Η Σαουδική Αραβία τη χαρακτηρίζει ως την πόλη του μέλλοντος για τη διαφοροποίηση και την ανάπτυξη της οικονομίας της. Οι επικριτές λένε ότι η φουτουριστική πόλη του Σαουδάραβα πρίγκιπα διαδόχου Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν στην έρημο που θα είναι μια στενή λωρίδα μήκους άνω των 100 μιλίων αποτελεί ένα ουτοπικό όνειρο.
Όπως και να έχει, το φουτουριστικό έργο NEOM αποτελεί βασικό πυλώνα του προγράμματος Vision 2030 της Σαουδικής Αραβίας για την τόνωση και τη διαφοροποίηση της οικονομίας της.
Το NEOM και οι τρεις λεγόμενες «περιοχές» του, η Line, η Oxagon και η Trojena, πρόκειται να κατασκευαστούν σε 26.500 τετραγωνικά χιλιόμετρα στη βορειοδυτική Σαουδική Αραβία και θα εισαγάγουν ένα νέο μοντέλο αστικής βιωσιμότητας όπου οι κάτοικοι «θα αγκαλιάσουν μια κουλτούρα εξερεύνησης, ανάληψης κινδύνων και διαφορετικότητας».
Το κόστος του συνολικού έργου εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε περίπου 500 δισεκατομμύρια δολάρια.
Οι αποκαλύψεις του καλοκαιριού
Την αποκάλυψη του σχεδίου έκανε ο ίδιος ο διάδοχος του θρόνου το περασμένου καλοκαίρι, παρουσιάζοντας τα σχέδια για την THE LINE , την πόλη χωρίς δρόμους, αυτοκίνητα ή εκπομπές ρύπων, η οποία θα λειτουργεί με 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας»
«Τα σχέδια που αποκαλύφθηκαν σήμερα για τις κάθετα πολυεπίπεδες κοινότητες της πόλης θα αμφισβητήσουν τις παραδοσιακές επίπεδες, οριζόντιες πόλεις και θα δημιουργήσουν ένα μοντέλο για τη διατήρηση της φύσης και τη βελτίωση της ανθρώπινης βιωσιμότητας. H Line θα αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα στην αστική ζωή σήμερα και θα ρίξει φως σε εναλλακτικούς τρόπους ζωής», δήλωσε ο Πρίγκιπας διάδοχος τον Ιούλιο.
Την περασμένη εβδομάδα, η εταιρεία αεροφωτογράφησης της Σαουδικής Αραβίας Ot Sky δημοσίευσε πλάνα από drone που δείχνουν βαριά κατασκευαστικά μηχανήματα να ξεκινούν εργασίες στο The Line.
Η The Line υπόσχεται να είναι μια πόλη μηδενικών εκπομπών άνθρακα μέσω της εξάλειψης των υποδομών έντασης άνθρακα, όπως τα αυτοκίνητα και οι δρόμοι. Θα λειτουργεί με 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, συμπεριλαμβανομένων των λειτουργιών των βιομηχανιών της. Uα έχει πλάτος μόνο 200 μέτρα, μήκος 170 χιλιόμετρα και ύψος 500 μέτρα. Η διαδρομή από άκρο σε άκρο μέσω σιδηροδρόμου υψηλής ταχύτητας θα διαρκεί 20 λεπτά. Και σχεδιάζεται για να φιλοξενήσει τελικά 9 εκατομμύρια ανθρώπους. Η Oxagon θα φιλοξενήσει βιομηχανίες και καινοτομίες, συμπεριλαμβανομένου ενός εργοστασίου υδρογόνου, ενώ η Trojena θα προσφέρει υπαίθριο σκι και αθλήματα περιπέτειας όλο το χρόνο που θα ολοκληρωθούν το 2026, λέει η Σαουδική Αραβία.
Τουριστικός πόλος
Η NEOM στοχεύει να προσελκύσει περισσότερους από πέντε εκατομμύρια επισκέπτες έως το 2030.
Σύμφωνα με τα σχέδια της Σαουδικής Αραβίας, η NEOM θα πρέπει να είναι σε λειτουργία μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Αν και δεν είναι σαφές το πώς θα πληρώσει το Βασίλειο, βέβαιο είναι ότι πολλά από τα κεφάλαια θα προέλθουν από τα τεράστια έσοδα από το πετρέλαιο που δημιουργεί αυτή τη στιγμή η Σαουδική Αραβία.
Πετρελαϊκή χρηματοδότηση
Σύμφωνα με στοιχεία της Γενικής Στατιστικής Αρχής, μόνο τον Αύγουστο, οι εξαγωγές εμπορευμάτων της Σαουδικής Αραβίας – το 79,9% των οποίων προέρχονταν από πετρέλαιο – ανήλθαν σε 35,5 δισεκατομμύρια δολάρια (133,7 δισεκατομμύρια ριάλια Σαουδικής Αραβίας) . Αυτό σημαίνει ότι οι Σαουδάραβες έβγαζαν σχεδόν 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε έσοδα από πετρέλαιο κάθε μέρα αυτόν τον μήνα.
Τον Ιούλιο, ο Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν είπε ότι η Σαουδική Αραβία σχεδίαζε να δημιουργήσει ένα επενδυτικό ταμείο 80 δισεκατομμυρίων δολαρίων για να βοηθήσει στην ανάπτυξη του μεγάλου έργου NEOM.
Το Βασίλειο επιδιώκει επίσης να προσελκύσει ξένα στελέχη πληρώνοντάς τους περισσότερα από 1 εκατομμύριο δολάρια το χρόνο το καθένα, πάνω από τον μέσο μισθό των 830.000 δολαρίων το 2021 για CEO στις μεγαλύτερες εταιρείες των ΗΠΑ, σύμφωνα με την The Wall Street Journal . Πολλοί θα μπορούσαν να μπουν στον πειρασμό, καθώς η Σαουδική Αραβία δεν έχει φόρο εισοδήματος.
Latest News
Η κλιματική αλλαγή απειλεί το αγαπημένο κηπευτικό των Ιρλανδών
Η κλιματική αλλαγή ευθύνεται για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μεγαλύτεροι καταναλωτές του κόσμου
Πώς ο απρόβλεπτος Μασκ βυθίζει την Tesla στο χάος
Χιλιάδες απολύσεις, μια πτωτική πορεία πωλήσεων και αποτίμησης και η απόσυσρση προγράμματος φτηνού EV κλονίζουν εταιρεία και μετόχους
Η ηλεκτροκίνηση της Ευρώπης μένει από... ρεύμα
Το ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο εξηγεί γιατί η ΕΕ χάνει τον στόχο της απανθρακοποίησης έως το 2035
Ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων του Παν. Δυτικής Μακεδονίας
Η ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων του Παν. Δυτικής Μακεδονίας εντάσσεται στο Πρόγραμμα «Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση 2021-2027»
Ανησυχία αρχών για τον «αυτόματο πιλότο» στα Τesla - Τι δείχνει η ανάκληση 2 εκατ. οχημάτων
H NHTSA ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε έρευνα μετά από την καταγραφή νέων συμβάντων σύγκρουσης οχημάτων Tesla
ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Νέος φωτοβολταϊκός σταθμός 80 MW στη Δυτική Μακεδονία
Στην κατασκευή του θα χρησιμοποιηθούν bifacial φωτοβολταϊκά πλαίσια υψηλής απόδοσης, πάνω σε σταθερό σύστημα στήριξης.
Αρχές του 2025 το νέο φτηνό ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Η αλλαγή των σχεδίων της εταιρείας λειτούργησε θετικά για τις μετοχές της Tesla, που κινούνταν έντονα ανοδικά καταγράφοντας κέρδη έως και 10%
Πλαστικά, ένας αιώνιος εφιάλτης ρύπανσης και… συμφερόντων
Τα Ηνωμένα Έθνη επιδιώκουν να τερματίσουν τη ρύπανση των πλαστικών με μια διεθνώς δεσμευτική συνθήκη, όμως οι διαπραγματεύσεις είναι σκληρές και τα… λεφτά πολλά
Πόσες εύκρατες μέρες θα χάσουν διαφόρες χώρες λόγω κλιματικής αλλαγής - Πώς επηρεάζεται η Ελλάδα
Μέχρι το τέλος του αιώνα, οι κάτοικοι των βόρειων χωρών θα δουν γενικά ηλιόλουστες, ανοιξιάτικες μέρες να εμφανίζεται νωρίτερα τον χειμώνα
HELLENiQ ENERGY: Έναρξη λειτουργίας της ΕΚΟ Energy στην Κύπρο ως προμηθευτής πράσινης ενέργειας
Ξεκίνησε η εμπορική δραστηριότητα στην προμήθεια ηλεκτρισμού από ΑΠΕ