
Η επιλογή της ενοικίασης λεωφορείων με την μέθοδο leasing από την ΟΣΥ έγινε για να υπάρξουν άμεσα αποτελέσματα, καθώς ενισχύθηκε με 293 νέα λεωφορεία ο στόλος που κυκλοφορεί στην Αθήνα και γιατί θεωρείται διεθνώς σύμφερουσα οικονομικά, υποστηρίζει με ανακοίνωση του το υπουργείο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών απαντώντας σε δημόσιες αναφορές .
Επισημαίνει επίσης ότι έχει προκηρυχθεί διαγωνισμός για νέα λεωφορεία που είναι όμως πολύ πιο χρονοβόρος. Τα λεωφορεία που νοίκιασε η ΟΣΥ είναι πιο σύγχρονα από τα οχήματα ΟΑΣΑ, εξηγεί και προσθέτει ότι με η μέθοδος του leasing συμπεριλαμβάνει και μεγάλο μέρος των εξόδων συντήρησης.
Η ανακοίνωση του υπουργείου
Σε απάντηση σημερινών δημοσίων αναφορών σε σχέση με την ενοικίαση με leasing λεωφορείων από την ΟΣΥ, το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:
Στη συστηματική προσπάθεια που κάνουμε τα τελευταία τρία χρόνια για να αυξήσουμε τα λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας, ένα από τα πιο αποτελεσματικά όπλα που χρησιμοποιούμε είναι η μέθοδος του leasing. Έτσι, ενώνοντας δυνάμεις με τον ιδιωτικό τομέα, καταφέραμε να έχουμε διαθέσιμα καθημερινά 293 επιπλέον λεωφορεία.
Σημειώνουμε τα εξής:
– Εν μέσω πανδημίας, επιλέξαμε λύσεις που μπορούσαν να αποδώσουν άμεσα αποτελέσματα. Διαγωνισμός για νέα λεωφορεία έχει ήδη προκηρυχθεί, όμως εξ ορισμού είναι πολύ πιο χρονοβόρος, ενώ – ούτως ή άλλως – δεν υπήρχαν διαθέσιμα νέα λεωφορεία στην αγορά.
– Η μέθοδος του leasing είναι διεθνώς αποδεκτό ότι είναι η πλέον συμφέρουσα οικονομικά, αφού στο κόστος της συμπεριλαμβάνεται και το μεγαλύτερο μέρος των εξόδων συντήρησης. Συγκεκριμένα, το κόστος συντήρησης ενός λεωφορείου leasing κυμαίνεται στα 8.000 ευρώ ετησίως, την ίδια στιγμή που για ένα τυπικό όχημα της ΟΣΥ φθάνει τα 25.200 ευρώ. Συνεπώς, στα 293 λεωφορεία η εξοικονόμηση μόνο από τη συντήρηση είναι μεγαλύτερη από 5 εκατομμύρια ευρώ και στην τριετία το Ελληνικό Δημόσιο εξοικονομεί πάνω από 15 εκατομμύρια ευρώ.
– Όλα τα λεωφορεία που προμηθευτήκαμε με αυτή τη μέθοδο, είναι πιο σύγχρονα από όσα οχήματα του ΟΑΣΑ ήδη κυκλοφορούσαν στο δρόμο, απολύτως ασφαλής και λειτουργικά.
– Και βέβαια, όλες οι σχετικές διαδικασίες και συμβάσεις έχουν ελεγχθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
– Εφαρμόζοντας το ολοκληρωμένο σχέδιό μας, έχουμε καταφέρει να αυξήσουμε τα λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας από 850 σε 1300. Έτσι, η Αθήνα – όπως και η Θεσσαλονίκη – είναι από τις ελάχιστες πόλεις σε όλο τον κόσμο που αύξησαν τους στόλους των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς τους εν μέσω πανδημίας. Η προσπάθειά μας, ασφαλώς, συνεχίζεται γιατί μένουν πολλά σημαντικά βήματα να γίνουν ακόμα.
Κάθε κριτική από Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης είναι απολύτως σεβαστή, όμως η πραγματικότητα είναι ξεκάθαρη: Η επιλογή του leasing έδωσε άμεσες λύσεις που είχαν ανάγκη οι πολίτες της Αθήνας και, ταυτοχρόνως, είναι απολύτως συμφέρουσα οικονομικά.
Όσο για εκείνους που επιχειρούν να κάνουν πολιτικό θόρυβο με το θέμα, ας μας ξεκαθαρίσουν τελικά πώς γίνεται το εξής: Οι ίδιοι που δήθεν ανησυχούσαν ότι χρειάζονται περισσότερα λεωφορεία στο δρόμο, τώρα μας κατηγορούν επειδή τα έχουμε αυξήσει; Όταν μάλιστα επί των ημερών τους, δεν προστέθηκε στο στόλο του ΟΑΣΑ ούτε ένα όχημα, δεν προσελήφθη ούτε ένας εργαζόμενος και το μόνο που αύξησαν ήταν η τιμή των εισιτηρίων; Έχει και ο πολιτικός καιροσκοπισμός τα όριά του!


Latest News

ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκαν τον Μάρτιο οι τιμές των υλικών νέων κτηρίων κατοικιών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ

Αλληλένδετες η παραγωγικότητα της εργασίας και οι επενδύσεις - Πώς εξελίσσονται στην Ελλάδα
Το εργατικό δυναμικό ως ποσοστό του συνολικού πληθυσμού και ο δείκτης παραγωγικότητας της εργασίας εξακολουθούν να υπολείπονται σε σύγκριση με τις προ κρίσης επιδόσεις τους, σύμφωνα με την Alpha Bank

Δημοπρασία τρίμηνων εντόκων γραμματίων 500 εκατ. ευρω στις 29 Απριλίου
Το Ελληνικό Δημόσιο παρέχει τη δυνατότητα σε ιδιώτες να προμηθευτούν τους εν λόγω τίτλους μέσω δημόσιας εγγραφής

Σε πτώση το πραγματικό διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών το δ' τρίμηνο του 2024 - «Τρώνε» από τα έτοιμα
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η ακαθάριστη αποταμίευση προς το ακαθάριστο διαθέσιμο εισόδημα, ήταν -4,1% κατά το 4ο τρίμηνο του 2024

Στα premim προϊόντα στρέφονται οι καταναλωτές - Τι δείχνει έρευνα της NielsenIQ
Μια ανάλυση 162 κατηγοριών ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων από την NielsenIQ ανέδειξε τη δυναμική ανάπτυξης των premium προϊόντων

Έρχονται μέτρα στήριξης και για τη μεσαία τάξη - Τι είπε ο Χατζηδάκης
Καλεσμένος στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» ήταν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης, ο οποίος μίλησε για τα μέτρα οικονομικής στήριξης που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός μετά την ανακοίνωση του πρωτογενούς πλεονάσματος

Εύσημα Γκεοργκίεβα σε Ελλάδα - «Από τις καλύτερες επιδόσεις ανάπτυξης στην Ε.Ε.»
Πιερρακάκης: Ατενίζουμε το μέλλον πιο αισιόδοξα - Τι είπε η διευθύντρια του ΔΝΤ μετά τη συνάντησή της με τον Έλληνα υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών

Νέο τοπίο στα αποταμιευτικά προϊόντα - Πώς η ΕΚΤ αλλάζει τον χάρτη
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) έχει μειώσει επτά φορές από τον περασμένο Ιούνιο τα επιτόκια

Δημογραφικό: Το «αγκάθι» στα...σπλάχνα της ελληνικής οικονομίας
Είναι χαρακτηριστικό πως η ηλικιακή ομάδα των 30-44 ετών βαίνει αναλογικά μειούμενη, ενώ αυξάνονται οι εργαζόμενοι άνω των 65 ετών

Προς κατάργηση (;) το τέλος επιτηδεύματος στα Airbnb - Το παρασκήνιο και οι αντιδράσεις
Πρώτη νίκη του Συνδέσμου Εταιρειών Βραχυχρόνιας Μίσθωσης Ακινήτων (STAMA) στο ΣτΕ για τα Airbnb