Με στόχο τη συγκράτηση των ανατιμήσεων σε βασικά προϊόντα για τους καταναλωτές, καθεμία αλυσίδα σούπερ μάρκετ που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα καλείται να δημιουργήσει ένα τυπικό καλάθι με προϊόντα πρώτης ανάγκης, το οποίο θα περιλαμβάνει 50 διαφορετικούς κωδικούς.
Το διαθέσιμο εισόδημα του μέσου νοικοκυριού που πλήττεται ασύμμετρα από το ενεργειακό κόστος και τις πληθωριστικές πιέσεις θα καθορίσει την κατανάλωση τον ζοφερό χειμώνα που έρχεται και ήδη βασική προτεραιότητα στη στρατηγική τόσο των αλυσίδων σουπερ μάρκετ όσο και των προμηθευτών καταναλωτικών προϊόντων είναι να διατηρηθεί το αγοραστικό ενδιαφέρον.
Έτσι μέσα στις επόμενες ημέρες, κάθε επιχείρηση – σούπερ μάρκετ που έχει τζίρο μεγαλύτερο των 90 εκατ. ευρώ θα παρουσιάσει το δικό του «καλάθι της νοικοκυράς», το οποίο θα περιλαμβάνει 50 κωδικούς προϊόντων.
Το καλάθι των 50 προϊόντων
Από κρέας έως ζάχαρη και από καφέ έως απορρυπαντικά θα περιλαμβάνει το καλάθι των 50 προϊόντων που θα παρουσιάσουν έως το τέλος του μήνα οι επιχειρήσεις των μεγάλων σουπερμάρκετ, στο πλαίσιο της συμφωνίας με το υπουργείο Ανάπτυξης για την προσπάθεια συγκράτησης των τιμών και ανάσχεσης της ακρίβειας.
Ειδικότερα, τα προϊόντα που θα συνθέτουν το επίμαχο καλάθι θα καλύπτουν τις καθημερινές ανάγκες των νοικοκυριών και θα προέρχονται από 20 κατηγορίες ειδών. Θα είναι επώνυμα αλλά και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σε αναλογία που θα επιλέξουν οι επιχειρήσεις, με βασικό στόχο, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, το κόστος του να κυμαίνεται στο ύψος της μέσης δαπάνης των νοικοκυριών, το οποίο υπολογίζεται σε περίπου 275 ευρώ τον μήνα.
Στη λίστα των 50 προϊόντων που θα συνθέτουν το επίμαχο καλάθι θα περιλαμβάνονται κρέας, λαχανικά και φρούτα, άλευρα, γάλα, καφές, έλαια, ψωμί, τυριά, γιαούρτι, ρύζι, ζυμαρικά, όσπρια, τοματοειδή, απορρυπαντικά (πιάτων και ρούχων και είδη καθαρισμού γενικής χρήσης), χαρτικά, αναψυκτικά, είδη προσωπικής υγιεινής, μπισκότα και σοκολατοειδή. Το καλάθι θα αναπροσαρμόζεται ανάλογα με τις εξέλιξη των τιμών αλλά και τις επιλογές των επιχειρήσεων.
Διαβάστε επίσης: Σούπερ μάρκετ: Ιδιωτικής ετικέτας το 1 στα 3 προϊόντα στο καλάθι του καταναλωτή
Η ανάρτηση των τιμών του καλαθιού θα γίνεται μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής και θα υπάρχει αναρτημένο στο e-katanalotis, έτσι ώστε να μπορεί ο κάθε καταναλωτής να συγκρίνει και να αγοράζει αυτό που είναι κατάλληλο για τις ανάγκες του. Τo Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) θα αναλάβει την παροχή τεχνικής βοήθειας.
Latest News
Τι δείχνει η έξοδος της Ελλάδας στις αγορές με 30ετές ομόλογο
Οι επόμενες κινήσεις από την ελληνική κυβέρνηση
Οδηγός για την πυροπροστάσια - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Σε ποια ακίνητα εφαρμόζεται ο νέος κανονισμός και ποιους αφορά
Πώς η ελληνική οικονομία θα επιτύχει ΑΕΠ 400 δισ. ευρώ
Νέοι στόχοι και μεγάλα στοιχήματα από τραπεζίτες και επιχειρηματίες για την ελληνική οικονομία
Άτυπο debate κυβέρνησης – αντιπολίτευσης για το κάλεσμα Μητσοτάκη σε «απολογία» στη Βουλή
Αίτημα ΣΥΡΙΖΑ για προ ημερησίας συζήτηση. Η τελευταία συζήτηση επί του ζητήματος προκλήθηκε από τον τότε αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης Αλέξη Τσίπρα το 2021.
«Ημέρα Καριέρας» Ψηφιακής Οικονομίας στη Θεσσαλονίκη - 40 επιχειρήσεις με 500 θέσεις εργασίας
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο Διεθνές Εκθεσιακό & Συνεδριακό Κέντρο,
«Χαμηλώνει» στο 2,1% ο πήχης της ανάπτυξης, «ανεβαίνει» στο 3% του πληθωρισμού
Τι ανέφερε ο επικεφαλής του ΙΟΒΕ Νίκος Βέττας
Βγαίνει στις αγορές με 30ετες ομόλογο η Ελλάδα
Η κοινοπρακτική έκδοση αναμένεται να αρχίσει σύντομα
Scope: Οδηγός ανάπτυξης για την Ευρώπη ο Νότος - Ξεχωρίζει η Ελλάδα
Τι αναφέρει η Scope Ratings σε ανάλυσή της
«Ημέρα Καριέρας» στον Πειραιά - 70 επιχειρήσεις και 1.000 θέσεις εργασίας στη γαλάζια οικονομία
Όσοι προσέλθουν στην εκδήλωση θα έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν επιτόπου αρχικές συνεντεύξεις εργασίας
Το προϊόντα πετρελαίου, το κυριότερο εξαγώγιμο προϊόν της Ελλάδας
Τι δείχνει ανάλυση της Alpha bank