Δεν φορούσε μόνο ο διάβολος Prada! Από πέρσι φορούν και περισσότεροι Έλληνες, απογειώνοντας τον τζίρο της Prada Hellas.
Οι πωλήσεις της ελληνικής θυγατρικής του πολυτελούς οίκου μόδας το 2021 ξεπέρασαν ακόμη και το προπανδημικό 2019, αγγίζοντας τα 3,851 εκατ. ευρώ από 1,948 εκατ. ευρώ το 2020 και 3,620 εκατ. ευρώ το 2019.
Διαβάστε επίσης: Γιώτης: Το επενδυτικό κρεσέντο και οι «πληγές» της ενεργειακής κρίσης
Σε επίπεδο κερδοφορίας, η εταιρεία έκλεισε τη χρήση με πολύ μικρή ζημιά 685 ευρώ κυρίως λόγω των υψηλών χρηματοοικονομικών εξόδων έναντι ζημίας 633 χιλ. ευρώ το 2020.
Διαβάστε επίσης: Είδη πολυτελείας: Πώς η γενιά Ζ αλλάζει τη βιομηχανία των premium προϊόντων
Μάλιστα, όπως αναφέρεται στην έκθεση διαχείρισης με υπογράφουσα την Alessandra Cozzani, οι καλές επιδόσεις συνεχίζονται και εφέτος, καθώς το πρώτο εξάμηνο του 2022 «είχε πολύ θετική τάση στις πωλήσεις με αύξηση περίπου 57% σε σύγκριση με το έτος 2019 παρά την αβεβαιότητα στην παγκόσμια οικονομία που προκάλεσε η σύγκρουση Ρωσίας – Ουκρανίας».
Οι λόγοι πίσω από την άνοδο
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει να δούμε πώς η ιταλική φίρμα κατάφερε να «γυρίσει το παιχνίδι».
Game changer λοιπόν σε μια χρονιά που δεν ξεκίνησε και με τις καλύτερες προϋποθέσεις (το 2021 λόγω των περιοριστικών μέτρων για την αποφυγή της διασποράς της πανδημίας τα εμπορικά καταστήματα έμειναν συνολικά 73 ημέρες κλειστά) ήταν η πολυκαναλική στρατηγική, η αύξηση των νεαρότερων πελατών της εταιρείας και οι εγχώριοι καταναλωτές.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η εμπορική στρατηγική στήριξε αυτή την ανάπτυξη με ένα πιο κερδοφόρο μείγμα πωλήσεων, ενώ συνέβαλε και η αύξηση των πωλήσεων του ηλεκτρονικού εμπορίου.
«Αυτές οι πρωτοβουλίες σε συνδυασμό με την ενίσχυση της προσφοράς προϊόντων ήταν ιδιαίτερα ικανοποιητικές», επισημαίνεται.
Έτσι από τον Ιούνιο και μετά οι πωλήσεις άρχισαν να αυξάνονται χάρη τόσο στην αύξηση των εγχώριων πελατών όσο και στην ανάκαμψη του τουρισμού.
Το τρίτο τρίμηνο του έτους έκλεισε με αύξηση πωλήσεων 44% σε σύγκριση με το προπανδημικό έτος 2019 και η ανάπτυξη αυτή επιβεβαιώθηκε το τελευταίο τρίμηνο του έτους όταν ο τζίρος αυξήθηκε περίπου 30% σε σύγκριση με το τελευταίο τρίμηνο του 2019.
Συνολικά το οικονομικό έτος 2021 έκλεισε με αύξηση 98% σε σχέση με το προηγούμενο έτος όταν τα καταστήματα έκλεισαν για συνολική περίοδο 107 ημερών και 6% σε σύγκριση με το έτος 2019.
Έλληνες οι περισσότεροι πελάτες
Το μείγμα πελατών έχει αλλάξει σε σύγκριση με την περίοδο πριν από την πανδημία ενώ προηγουμένως οι διεθνείς πελάτες αντιπροσώπευαν το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων, το 2021 οι εγχώριοι πελάτες συνεισέφεραν στο 55% των συνολικών πωλήσεων.
Ο διεθνής τουρισμός εκπροσωπείται πλέον κυρίως από Ευρωπαίους, Αμερικανούς και Άραβες, ενώ οι Ασιάτες τουρίστες, που το 2019 κατέστησαν δυνατή την υλοποίηση του 31% των πωλήσεων, εξακολουθούσαν να απουσιάζουν κατά τη διάρκεια του έτους (αντιστοιχούσαν μόνο στο 1% των συνολικών πωλήσεων).
Αγορά κτιρίου στην Βουκουρεστίου
Το luxury brand δίνει ψήφο στην ελληνική αγορά και επενδυτικά. Τον Ιούνιο του 2021 η εταιρεία αγόρασε το κτίριο που βρίσκεται το κατάστημα από την ημέρα έναρξης λειτουργίας του το 2008, στη Βουκουρεστίου 17.
«Αυτή η σημαντική στρατηγική απόφαση ελήφθη με σκοπό την εδραίωση της εμπορικής θέσης του ομίλου Prada στην Ελλάδα», αναφέρεται.
Η επένδυση ύψους 19 εκατ. ευρώ έχει χρηματοδοτηθεί εξ ολοκλήρου με νέα εισφορά κεφαλαίου συνολικού ποσού 20 εκατ. ευρώ εκ των οποίων 1,5 εκατ. ευρώ έχουν διατεθεί σε μετοχικό κεφάλαιο και 18,5 εκατ. ευρώ σε υπέρ το άρτιο.
Το πρώτο τρίμηνο του 2022 η εταιρεία έκανε μία ανανέωση του καταστήματος με στόχο να ενισχύσει την αναγνωρισιμότητα της εμπορικής επωνυμίας και να κάνει την τοποθεσία πιο ελκυστική για τους πελάτες.
Η διοίκηση είναι πεπεισμένη ότι η θετική τάση στις πωλήσεις σε συνδυασμό με τη μείωση των παγίων εξόδων κυρίως λόγω της εξάλειψης των ενοικίων μετά την αγορά του κτιρίου και των χρηματοοικονομικών εξόδων που προκύπτουν την κεφαλαιοποίηση της εταιρείας θα επιτρέψουν την ανάκαμψη στην κερδοφορία.
Από οικονομική άποψη η εταιρεία μπορεί να ζητήσει την άμεση υποστήριξη από τη μητρική της εταιρεία, σημειώνεται.
Latest News
Πώς η Ελλάδα γίνεται κόμβος δεδομένων- Από τον Φάρο και τον Δαίδαλο μέχρι τα data centers
Η τεχνητή νοημοσύνη και η ανάγκη της για δεδομένα «φέρνει» και ένα κύμα επενδύσεων, από τα data centers και τα καλώδια οπτικών ινών μέχρι τον «Φάρο» και τον «Δαίδαλο»
Πώς θα κινηθεί η αγορά τα Χριστούγεννα - Τι σχεδιάζουν Jumbo, Κωτσόβολος, Πλαίσιο
Τα Χριστούγεννα αναμένονται οι παραδοσιακές αγορές - το βάρος και τα ερωτηματικά για τις «δεύτερες ανάγκες» μετατίθενται για την εκπτωτική σεζόν του Ιανουαρίου
Τα «παράδοξα» του εμπορικού συνδικαλισμού – Τα 30 χρόνια ΕΣΕΕ και το ντεμπούτο της Αθήνας
Τα πρόσωπα που σημάδεψαν τον θεσμό – Η γένεση της ΕΣΕΕ και η πρώτη φορά πρόεδρος από την πρωτεύουσα
Τι φέρνει ο «γάμος» Entersoft με SoftOne – Στα σχέδια νέες εξαγορές
Όπως είπε ο κ. Κοτζαμανίδης μέχρι πρότινος Entersoft και Softone ήταν ανταγωνιστές μεν αλλά με αμοιβαίο μεταξύ τους σεβασμό, ενώ χαρακτήρισε τις δύο εταιρείες «διαμάντια του κλάδου»
«Κλείδωσε» η εξαγορά της Κάμπος Χίου από την Ελληνικά Γαλακτοκομεία της οικογένειας Σαράντη
Στην τελική ευθεία οι συζητήσεις του θεσσαλικού ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία με την Κάμπος Χίου – Έκδοση μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου από τη χιώτικη εταιρεία
Στη Newsphone το κτίριο της Ράδιο Κορασίδης στον Πειραιά μετά από πλειστηριασμό
Ο σημερινός πλειστηριασμός για το κτίριο της Ράδιο Κορασίδης στον Πειραιά, είχε μειωμένη τιμή πρώτης προσφοράς στα 3.417.000 ευρώ
Πράσινο φως από την Κομισιόν για παράταση του «Ηρακλή» - Στα 3 δισ. ο προϋπολογισμός
Η Κομισιόν ενέκρινε νέα παράταση του προγράμματος έως το τέλος του Ιουνίου
«Πράσινο φως» στην Ικτίνος για υπόγειο λατομείο στη Δράμα - Η ανακοίνωση
Η νέα αυτή εκμετάλλευση του υπόγειου λατομείου από την Ικτίνος θα αυξήσει κατά 20% την παραγωγή δολομίτικου Μαρμάρου του Βώλακα
Σε επαφή με τράπεζα η Μουζάκης για το ομολογιακό έως 5 εκατ. ευρώ
Τη σχετική απόφαση ενέκρινε τον περασμένο Αύγουστο η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της Μουζάκης
Βραβεία «Κούρος 2024»: Ποιες επιχειρήσεις τιμήθηκαν για τις επιδόσεις τους
Η Λέσχη Επιχειρηματικότητας τίμησε για 27η χρονιά την επιχειρηματικότητα της καινοτομίας απονέμοντας τα βραβεία Κούρος 2024