Εμφανής είναι η επίδραση που έχει ο πληθωρισμός στην κατανάλωση των προϊόντων στα ελληνικά σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI. Το διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου του 2022 ο τζίρος των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών αυξήθηκε 4,5%, γεγονός που οφείλεται στις ανατιμήσεις και όχι στην αύξηση της ζήτησης.
Συγκεκριμένα, διαμορφώθηκε στα 6,2 δισ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2022 από 6 δισ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2021. Την ίδια χρονική περίοδο ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 1,4% στο εννεάμηνο του 2022 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Διαβάστε επίσης: «Βουτιά» στην αγοραστική δύναμη λόγω ακρίβειας
Τα στοιχεία
Αυτό που φαίνεται από τα στοιχεία της IRI στις συγκρίσεις ανά μήνα είναι ότι μεγαλώνει το χάσμα μεταξύ του ρυθμού αύξησης της αξίας πωλήσεων και του όγκου πωλήσεων. Συγκεκριμένα, τον Σεπτέμβριο η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 11,1% σε σχέση με τον περυσινό Σεπτέμβριο. Αντίστοιχα, ο όγκος πωλήσεων τον Σεπτέμβριο ήταν οριακά αυξημένος κατά 0,3%.
Την ίδια στιγμή, όπως αναφέρει το ΑΠΕ, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζει να διατηρείται σε υψηλά επίπεδα και συγκεκριμένα στο 15,9% στο εννεάμηνο του 2022, με τη συγκεκριμένη κατηγορία να «τρέχει» με 12,8%.
Αναφορικά με τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών, από τα στοιχεία της IRI προκύπτει ότι στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων στο εννεάμηνο αυξήθηκε 4,9%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 2,4% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά 0,5%. Ωστόσο, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα είναι μειωμένος κατά 0,6%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς μειωμένος 4,7% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά μειωμένος κατά 5,9%.
Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε τρεις και συγκεκριμένα στα συσκευασμένα τρόφιμα (1,7%), στα σνακς (1,4%) και στα μη αλκοολούχα ποτά (0,5%). Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα γαλακτοκομικά (4,6%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα ( 4,9%), στα υλικά μαγειρικής (0,7%), στα αλκοολούχα (5,6%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (4,8%), στα είδη ατομικής υγιεινής (4,5%), στα καθαριστικά σπιτιού/απορρυπαντικά (6,3%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (5,5%).
Σημειώνεται ότι οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών από τις αρχές του έτους μέχρι και τον Σεπτέμβριο καταγράφηκαν στα υλικά μαγειρικής (10,8%), στα είδη ατομικής υγιεινής (10,5%) και στα γαλακτοκομικά (9,3%).
Latest News
Αύξηση EBITDA 66,29% στα € 17,5 εκατ. ευρώ για τη Space Hellas το 2023
Αύξηση EBITDA κατα 66,29% στα 17,5 εκατ. ευρώ για το 2023 - Τα κέρδη μετά φόρων του Ομίλου ανήλθαν σε 4,8 εκ. το 2023, έναντι € 5 εκ. το 2022.
Περιορισμός των ζημιών για τη MIG Συμμετοχών στο α΄τριμηνο
Ζημιες 155 χιλ. ευρώ έναντι ζημιών € 21,8 εκ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023
ΟΠΑΠ: Βάζει στο παιχνίδι την τεχνητή νοημοσύνη - Ρεκόρ για το online στοίχημα
H ανάπτυξη και βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των online πλατφορμών του στην πρώτη γραμμή της στρατηγικής του ομίλου
Αλλάζει σελίδα η Epsilon Net - Δημόσια πρόταση στα 12 ευρώ
Υποβάλλεται υποχρεωτική δημόσια πρόταση για την αγορά του συνόλου των μετοχών της Epsilon Net - ΕΤΕ και Ιωάννης Μίχος κατέχουν ήδη το 62,92%
Το SMERC του Καραμούζη επενδύει στην Doppler - Τι ποσοστό αποκτά
Η Doppler, με σημαντικές παραγωγικές υποδομές στο Κιλκίς, δραστηριοποιείται στον τομέα σχεδιασμού, κατασκευής και εμπορίας ανελκυστήρων
Αύξηση τζίρου της BSH Οικιακές Συσκευές για το 2023
Η εταιρεία συνεχίζει να διατηρεί την πρώτη θέση στην ελληνική αγορά των οικιακών συσκευών
Έκτακτη χρηματοδότηση του ΟΣΕ για εκσυγχρονισμό και αναβάθμιση των ΑΣΙΔ
Εντάσσεται στο σύνολο του δράσεων που υλοποιεί το υπουργείο, με σκοπό την ενίσχυση του επιπέδου ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.
ΤτΕ: Ισχυρότερες έναντι νέων αναταράξεων οι ελληνικές τράπεζες - Οι κίνδυνοι και οι προκλήσεις
Τι αναφέρει η Έκθεση Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας της Τράπεζας της Ελλάδος για το τραπεζικό σύστημα
Νέος πρόεδρος ο Β. Τακάς στο Ελληνο-Αφρικανικό Επιμελητήριο
Ο Δρ. Βασίλης Τακάς είναι πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του THERMIGROUP που περιλαμβάνει 64 επιχειρήσεις
Open Mall για μικρομεσαίες επιχειρήσεις στον δήμο Νίκαιας - Ρέντη
Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και την Ευρωπαϊκή Ένωση και από εθνικούς πόρους