Οι συνεχόμενες ανατιμήσεις  σε αγαθά και υπηρεσίες πρώτης ανάγκης στρέφει ολοένα και περισσότερους καταναλωτές στα ράφια με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, που πλέον σημειώνουν τρομακτικές ταχύτητες ανάπτυξης, θυμίζοντας τις εποχές των μνημονίων.

Παρότι τα «ανώνυμα» προϊόντα δεν είναι πια φθηνά αλλά φθηνότερα συγκριτικά με τα επώνυμα, «τρέχουν» στο 7μηνο εφέτος με τους υψηλότερους ρυθμούς της τελευταίας δεκαετίας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI, οι πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκαν κατά 10,2% από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο εφέτος, όταν οι συνολικές πωλήσεις των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων στα σούπερ μάρκετ σε αξία σημειώνουν άνοδο κατά 2,8% λόγω της αύξησης των τιμών. Συγκεκριμένα οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ έφθασαν τα 4,79 δισ. ευρώ από 4,66 δισ. ευρώ πέρυσι.

Κι αυτό γιατί ο όγκος πωλήσεων έχει υποχωρήσει στο 7μηνο του 2022 κατά 1,7% έναντι της ίδιας χρονικής περιόδου του 2021, ενώ η τιμή ανά μονάδα πώλησης έχει αυξηθεί κατά 4%.

Ιστορικό υψηλό δεκαετίας κατέγραψαν τα προϊόντα PL (private label) το 2014, φτάνοντας τότε στο 19%, για να ξεκινήσει τα επόμενα χρόνια, μέχρι και το 2021, η σταδιακή υποχώρηση του μεριδίου τους.

Πήρε «φωτιά» το καλάθι

Με βάση τα στοιχεία της IRI, οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις καταγράφηκαν στις υποκατηγορίες:

–    Υλικά μαγειρικής: +9,5%

–    Είδη ατομικής υγιεινής: +9,5%

–    Γαλακτοκομικά: +7%

–    Κατεψυγμένα τρόφιμα: +5,8%

–    Απορρυπαντικά και καθαριστικά σπιτιού: +5,7%

–    Άλλα προϊόντα νοικοκυριού: +4,8%

–    Είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς: 3,7%

–    Συσκευασμένα τρόφιμα: +3,5%

Λιγότερα προϊόντα

Λόγω της ακρίβειας στο καλάθι των καταναλωτών πλέον μπαίνουν λιγότερα προϊόντα, είτε τρόφιμα είτε είδη νοικοκυριού.

Μικρή άνοδο σε τεμάχια σημείωσαν μόνο τα συσκευασμένα τρόφιμα (+2,1%), ενώ οριακά υψηλότερα κινήθηκαν τα μη αλκοολούχα ποτά (+0,6%) και τα σνακ (+0,4).

Οι υπόλοιπες κατηγορίες εμφάνισαν πτώση και πιο συγκεκριμένα τα αλκοολούχα ποτά υποχώρησαν 7,8%, τα απορρυπαντικά και καθαριστικά σπιτιού 6,5%, όπως και τα άλλα προϊόντα νοικοκυριού, τα κατεψυγμένα τρόφιμα και τα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς 5,2%, τα γαλακτοκομικά 4,9%, τα είδη ατομικής υγιεινής 4,7% και τα υλικά μαγειρικής 1,5%.

Να σημειωθεί ότι τον Ιούλιο παρατηρείται το μεγαλύτερο άνοιγμα της «ψαλίδας» μεταξύ των πωλήσεων σε αξία και σε όγκο στο διάστημα των τελευταίων τριών μηνών.

Ολοένα και λιγότερες προσφορές

Την ίδια ώρα είδος προς εξαφάνιση έχουν αρχίσει να γίνονται οι προσφορές.

Ειδικότερα, οι προωθητικές ενέργειες σε απορρυπαντικά, καθαριστικά κ.λπ. αναλογούσαν στο 23,1% των πωλήσεων που πραγματοποιήθηκαν στο 7μηνο του 2022, έναντι 26,4% το αντίστοιχο διάστημα του 2021.

Στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής στο 32,1% από 34,2%, ενώ στα τρόφιμα στο 23,8% από 24,8%.

Συνολικά οι προωθητικές ενέργειες στα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα αντιστοιχούσαν στο 24,5% των πωλήσεων που πραγματοποιήθηκαν στο 7μηνο του 2022, έναντι 25,9% την ίδια χρονική περίοδο του 2021.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Οικονομία
Χατζηδάκης: Στην Ουάσιγκτον για την Εαρινή Σύνοδο του ΔΝΤ και της Παγκόσμιας Τράπεζας
Οικονομία |

Στην Ουάσιγκτον ο Χατζηδάκης για την εαρινή σύνοδο του ΔΝΤ και της Παγκόσμιας Τράπεζας

Στην ελληνική αποστολή συμμετέχουν ο Γενικός Γραμματέας Οικονομικής Πολιτικής και Στρατηγικής, Γιώργος Χριστόπουλος και ο Γενικός Διευθυντής του ΟΔΔΗΧ, Δημήτρης Τσάκωνας