Τον Αύγουστο 2022, περισσότεροι από 720.000 τόνοι σιτηρών εξήχθησαν από την Ουκρανία μέσω 33 πλοίων, ενώ άλλα 18 φορτηγά πλοία φορτώνουν ή αναμένουν άδεια προκειμένου να αποπλεύσουν από τα ουκρανικά λιμάνια, σύμφωνα με το ουκρανικό υπουργείο Γεωργίας.
Υπολογίζεται, όπως αναφέρει το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος, στα μέσα κοινωνικής Δικτύωσης, πως η εξαγωγή των ουκρανικών σιτηρών τον Αύγουστο, άγγιξε τα προπολεμικά επίπεδα.
Ανέκαθεν, το δια θαλάσσης εμπόριο ένωνε τους λαούς και συνείσφερε σημαντικά στον υπερκερασμό των εμποδίων και των κακουχιών του πολέμου, καθότι αποτελεί νευραλγικό πυλώνα για την επιβίωση των πληθυσμών και την εύρυθμη λειτουργία των κρατών, τονίζει το ΝΕΕ.
Η συνεισφορά της εμπορικής ναυτιλίας στη μετρίαση των συνεπειών του Ρωσο-Ουκρανικού πολέμου αντανακλά, για μια ακόμη φορά, τη θεμελιώδη αλληλοεξάρτηση της αλυσίδας εφοδιασμού σε βασικά αγαθά, πέρα από τα καταναλωτικά προϊόντα.
Διαβάστε επίσης: Ουκρανικά σιτηρά: Eδεσε το πρώτο πλοίο σε λιμάνι στο Κέρας της Αφρικής [Video]
Ναυτολόγηση Ουκρανών στην ελληνόκτητη ναυτιλία
Την ίδια στιγμή, προσθέτει το ΝΕΕ, η συνέχιση ναυτολόγησης Ουκρανών ναυτικών σε πλοία της ελληνόκτητης αλλά και της διεθνούς ναυτιλίας, συνεισφέρει σημαντικά στην απασχολησιμότητα και κατ’ επέκταση στην ουκρανική οικονομία, σε περίοδο κρίσης.
Το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος εκφράζει την ελπίδα πως τα παράκτια έθνη του ανθρωπιστικού διάδρομου, κατανοώντας την σημασία του όλου εγχειρήματος, δεν θα επιβάλλουν αυξημένα τέλη ναυσιπλοΐας, ούτως ώστε να διευκολυνθεί και να διασφαλιστεί η κατά το δυνατόν απρόσκοπτη μεταφορά των σιτηρών.
Latest News
Γιατί το πλοίο που χτύπησε την γέφυρα της Βαλτιμόρης θα επικαλεστεί... τον Τιτανικό
Για να προσπαθήσει να περιορίσει την ευθύνη του σε μια σειρά αγωγών που αναμένεται να προκύψουν
Τι θα γίνει με τα συντρίμια της γέφυρας στη Βαλτιμόρη - Προβληματισμοί και συνέπειες
«Το πλοίο έχει περίπου το μέγεθος του Πύργου του Άιφελ. Και στην κορυφή του υπάρχει μια ατσάλινη γέφυρα. Φανταστείτε το. Μέχρι πρόσφατα δεν μπορούσα να το φανταστώ», λέει ο κυβερνήτης του Μέριλαντ
Τέλος η Βαλτιμόρη και για την MSC - Πού θα στέλνει τώρα τα εμπορεύματα
Οι εταιρείες logistics προσπαθούν μετά το ατύχημα να κάνουν εναλλακτικά σχέδια μεταφοράς και να συμβαδίσουν με τις εκτροπές των μεταφορέων
«Ναυτιλιακός Πρεσβευτής» του ΙΜΟ ξανά ο Λ. Δημητριάδης - Ευγενίδης
Ο Λεωνίδας Δημητριάδης – Ευγενίδης ανανέωσε τη θητεία του ως «Ναυτιλιακός Πρεσβευτής» του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού
Καμπανάκι Lloyd's: Η καταστροφή της Βαλτιμόρης θα φέρει αποζημιώσεις ρεκόρ
Οι αναλυτές έχουν προβλέψει ότι οι ασφαλισμένες απώλειες από την καταστροφή θα ανέρχονται σε μονοψήφια δισεκατομμύρια
Σε λειτουργία η μεγαλύτερη πλωτή δεξαμενή της χώρας
Χάρη στην επαναλειτουργία της «Σταύρος Νιάρχος» δημιουργούνται πάνω από 500 θέσεις εργασίας
Ποια λιμάνια χάνουν, ποια κερδίζουν απο τις... ρουκέτες των Χούθι - Η εικόνα του Πειραιά [γραφήματα]
Τον Ιανουάριο του 2024, οι όγκοι που διακινήθηκαν στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά μειώθηκαν κατά 13% σε ετήσια βάση
Το MSC Group επισκέπτεται 400 φορές, 21 ελληνικά λιμάνια, με έξι κρουαζιερόπλοια
Τα κρουαζιερόπλοια της MSC Cruises προσεγγίζουν τα ελληνικά λιμάνια από τον Μάρτιο, σηματοδοτώντας την επέκταση της λειτουργίας τους στην περιοχή όλο τον χρόνο
«Πράσινο φως» σε τρία έργα υποδομών στο λιμάνι του Λαυρίου άνω των 30 εκατ. ευρώ
Ένα από τα έργα αφορά στην τοποθέτηση πλωτών λιμενοβραχιόνων και πλωτών προβλητών στον Τομέα Τουριστικών Σκαφών
Στο στόχαστρο τέσσερα εμπορικά πλοία τις τελευταίες 72 ώρες - Τι υποστηρίζουν οι Χούθι
Στο στόχαστρο των ανταρτών μπήκαν με μη επανδρωμένα αεροσκάφη δύο αμερικανικά αντιτορπιλικά στην Ερυθρά Θάλασσα καθώς και το λιμάνι Eilat του Ισραήλ