Ακρίβεια: Σε ποια προϊόντα θα συγκρατηθούν οι τιμές

Είδη καθημερινής ανάγκης θα περιλαμβάνει το καλάθι που θα παρουσιάσουν τα σουπερμάρκετ

Ακρίβεια: Σε ποια προϊόντα θα συγκρατηθούν οι τιμές

Με στόχο τη συγκράτηση των ανατιμήσεων σε βασικά προϊόντα για τους καταναλωτές, καθεμία αλυσίδα σούπερ μάρκετ που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα καλείται να δημιουργήσει ένα τυπικό καλάθι με προϊόντα πρώτης ανάγκης, το οποίο θα περιλαμβάνει 50 διαφορετικούς κωδικούς.

Το διαθέσιμο εισόδημα του μέσου νοικοκυριού που πλήττεται ασύμμετρα από το ενεργειακό κόστος και τις πληθωριστικές πιέσεις θα καθορίσει την κατανάλωση τον ζοφερό χειμώνα που έρχεται και ήδη βασική προτεραιότητα στη στρατηγική τόσο των αλυσίδων σουπερ μάρκετ όσο και των προμηθευτών καταναλωτικών προϊόντων είναι να διατηρηθεί το αγοραστικό ενδιαφέρον.

Έτσι μέσα στις επόμενες ημέρες, κάθε επιχείρηση – σούπερ μάρκετ που έχει τζίρο μεγαλύτερο των 90 εκατ. ευρώ θα  παρουσιάσει το δικό του «καλάθι της νοικοκυράς», το οποίο θα περιλαμβάνει 50 κωδικούς προϊόντων.

Διαβάστε επίσης –  Σούπερ μάρκετ – προμηθευτές: «Τρώνε» από τα κέρδη για να κρατήσουν τους καταναλωτές – Τι φοβούνται για το 2023

Το καλάθι των 50 προϊόντων

Από κρέας έως ζάχαρη και από καφέ έως απορρυπαντικά θα περιλαμβάνει το καλάθι των 50 προϊόντων που θα παρουσιάσουν έως το τέλος του μήνα οι επιχειρήσεις των μεγάλων σουπερμάρκετ, στο πλαίσιο της συμφωνίας με το υπουργείο Ανάπτυξης για την προσπάθεια συγκράτησης των τιμών και ανάσχεσης της ακρίβειας.

Ειδικότερα, τα προϊόντα που θα συνθέτουν το επίμαχο καλάθι θα καλύπτουν τις καθημερινές ανάγκες των νοικοκυριών και θα προέρχονται από 20 κατηγορίες ειδών. Θα είναι επώνυμα αλλά και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σε αναλογία που θα επιλέξουν οι επιχειρήσεις, με βασικό στόχο, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, το κόστος του να κυμαίνεται στο ύψος της μέσης δαπάνης των νοικοκυριών, το οποίο υπολογίζεται σε περίπου 275 ευρώ τον μήνα.

Στη λίστα των 50 προϊόντων που θα συνθέτουν το επίμαχο καλάθι θα περιλαμβάνονται κρέας, λαχανικά και φρούτα, άλευρα, γάλα, καφές, έλαια, ψωμί, τυριά, γιαούρτι, ρύζι, ζυμαρικά, όσπρια,  τοματοειδή, απορρυπαντικά (πιάτων και ρούχων και είδη καθαρισμού γενικής χρήσης), χαρτικά, αναψυκτικά, είδη προσωπικής υγιεινής, μπισκότα και σοκολατοειδή. Το καλάθι θα αναπροσαρμόζεται ανάλογα με τις εξέλιξη των τιμών αλλά και τις επιλογές των επιχειρήσεων.

Διαβάστε επίσης: Σούπερ μάρκετ: Ιδιωτικής ετικέτας το 1 στα 3 προϊόντα στο καλάθι του καταναλωτή

Η ανάρτηση των τιμών του καλαθιού θα γίνεται μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής και θα υπάρχει αναρτημένο στο e-katanalotis, έτσι ώστε να μπορεί ο κάθε καταναλωτής να συγκρίνει και να αγοράζει αυτό που είναι κατάλληλο για τις ανάγκες του. Τo Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) θα αναλάβει την παροχή τεχνικής βοήθειας.

OT Originals

Περισσότερα από Economy

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο