Ενας νέος κύκλος εξαγορών έχει ανοίξει στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, αλλάζοντας τον χάρτη της αγοράς. Το τελευταίο «χτύπημα» ήρθε χθες από την αλυσίδα Κρητικός που ανακοίνωσε την απόκτηση του ομίλου Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες ΑΕ, που δραστηριοποιείται κατά κύριο λόγο στη Βόρεια Ελλάδα.
Από την αρχή του χρόνου έχουν πραγματοποιηθεί ήδη τρία σημαντικά ντιλ και συγκεκριμένα η ενσωμάτωση στη Σκλαβενίτης εννέα καταστημάτων της SEP Markets στα Ιωάννινα, η συμφωνία της Μασούτης με την κρητική συνεταιριστική αλυσίδα ΣΥΝΚΑ για την απόκτηση του 50% νέας εταιρείας στην οποία μεταβιβάστηκε η δραστηριότητα του χονδρικού και λιανικού εμπορίου του συνεταιρισμού, καθώς και η εξαγορά από τα σουπερμάρκετ Πίτσιας στην Πιερία τριών καταστημάτων της αλυσίδας Μαζί Markets.
- Διαβάστε επίσης: Ακρίβεια: Ανατιμήσεις φωτιά στα βασικά είδη – Γιατί εξαφανίζονται οι προσφορές στα σούπερ μάρκετ;
Την ίδια στιγμή, νέα δεδομένα φέρνει και η επιστροφή της Carrefour στην Ελλάδα με το άνοιγμα των πέντε πρώτων καταστημάτων τον Απρίλιο (δύο στη Ζάκυνθο, τρία στη Χαλκιδική) και τη δημιουργία επτά ακόμη σε περιοχές με έντονη τουριστική κίνηση. Παράγοντες του χώρου υπογραμμίζουν πως ο χορός των εξαγορών αναμένεται να συνεχιστεί, αποδίδοντας την αυξημένη κινητικότητα στην εκτόξευση του λειτουργικού κόστους που επιβαρύνει την κατάσταση αρκετών μικρομεσαίων αλυσίδων.
Οπως λένε, η σημαντική μείωση της κερδοφορίας, η στροφή μέρους του καταναλωτικού κοινού στις ηλεκτρονικές αγορές και η συρρίκνωση του καλαθιού αναγκάζουν μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις να δουν με άλλο μάτι την προοπτική ενός «γάμου» με έναν μεγάλο παίκτη και τονίζουν πως πλέον «όλοι μιλούν με όλους!». Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ, στα στελέχη του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας δείχνει ότι το 56% των επιχειρήσεων αναμένουν χειρότερο οικονομικό αποτέλεσμα το 2022 και μία στις τέσσερις αναμένει ζημιές.
Ο ρόλος των PL
Την ίδια στιγμή, η επανεκκίνηση του τουρισμού δείχνει να κινητοποιεί το ενδιαφέρον των μεγάλων αλυσίδων, οι οποίες αναζητούν ευκαιρίες σε διάφορες περιοχές της χώρας. Τεράστιο ζήτημα στον κλάδο πέρα από το κόστος της ενέργειας αποτελούν και οι δραματικές αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες που προκαλεί η ακρίβεια. Και αυτό γιατί οι λιανέμποροι καλούνται να αναθεωρήσουν για μια ακόμη φορά τη στρατηγική τους και να την προσαρμόσουν στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες.
- Διαβάστε επίσης: Σούπερ μάρκετ: Επανακάμπτουν οι online πωλήσεις – Στα ύψη οι τιμές
Μια αλλαγή που ξεχωρίζει είναι η μαζική στροφή στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία το πρώτο εξάμηνο του 2022 παρουσίασαν ρεκόρ δεκαετίας με το μερίδιό τους σε επίπεδο αξίας να εκτοξεύεται στο 16% από 14,8% το ίδιο διάστημα του 2021. Την ίδια στιγμή, 8 στους 10 καταναλωτές κυνηγούν προσφορές και εκπτώσεις, ενώ η χρηματική δαπάνη αποτελεί πλέον το βασικό κριτήριο για την επιλογή τροφίμων από τα ράφια για το 50% των καταναλωτών.
Παράγοντες της αγοράς προβλέπουν περαιτέρω όξυνση του ανταγωνισμού τους επόμενους μήνες, και ειδικότερα το τελευταίο τρίμηνο όπου αναμένεται να γίνεται ακόμη πιο εμφανής η πίεση στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς από το κύμα ακρίβειας που σαρώνει την αγορά και προβλέπεται ότι θα μεγαλώσει λόγω της εκτόξευσης των τιμών ρεύματος.
Πηγή: Έντυπη έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»
Latest News
Ανεβάζει τον πήχη για τα κέρδη εξαμήνου η Tbi Bank
Οι μέτοχοι της Tbi bank αποφάσισαν να κεφαλαιοποιήσουν τα καθαρά κέρδη του α' εξαμήνου του 2024 για να υποστηρίξουν τη μελλοντική ανάπτυξη
Στο 71,46% υποχώρησε η συμμετοχή της Viohalco στη Cenergy Holdings
Απο το ποσοστό 79,78%, που είχε η Viohalco πριν την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου
Στην GLS το 20% της ACS έναντι 20 εκατ. αποφάσισε η Quest
Σε ανακοίνωσή της η Quest Συμμετοχών έκανε γνωστή την υπογραφή συμφωνίας με την General Logistics Systems - Τι προβλέπει η option αγοράς
Η ελληνική startup Brite Solar εντάσσεται στο κλαμπ των επίδοξων μονόκερων
Η Brite Solar ανακοινώθηκε σήμερα ότι εντάσσεται στο EIC Scaling Club, το οποίο στοχεύει να μετατρέψει το 20% των μελών του σε μονόκερους
Η Κομισιόν εγκαινιάζει το δίκτυο έμπιστων επενδυτών
Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή η πρώτη ομάδα περιλαμβάνει 71 επενδυτές από όλη την Ευρώπη
Η Public αναβαθμίζει και επεκτείνει το δίκτυο καταστημάτων της
Η Public Group δημιουργεί 2 νέα μεγάλα καταστήματα σε Αττική και Κρήτη εντός του 2024 - Οικιακές Συσκευές σε 47 από τα 62 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο
Κυβερνοασφάλεια: Ένα στοίχημα που καμία εταιρεία δεν έχει περιθώριο να χάσει
Οκτώβριος, Μήνας Ευαισθητοποίησης Cybersecurity: Θέμα στρατηγικής για κάθε επιχείρηση η προστασία από online απειλές
Σε αναζήτηση επενδυτικών ευκαιριών η Intrakat - Κανένα deal μέχρι τώρα
Τι απαντά η Intrakat σε ερώτημα της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, αναφορικά με δημοσιεύματα του ηλεκτρονικού Τύπου
Επέστρεψε στο... ταμπλό η Attica Bank - Το σύστημα μπορεί να δέχεται εντολές
H μετοχή της Attica Bank τέθηκε σε αναστολή, μετά τις υπερβολικές διακυμάνσεις που υπήρξαν κατά την έναρξη της διαπραγμάτευσής της
Πλαστικά Θράκης - Coffeeco Upcycle θα μετατρέπουν τα απόβλητα καφέ σε πρώτες ύλες
Τα Πλαστικά Θράκης και η Coffeeco Upcycle επιδιώκουν να αναπτύξουν βιώσιμα προϊόντα μέσω της πλατφόρμας In the Loop