Η Airbus συνεχίζει τις προσπάθειες και τις δράσεις της συμβάλλοντας στους στόχους που έχουν τεθεί από την παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία, για ένα βιώσιμο μέλλον στις αερομεταφορές.
Εκτός από το Πρόγραμμα ZEROe που έχει ανακοινωθεί εδώ και κάποια χρόνια από την ευρωπαϊκή κατασκευάστρια και αφορά την κατασκευή τριών αεροσκαφών που θα έχουν ως βάση καύσιμο υβριδικού υδρογόνου, η Airbus ερευνά και συμβάλλει και με άλλους τρόπους προς την επίτευξη της βιωσιμότητας των αερομεταφορών.
Πριν λίγες ημέρες, ένα Airbus A380, εκτέλεσε πτήση έχοντας σε έναν από τους κινητήρες του, 100% Βιώσιμα Αεροπορικά Καύσιμα (Sustainable Aviation Fuel).
Για να πραγματοποιηθεί αυτή τη πτήση – ορόσημο του «Γίγαντα» της γαλλικής κατασκευάστριας, 27 τόνοι μη αναμεμειγμένου Βιώσιμου Αεροπορικού Καυσίμου παρασχέθηκαν από την κατασκευάστρια εταιρεία αυτού του είδους των καυσίμων (στο εξής SAF).
Το SAF που παράγεται στη Νορμανδία, κοντά στη Χάβρη της Γαλλίας, αποτελείται κυρίως από χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι, καθώς και άλλα απόβλητα και λίπη.
Το αεροσκάφος που συμμετείχε στη δοκιμαστική αυτή πτήση, απογειώθηκε από το αεροδρόμιο της Τουλούζης (Γαλλία), το πρωί της Παρασκευής 25/03. Η πτήση διήρκεσε περίπου τρεις ώρες, επιχειρώντας με έναν κινητήρα της Rolls-Royce, τύπου Trent 900 σε 100% SAF.
Το Airbus A380 δεν είναι το μοναδικό αεροσκάφος της Airbus που έχει πετάξει με Βιώσιμα Αεροπορικά Καύσιμα
Αυτός είναι ο τρίτος τύπος αεροσκάφους της κατασκευάστριας που πετά με 100% SAF σε διάστημα 12 μηνών.
Το πρώτο ήταν ένα Airbus A350 τον Μάρτιο του 2021 και ακολούθησε ένα αεροσκάφος A319neo, τον Οκτώβριο του 2021.
Airbus A350: Τον Μάρτιο του 2021 ένα αεροσκάφος Airbus A350 απογειώθηκε από το Αεροδρόμιο της Τουλούζης, εφοδιασμένο με Βιώσιμα Αεροπορικά Καύσιμα (SAF).
«Τα Βιώσιμα Αεροπορικά Καύσιμα είναι μια από τις καλύτερες λύσεις χαμηλών εκπομπών άνθρακα της αεροπορικής βιομηχανίας με άμεσο αντίκτυπο στις εκπομπές CO2 σήμερα», είχε δηλώσει τότε ο Υπεύθυνος σε περιβαλλοντικά θέματα και βιωσιμότητας της Airbus.
Airbus A319neo: Στις 28 Οκτωβρίου 2021, ένα αεροσκάφος της οικογένειας Airbus A320neo, το Airbus A319neo πέταξε πάνω από την Τουλούζη με έναν από τους δύο κινητήρες του εφοδιασμένο με 100% Βιώσιμα Αεροπορικά Καύσιμα (SAF).
Σημαντική κρίνεται η λύση του υδρογόνου, έχει προοπτικές ανάπτυξης
Η Airbus εκτιμά ότι το υδρογόνο έχει τη δυνατότητα να μειώσει τις εκπομπές CO2 της αεροπορίας έως και 50%. Παράλληλα, στο διάστημα 2026-2028 αναμένεται να παρουσιάσει τα πρώτα αποτελέσματα του προγράμματος, με το πρώτο εμπορικό αεροσκάφος να αναμένεται μέχρι το 2035.
Συμπεράσματα: Η αύξηση της χρήσης του SAF παραμένει βασική λύση για την επίτευξη των στόχων της αεροπορικής βιομηχανίας για μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050. Βασικά στατιστικά στοιχεία που περιγράφονται στην έκθεση Waypoint 2050 δείχνουν ότι το SAF θα μπορούσε να συμβάλει μεταξύ 53% και 71% στις απαιτούμενες μειώσεις άνθρακα.
Όλα τα αεροσκάφη της Airbus είναι επί του παρόντος πιστοποιημένα να πετούν με έως και 50% μείγμα SAF αναμεμειγμένο με κηροζίνη. Στόχος είναι να επιτευχθεί πιστοποίηση 100% SAF μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας.
Παρατηρείται λοιπόν, οι αεροπορικοί οργανισμοί και η αεροπορική βιομηχανία στρέφονται προς τη χρήση μεθόδων και τεχνικών που προωθούν την προστασία του περιβάλλοντος. Υπάρχουν βεβαίως, πολλά ακόμη παραδείγματα αερομεταφορέων και οργανισμών σχετικών με την αεροπορία, κατασκευαστές, οι οποίοι έχουν προβεί και αυτοί σε σχεδίαση προγραμμάτων και δράσεων που δίνουν αξία στο περιβάλλον. Άλλωστε, αυτό είναι που πρέπει να μας αφορά σε όλους τους τομείς, αφού χωρίς τη βιωσιμότητα του φυσικού χώρου δράσης του ανθρώπου, το μέλλον δυσχεραίνει.
Όλες τις εξελίξεις σε θέματα αεροπορικής βιομηχανίας, πολιτικής αεροπορίας και του τομέα των αερομεταφορών, από επιστημονική προσέγγιση, στον ιστότοπο aviationlife.gr.
* Δημήτρης Ζοπουνίδης, Φοιτητής του τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Ιδρυτής aviationlife.gr, Αναλυτής αεροπορικού κλάδου
Latest News
Η δύσκολη πρόκληση της ΕΚΤ στην πολιτική μείωσης των επιτοκίων
Η ΕΚΤ καλείται να ισορροπήσει ανάμεσα στη στήριξη της οικονομίας και στη διατήρηση σταθερού πληθωρισμού
Γιώργος Αλογοσκούφης: Πριν και Μετά τη Μεταπολίτευση Θεσμοί, Πολιτική και Οικονομία στην Ελλάδα
O Γ. Αλογοσκούφης εξετάζει, αναλύει και ερμηνεύει την εξέλιξη του κράτους και της οικονομίας της μεταπολεμικής Ελλάδας, πριν και μετά τη μεταπολίτευση του 1974
Πού βλέπουν 28 οίκοι το ΑΕΠ και τον πληθωρισμό το 2025 και 2026
Σύμφωνα με τη Focus Economics o ρυθμός μεταβολής του ΑΕΠ προβλέπεται το 2025 να κυμανθεί κοντά στην πρόβλεψη του 2024
Ημέρα Εθελοντισμού στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Το ΟΠΑ επιβραβεύει 115 φοιτήτριες και φοιτητές για την προσφορά τους
Grant Thornton και Οικονομικό Πανεπιστήμιο στηρίζουν τους μαθητές της ακριτικής Ελλάδας
Ο.Π.Α. και Grant Thornton υποδέχθηκαν τους μαθητές οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν για τον επαγγελματικό προσανατολισμό και τις δυνατότητες επαγγελματικής αποκατάστασης