Την 1η Οκτωβρίου προγραμματίζει το υπουργείο Εργασίας να ξεκινήσει τη διαδικασία εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας για το σύνολο των εργαζομένων. Αρχικά οι επιχειρήσεις, από την ανωτέρω ημερομηνία και μετά, θα υποχρεώνονται να υποβάλλουν ηλεκτρονικά στο σύστημα Εργάνη το έντυπο Ε4, που αφορά τον ετήσιο πίνακα προσωπικού.

Εναν μήνα μετά, την 1η Νοεμβρίου, ξεκινά η διαδικασία απογραφής που αφορά την ψηφιακή οργάνωση του χρόνου εργασίας από όλες τις επιχειρήσεις που εντάσσονται σε αυτή τη φάση στην Ψηφιακή Κάρτα.

«Με σχέδιο η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας είναι ήδη σε πλήρη εφαρμογή στους κλάδους των τραπεζών και των σουπερμάρκετ που απασχολούν περισσότερους από 250 εργαζομένους, ενώ από 1/10 ξεκινά η απογραφική διαδικασία του συνόλου των εργαζομένων μισθωτής εξαρτημένης εργασίας», ανέφερε χθες σε ανάρτησή του στο Twitter ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου.

Η διαδικασία

Η διαδικασία θα διαρκέσει όλο τον Νοέμβριο. Πιο αναλυτικά, το χρονοδιάγραμμα που τίθεται έχει ως εξής:

  1. Το Σάββατο 1η Οκτωβρίου θα ξεκινήσει η ηλεκτρονική υποβολή του εντύπου Ε4 (ετήσιος πίνακας προσωπικού) στο ΠΣ Εργάνη. Σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις και κατά την πάγια διαδικασία, οι επιχειρήσεις υποβάλλουν τον ετήσιο πίνακα προσωπικού (έντυπο Ε4) στο ΠΣ Εργάνη, όπου καταχωρίζουν όλα τα στοιχεία που νομίμως προβλέπονται για τους εργαζομένους που απασχολούν με σχέση εξαρτημένης εργασίας. Η προθεσμία υποβολής του ετήσιου πίνακα προσωπικού λήγει στις 31 Οκτωβρίου.
  2. Από την 1η Νοεμβρίου μέχρι τις 30 Νοεμβρίου 2022 θα πραγματοποιηθεί η απογραφική διαδικασία της ψηφιακής οργάνωσης του χρόνου εργασίας από όλες τις επιχειρήσεις – εργοδότες της χώρας (που εντάσσονται στη δεύτερη φάση εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας) και για το σύνολο των εργαζομένων τους, με σύμβαση ή σχέση εξαρτημένης εργασίας, συμπεριλαμβανομένου του δανειζόμενου προσωπικού.

Μετά την ολοκλήρωση της απογραφικής διαδικασίας του ωραρίου απασχόλησης, στο ΠΣ Εργάνη θα εμφανίζεται το προγραμματισμένο ωράριο απασχόλησης ανά εργαζόμενο, παράρτημα ή επιχείρηση σε ψηφιακή μορφή ημερολογίου.

Διαβάστε επίσης: Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας, παραβάσεις χορήγησης αδειών, βία και παρενόχληση

Τράπεζες και σούπερ μάρκετ

Η ψηφιακή κάρτα βρίσκεται σε εφαρμογή στον τραπεζικό κλάδο και τα σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία της περιόδου έως και τις 20 Σεπτεμβρίου, το ποσοστό εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας (δηλαδή το ποσοστό των εργαζομένων που χρησιμοποιούν την Κάρτα) είναι 94,74%.

Ειδικότερα, την Ψηφιακή Κάρτα χρησιμοποιούν 111.220 εργαζόμενοι στους δύο κλάδους. Το ποσοστό εφαρμογής στα σουπερμάρκετ είναι 95,93% καθώς την Κάρτα χρησιμοποιούν 84.622 εργαζόμενοι σε σύνολο 88.209 (89.107 μείον 898 εργαζόμενοι σε θέσεις ευθύνης), ενώ σε πέντε αλυσίδες καταστημάτων το ποσοστό φθάνει στο 100%.

Στις τράπεζες την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας χρησιμοποιούν 26.598 εργαζόμενοι σε σύνολο 29.181 (32.206 μείον 3.025 που κατέχουν θέσεις ευθύνης), δηλαδή ποσοστό 91,15%. Σε 14 πιστωτικά ιδρύματα το ποσοστό εφαρμογής είναι 100%.

Πώς λειτουργεί το νέο καθεστώς

Μετά την απογραφική δήλωση, και εντεύθεν από κάθε υποβολή πρόσληψης, δημιουργείται Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας εξατομικευμένη για κάθε εργαζόμενο που έχει συμπεριληφθεί στην ψηφιακή οργάνωση του χρόνου εργασίας. Οι εργαζόμενοι θα μπορούν να σημαίνουν την προσέλευση και αποχώρηση από την εργασία και μέσω app, σκανάροντας την κάρτα εργασίας που απεικονίζεται στο κινητό τους με μορφή QR code και η πληροφορία θα διαβιβάζεται αυτόματα.

Για κάθε περίπτωση απόκλισης της καταγραφής του χρόνου εργασίας από τον πραγματικό χρόνο εργασίας επιβάλλεται πρόστιμο 3.000 ευρώ. Εάν ο εργοδότης παρεμποδίζει την απόδειξη του πραγματικού χρόνου εργασίας εξαλείφοντας τα στοιχεία το πρόστιμο είναι 4.000 ευρώ. Σε περίπτωση που δεν ενεργοποιείται η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας το πρόστιμο ανέρχεται στα 10.500 ευρώ.

Διαβάστε επίσης: Πρόστιμα ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, για παραβάσεις σχετικά με τη χορήγηση αδειών και για βία και παρενόχληση (ΜΕΡΟΣ B’)

Η επιβολή προστίμων για τη μη ενεργοποίηση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας ξεκινά μετά την παρέλευση διμήνου από την ημερομηνία υποχρεωτικής εφαρμογής. Ο μηχανισμός οργάνωσης του χρόνου εργασίας στο ΠΣ Εργάνη παρακολουθεί τον προγραμματισμό του ωραρίου, τις δηλωθείσες υπερωρίες και τη χορήγηση αδειών, σε ενιαία, δομημένη μορφή με δυνατότητα επεξεργασίας και προβολής του προγραμματισμένου ωραρίου απασχόλησης ανά ημέρα, σε ψηφιακή μορφή ημερολογίου.

Το ψηφιακό ημερολόγιο θα είναι άμεσα διαθέσιμο και στον εργαζόμενο μέσα από την εφαρμογή myErgani mobileapp, καθώς και μέσα από το myErgani web portal για την ενημέρωση των εργαζομένων.

Πηγή: Έντυπη έκδοση Τα Νέα

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Tax
Ακίνητα: Αντίστροφη μέτρηση για διορθώσεις στο Ε9 και λιγότερο ΕΝΦΙΑ
Φορολογία Eιδήσεις |

Ακίνητα: Αντίστροφη μέτρηση για διορθώσεις στο Ε9 και λιγότερο ΕΝΦΙΑ

Ποιοι θα πρέπει να υποβάλουν νέα δήλωση για την ακίνητη περιουσία τους - Ποιοι εξαιρούνται. Έως 31 Ιανουαρίου 2025 η υποβολή αρχικών και τροποποιητικών δηλώσεων ακίνητης περιουσίας.