Έχοντας ήδη ξεπεράσει κατά πολύ τις επιδόσεις του 2021, οι πωλήσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας «τρέχουν» στο 9μηνο εφέτος με ρυθμό αύξησης 22,2%, επιβεβαιώνοντας ότι η αγορά της μπύρας όχι μόνο ανέκτησε τις απώλειες της πανδημίας αλλά – και με τη συμβολή του τουρισμού – στοχεύει σε ρεκόρ.

Ειδικότερα, βάσει της λογιστικής κατάστασης της εταιρείας για το διάστημα Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2022, η ζυθοποιία εμφανίζει πωλήσεις 232,32 εκατ. ευρώ από 190,13 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021 (αύξηση 22,2%). Τα ποσά δεν περιλαμβάνουν τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης Ζύθου.

Διαβάστε επίσης: Αγορά μπίρας: Η μεγάλη κερδισμένη του καλοκαιριού

Ωστόσο κατά το ίδιο διάστημα τα κέρδη μετά φόρων καταγράφουν ισχνή άνοδο της τάξης του 0,7%. Συγκεκριμένα στο 9μηνο εφέτος η καθαρή κερδοφορία διαμορφώθηκε σε 33,23 εκατ. ευρώ από 32,98 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021.

Αυτό όμως δεν φαίνεται να αλλάζει κάτι για το μέρισμα που εισπράττει η μέτοχος Heineken από την ελληνική θυγατρική της.

Το διοικητικό συμβούλιο της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας αποφάσισε τη διανομή προσωρινού μερίσματος στους μετόχους της εταιρείας, ποσού 11.762.570,70 ευρώ, που θα αφορά στη χρήση του τρέχοντος οικονομικού έτους 2022.

Του φετινού προμερίσματος έχει προηγηθεί η διανομή παχυλού μερίσματος για τη χρήση του 2021, το οποίο ανήλθε σε ποσό 35,077 εκατ. ευρώ, ενώ για τη δύσκολη οικονομική χρήση του 2020 είχε δοθεί μέρισμα της τάξης των 16,01 εκατ. ευρώ.

Εάν ακολουθηθεί το «μοντέλο» του 2021, το συνολικό μέρισμα που θα εισπράξει ο όμιλος Heineken θα αγγίξει τα 35 εκατ. ευρώ.

Αυτό σημαίνει ότι στην τριετία της πανδημίας και της ενεργειακής κρίσης (2020 – 2022) από την ελληνική θυγατρική της θα εισπράξει άνω των 85 εκατ. ευρώ.

Η συμβολή του Bacardi

Υπενθυμίζεται ότι ο καθαρός τζίρος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας αυξήθηκε σε διψήφιο ποσοστό το 2021, ξεπερνώντας ακόμη και τις επιδόσεις του 2019, με την αύξηση στις κατ’ όγκο πωλήσεις ζύθου στην εγχώρια αγορά στο +11% σε σχέση με το 2020.

Συγκεκριμένα, οι καθαρές πωλήσεις, δηλαδή εξαιρουμένου του ειδικού φόρου κατανάλωσης, ανήλθαν το 2021 στα 225,63 εκατ. ευρώ από 179,136 εκατ. ευρώ το 2020 και 216,78 εκατ. ευρώ που ήταν το 2019.

Όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας, οι καθαρές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 24,86% λόγω κυρίως της αύξησης του όγκου των πωλήσεων και της διανομής των προϊόντων Bacardi.

Στο Bacardi εν πολλοίς οφείλεται και η εντυπωσιακή αύξηση των προ φόρων κέρδη της εταιρείας που ανήλθαν σε 34,14 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 285,49%. Μάλιστα ήταν 84,8% πάνω και από το 2019.

Σε ότι αφορά τα κέρδη μετά φόρου αυτά ανήλθαν σε 26,69 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 6,05 εκατ. ευρώ το 2020 και 24,63 εκατ. ευρώ το 2019.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις