
Υποχώρηση κατέγραψαν στην αμερικανική αγορά, την Πέμπτη, οι μετοχές των τριών μεγάλων κινεζικών εταιρειών κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων Nio, Li Auto και Xpeng, μετά την ανακοίνωση των δύο εξ αυτών ότι οι παραδόσεις αυτοκινήτων τους κατέγραψαν απότομη πτώση τον Αύγουστο.
Η εικόνα όσον αφορά στις παραδόσεις ηλεκτρικών οχημάτων, τον Αύγουστο, όπως την παρουσίασαν οι τρεις εταιρείες, είναι η ακόλουθη:
– Li Auto: Παρέδωσε 4.571 οχήματα τον Αύγουστο, αριθμός μειωμένος κατά 56% έναντι των 10.422 αυτοκινήτων του Ιουλίου. Το ποσοστό αυτό είναι επίσης μειωμένο κατά 51% σε ετήσια βάση.
– Xpeng: Παρέδωσε 9.578 οχήματα τον Αύγουστο, καταγράφοντας μείωση 16% έναντι των 11.524 αυτοκινήτων του Ιουλίου. Ωστόσο, αυτός ο αριθμός αντιπροσωπεύει μια αύξηση κατά 33% σε ετήσια βάση.
– Nio: Παρέδωσε 10.677 οχήματα τον Αύγουστο, αριθμός αυξημένος κατά 6% έναντι των 10.052 αυτοκινήτων του Ιουλίου. Πρόκειται για μια αύξηση κατά 81,6% σε ετήσια βάση.
Η Nio ήταν η μόνη εταιρεία που σημείωσε αύξηση παραδόσεων τον Αύγουστο.
Οι μετοχές των εισηγμένων στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών υποχώρησαν κατά περίπου 2% στη διαπραγμάτευση πριν από την αγορά.
Προκλήσεις
Η κινεζική οικονομία αντιμετωπίζει μια σειρά από προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένης της αναζωπύρωσης της Covid-19 που έχει ως συνέπεια την επιβολή εκ νέου lockdown σε μεγάλες πόλεις όπως η Σαγκάη. Τις τελευταίες ημέρες η Σενζέν, ο τεχνολογικός κόμβος της Κίνας, έχει θεσπίσει περιορισμούς για την Covid και την Πέμπτη, η μεγάλη πόλη Τσενγκντού τέθηκε σε lockdown.
Την ίδια στιγμή ορισμένες άλλες πόλεις έχουν άρει τους περιορισμούς τους, ωστόσο το καταναλωτικό συναίσθημα παραμένει εύθραυστο και η αβεβαιότητα επικρατεί ως αποτέλεσμα της πολιτικής της Κίνας για «μηδενική Covid».
Η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο αντιμετωπίζει επίσης έλλειψη ηλεκτρικού ρεύματος που επηρεάζει τους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Τον περασμένο μήνα, η Tesla και η Nio ανέστειλαν ορισμένες από τις υπηρεσίες φόρτισής τους. Αυτά τα ζητήματα επιδρούν σημαντικά στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα.
Προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα
Ο Μπιλ Ρούσο, Διευθύνων Σύμβουλος της Automobility με έδρα τη Σαγκάη, δήλωσε στο CNBC, ότι οι αριθμοί «αντανακλούν τα παρατεταμένα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, καθώς και το γεγονός ότι βρίσκονται στο υψηλότερο σημείο του εύρους τιμών και με την αποδυνάμωση της οικονομίας, οι άνθρωποι κοιτάζουν προς προσιτές τιμές και αυτό συμπιέζει ορισμένα από τα μοντέλα με υψηλότερες τιμές.»
Τον περασμένο μήνα, η Xpeng δήλωσε ότι αναμένει να παραδώσει από 29.000 έως 31.000 ηλεκτρικά οχήματα το τρίτο τρίμηνο του έτους. Αυτή η εκτίμηση απογοήτευσε τους επενδυτές.
Ο Πρόεδρος της Xpeng, Μπράιαν Γκου, δήλωσε ότι η πιο πάνω εκτίμηση αντικατοπτρίζει το γεγονός ότι ο κλάδος εισέρχεται σε μια «σχετικά αργή σεζόν» και ότι η επισκεψιμότητα στα καταστήματα είναι μικρότερη λόγω της κατάστασης της Covid.
Ο Γιανάν Σεν, πρόεδρος της Li Auto, δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι η επιδημία Covid «επηρέασε σοβαρά» τις αλυσίδες εφοδιασμού της εταιρείας και ότι εξακολουθούν να υπάρχουν «διαταραχές και δυσκολίες». Η Li Auto άρχισε να παραδίδει το νέο της αυτοκίνητο L9 στους πελάτες στα τέλη Αυγούστου. Και η εταιρεία ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να λανσάρει και να παραδώσει ένα μεγάλο SUV που ονομάζεται Li L8 στις αρχές Νοεμβρίου. Αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει τις πωλήσεις του Li ONE, σύμφωνα με τον Ρούσο.
Ο ανταγωνισμός πάντως συνεχίζει να «ζεσταίνει» την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας. Παράλληλα με τα νέα αυτοκίνητα της Li Auto, η Xpeng σχεδιάζει να ξεκινήσει τις παραδόσεις του νέου της SUV G9 τον Οκτώβριο και να λανσάρει δύο νέα οχήματα το επόμενο έτος.


Latest News

Πώς ολοκληρώνουν τον κύκλο ζωής τους τα αιολικά πάρκα - Τι αναφέρει η ΔΕΗ
H ΔΕΗ έχει ήδη ολοκληρώσει το πρώτο Repowering Αιολικών Πάρκων στην Ελλάδα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, αντικαθιστώντας παλιές ανεμογεννήτριες που ολοκλήρωσαν τον κύκλο ζωής τους με νέες

Το ΣτΕ ακυρώνει μεγάλη επένδυση φωτοβολταϊκών σε περιοχή Natura
Για αδειοδότηση έργων ΑΠΕ εντός ή κοντά σε Natura το ΥΠΕΝ δεν μπορεί να αγνοεί αρνητικές γνωμοδοτήσεις φορέων διαχείρισης λέει το ΣτΕ.

Περιβάλλον: Τα κοράλια απειλούνται με εξαφάνιση
Το 84% των κοραλλιογενών υφάλων του κόσμου επλήγη από το χειρότερο συμβάν λεύκανσης που έχει καταγραφεί

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Ημέρα της Γης: Η ΔΕΗ επενδύει στην καθαρή ενέργεια για βιώσιμη ανάπτυξη
Τι περιλαμβάνουν οι δεσμέυσεις του ομίλου ΔΕΗ για μείωση των άμεσων εκπομπών CO2

LG: Αποσύρεται απο επένδυση για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων
Η LG Energy Solution σε ανακοίνωσή της διευκρίνισε ότι λόγω «των συνθηκών της αγοράς και του επενδυτικού περιβάλλοντος, συμφωνήσαμε να αποσυρθούμε επίσημα από το έργο Indonesia GP (Grand Package)»

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία