
Τρεις ημέρες μετά την πρεμιέρα για το «καλάθι του νοικοκυριού», το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων επιχειρεί να διορθώσει διάφορες αστοχίες που προέκυψαν, ενώ την ίδια ώρα κάποιες από τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ διορθώνουν -προς τα κάτω- τις τιμές ορισμένων προϊόντων. Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, δεν αποκλείεται να δούμε και ηλεκτρονικό «καλάθι νοικοκυριού» από την efood.
Διαβάστε επίσης: Καλάθι του νοικοκυριού: Από σήμερα λειτουργεί και το App του e-katanalotis.gov.gr
Μεταξύ των «παιδικών ασθενειών» είναι η αδυναμία πολλών καταναλωτών να εντοπίσουν τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο «καλάθι» κάθε αλυσίδας σούπερ μάρκετ λόγω του μεγέθους του σχετικού σήματος.
Οι σχετικές «ταμπελίτσες» στα ράφια των καταστημάτων είναι μικρές και δεν είναι τοποθετημένες με τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχει ορατότητα.
Αυτό πρόκειται να αλλάξει άμεσα, καθώς οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης ζήτησαν από τις λιανεμπορικές αλυσίδες, οι οποίες συμμετέχουν στην πρωτοβουλία, να υπάρξει τροποποίηση στην σήμανση, ώστε να είναι πιο εμφανή τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο «καλάθι».
Ταυτόχρονα ζητήθηκε να υπάρχει μια λίστα με όλα τα προϊόντα του «καλαθιού» στην είσοδο κάθε καταστήματος.
Αναφορικά με τα ηλεκτρονικά καταστήματα των σούπερ μάρκετ ζητήθηκε επίσης το «καλάθι» να βρίσκεται σε εμφανές σημείο, κάτι το οποίο μέχρι τώρα έχουν κάνει οι περισσότερες αλυσίδες.
Έρχονται και «ειδικά καλάθια»
Παράλληλα, το επιτελείο του υπουργείου Ανάπτυξης εξετάζει το ενδεχόμενο να δημιουργηθεί «καλάθι» με προϊόντα για άτομα με ειδικές διατροφικές ανάγκες, όπως για παράδειγμα οι διαβητικοί.
Την ίδια στιγμή, οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες, που διαθέτουν online προϊόντα σούπερ μάρκετ,διερευνούν την πιθανότητα και της δικής τους συμμετοχής. Όπως αναφέρουν πηγές από το efood, εξετάζονται οι διαδικασίες για ένταξη στο e-katanalotis.
Ποιοι μείωσαν τις τιμές
Ο κλαδικός ανταγωνισμός και ενδεχομένως οι αντιδράσεις των καταναλωτών και πολιτικές πιέσεις φαίνεται ότι οδήγησαν τέσσερις ισχυρούς παίκτες της αγοράς των σούπερ μάρκετ να αλλάξουν τις τιμές στο «καλάθι» τους και να προχωρήσουν σε στοχευμένες μειώσεις τιμών σε ορισμένους κωδικούς.
Συγκεκριμένα, οι αλυσίδες Σκλαβενίτης και ΑΒ Βασιλόπουλος είναι οι δύο που αναθεώρησαν τις λίστες τους στο e-katanalotis, μειώνοντας τις τιμές σε συνολικά 40 προϊόντα, από τα 137 που συνθέτουν τα δύο καλάθια, ενώ η Μασούτης μείωσε την τιμή σε ένα προϊόν (κοτόπουλο) και η My Market σε δύο προϊόντα (σαμπουάν και πάνες για μωρά).
Πιο συγκεκριμένα, στην περίπτωση της Σκλαβενίτης από το σύνολο των 63 προϊόντων οι τιμές μειώθηκαν σε 15 προϊόντα, με τον μέσο όρο της πτώσης να διαμορφώνεται στο 25% περίπου. Οι μειώσεις ήταν στοχευμένες, καθώς περιλαμβάνουν σχεδόν όλες τις κατηγορίες του καλαθιού: τρόφιμα (π.χ. ρύζι, αλεύρι, ελαιόλαδο, κοτόπουλο), είδη προσωπικής υγιεινής και φροντίδας (π.χ. σαμπουάν, οδοντόκρεμες) και οικιακά καθαριστικά (π.χ. απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα).
Αντίστοιχα, η ΑΒ Βασιλόπουλος μείωσε τις τιμές σε 25 κωδικούς από το σύνολο των 74 που διαθέτει στο δικό της καλάθι, με τον μέσο όρο της πτώσης στον τιμοκατάλογο των αλλαγών να διαμορφώνεται εξίσου στο 25% περίπου.
Και σε αυτή την περίπτωση η γκάμα περιλαμβάνει προϊόντα από όλες τις κατηγορίες που συνθέτουν το καλάθι, όπως ρύζι, ελαιόλαδο, ηλιέλαιο, ζάχαρη, κακάο, πάνες για μωρά και ενήλικες, οδοντόκρεμες, σαμπουάν, απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα κ.ά.).


Latest News

Ανοίγει η πλατφόρμα για επιδοτήσεις ρεύματος σε 1 εκατ. επιχειρήσεις - Αναλυτικά οι όροι και οι προϋποθέσεις
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου ξεκαθάρισε πως εκτός επιδοτήσεων θα μείνουν όσες επιχειρήσεις έχουν προβεί διαπιστωμένα σε ρευματοκλοπή

«Ταύρος» για τις ελληνικές τράπεζες η JP Morgan - Υψηλότερες τιμές στόχους για Alpha, Εθνική
Η JP Morgan προχώρησε σε αύξηση των εκτιμήσεων για την κερδοφορία του τραπεζικού κλάδου

Μείωση τζίρου και κερδών για τον Όμιλο ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ το 2024 - Οι προοπτικές για το 2025
Το 2024 αποτέλεσε μια χρονιά προκλήσεων για τη ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ, καθώς ολοκληρώθηκε η μεταφορά της παραγωγικής διαδικασίας της θυγατρικής «ΕΞΑΛΚΟ Α.Ε. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ»

Το στοίχημα της Lavipharm με την κάνναβη – Προς νέες εξαγορές και επενδύσεις
Τι ανέφερε η διοίκηση της Lavipharm για την πορεία της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών – Τι μέρισμα θα προτείνει στους μετόχους

Γιατί τελικά οι Έλληνες αγαπούν τις πολωνικές αλυσίδες - Η «μάχη» Pepco-Sinsay στην ελληνική αγορά
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, που εδώ και τρία χρόνια έχει δώσει ώθηση σε Pepco και Sinsay

Τι φέρνει το «T» δίπλα στην Cosmote – Οι συνέργειες που… ξεκλειδώνουν
H «νέα» Cosmote Telekom αναμένεται να έχει ως προίκα τις δεκάδες διεθνείς συνεργασίες που κουβαλά το brand Telekom, σαν διεθνής τηλεπικοινωνιακός πάροχος

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο