θα εξαλείψει μερικές από τις απομονωμένες φυλές που ζουν στα νησιά του αρχιπελάγους Νικομπάρ - Τι λέει η Ινδία
Από ένα KFC στην αυτοκρατορία των 3 δισ. - Ποιος είναι ο Αυστραλός επιχειρηματίας Τζακ Κάουιν
Σήμερα, ο Τζακ Κάουιν κατέχει το 98% της εταιρείας του, ενώ το υπόλοιπο 2% ανήκει σε ορισμένους από τους αρχικούς επενδυτές και μετόχους του
Οι τρεις αδύναμοι κρίκοι της ευρωοικονομίας το 2025
Θα παλέψουν με την ύφεση τη νέα χρονιά οι μεγαλύτερες οικονομίες της ΕΕ, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία
Ενοίκια σοκ για τους φοιτητές στο Λονδίνο μετά τις νέες αυξήσεις [γράφημα]
Τι αποκαλύπτει έρευνα για τους φοιτητές στη Βρετανία
Η πλειοψηφία των startups δεν μακροημερεύει - Η ωμή αλήθεια είναι ότι κανείς δεν νοιάζεται
Γιατί αποτυγχάνουν τόσες πολλές startups; Φυσικά, δεν υπάρχει μόνο ένας λόγος
Safran: Με το βλέμμα στις συμβάσεις του αμερικανικού στρατού
Η γαλλική εταιρεία αναμένει αύξηση των πωλήσεων κατά περίπου 10% το 2025, καθώς και τρέχοντα λειτουργικά κέρδη μεταξύ 4,7 και 4,8 δισ. ευρώ σε συγκρίσιμη βάση
Έφοδος τελωνιακών και της ευρωπαικής εισαγγελίας στα γραφεια της Adidas
Tο ένταλμα έρευνας για την Adidas ανέφερε την (ύποπτη) σωρευτική φορολογική ζημία σε περισσότερα από 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ