Με μια ιδιαίτερα δαπανηρή εξέλιξη βρίσκεται αντιμέτωπη η ρωσική ναυτιλία, η οποία μπορεί να χρειαστεί να επεκτείνει τον εμπορικό της στόλο και να προσελκύσει περισσότερη χωρητικότητα από -μη δυτικούς- ιδιοκτήτες προκειμένου να συνεχίσει να εξάγει πετρέλαιο μετά τις επικείμενες κυρώσεις της ΕΕ.

Σύμφωνα με ανάλυση του οίκου Gibson, περισσότερα από 200 δεξαμενόπλοια ενδέχεται να εγκαταλείψουν τις συναλλαγές με τη Μόσχα πριν από τις 5 Δεκεμβρίου, όταν θα τεθεί σε ισχύ το εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο. «Είναι λογικό να υποθέσουμε ότι μπορεί να υπάρχει ανεπαρκής χωρητικότητα για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου στην αγορά, ιδιαίτερα δεδομένου ότι αυτά τα βαρέλια που διακινούνται στην Ευρώπη θα πρέπει μετά να κατευθυνθούν σε μεγαλύτερες αποστάσεις», ανέφερε ο Gibson.

Διαβάστε επίσης: Ρωσικά πλοία σε σιγή… ασυρμάτου

Εάν ο ρωσικός στόλος χαρακτηριστεί ανεπαρκής μετά την αναχώρηση των δυτικών πλοίων, οι αγοραπωλησίες θα μπορούσαν να εξισορροπήσουν την κατάσταση με νέους «παίκτες» από μέρη που επιθυμούν και μπορούν να συνεργαστούν με τη Ρωσία. Βέβαια -σύμφωνα με τον οίκο Gibson – αυτό μπορεί να συμβαίνει ήδη, καθώς καταγράφονται περίπου 100 πωλήσεις Aframax και Suezmax και 40 πωλήσεις VLCC σε αγοραστές που δεν επηρεάζονται από τους περιορισμούς της ΕΕ.

Αυξημένη ζήτηση για τα ice-class

Αυτή η αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος είναι ήδη ορατή στον στόλο των δεξαμενόπλοιων ice-class, όπου πολλαπλασιάζονται οι αγοραπωλησίες από Κινέζους, Άραβες και όχι μόνο, αναζητώντας νέες διαδρομές μέσω Αρκτικής για το ρωσικό πετρέλαιο.

Περίπου τέσσερα εκατομμύρια dwt χωρητικότητας δεξαμενόπλοιων ice-class – περισσότερα από 40 πλοία – πωλήθηκαν το καλοκαίρι, ανέφερε το Bloomberg τον περασμένο μήνα. Όπως τονίζεται, τον προσεχή χειμώνα τα πλοία αυτά θα ενεργοποιηθούν για να πάρουν ρωσικό πετρέλαιο από τη Βαλτική και τους πολυσύχναστους τερματικούς σταθμούς κοντά στην Αγία Πετρούπολη.

Αναζητούνται 70 Aframaxes και 35 Suezmaxes

Με βάση τα μέχρι τώρα γνωστά στοιχεία από τη ναυλομεσιτική Braemar, η Ρωσία έχει άμεση ανάγκη από περίπου 70 Aframaxes και 35 Suezmaxes. Η κάλυψη αυτού του κενού μπορεί να είναι δαπανηρή, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ο επικεφαλής της δεύτερης μεγαλύτερης τράπεζας της Ρωσίας. «Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας, μόνο η επέκταση του στόλου των δεξαμενόπλοιων μπορεί να απαιτήσει τουλάχιστον 16 δισεκατομμύρια δολάρια στο προσεχές διάστημα. Εν μέσω της απουσίας εξωτερικής χρηματοδότησης και των περιορισμένων χρηματοοικονομικών ροών των εταιρειών, θα πρέπει να αυξηθεί ο ρόλος των τραπεζών στην προσέλκυση των απαιτούμενων επενδύσεων», δήλωσε ο πρόεδρος της VTB, Αντρέι Κοστίν.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Ναυτιλία |

Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές

Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης