
Μπορεί να τα έχουν τα χρονάκια τους αλλά δεν χάνουν την γοητεία τους. Ο λόγος για τα μεγαλύτερης ηλικίας πλοία και μεγαλύτερου μεγέθους τόσο στις μεταφορές χύδην ξηρού φορτίου (τα capesize) όσο και στη μεταφορά αργού πετρελαίου (τα Very Large Crude Carrier).
Οι δύο κατηγορίες πλοίων είδαν τις αξίες τους κυρίως στις μεγαλύτερες ηλικίες να αυξάνουν τον μήνα Οκτώβριο σε ποσοστά υψηλότερα από ότι άλλα νεότερης ηλικίας πλοία.
Η VesselsValue (VV) υπολόγισε ότι στα Capesize η αξία των πλοίων ηλικίας 15 ετών και άνω αυξήθηκε μέσα σε ένα μήνα (αρχές Οκτωβρίου, τέλος Οκτωβρίου) κατά 9,5% στα 22,23 εκατ. δολ ενώ η μέση ηλικία των πλοίων αυτής της κατηγορίας που άλλαξε χέρια ήταν τα 19 χρόνια.
Διαβάστε επίσης – «Φρένο» στα δεξαμενόπλοια VLCC από τις περικοπές του ΟΠΕΚ+
Οι ναύλοι στη συγκεκριμένη κατηγορία ακολούθησαν έντονα ανοδική κίνηση στα 21.715 δολ. την ημέρα από 2.505 δολ τη ημέρα που είχαν πέσει τον Αύγουστο ωστόσο στη συνέχεια επέστρεψαν σε χαμηλότερα επίπεδα στα 10.664 δολ την ημέρα καθώς η ζήτηση από Κίνα σε σιδηρομετάλλευμα μειώθηκε,
Πάντως οι αξίες των capesize μεγαλύτερης ηλικίας παραμένουν σε υψηλά επίπεδα σημειώνει η VV και αναφέρει την πώληση του Arethousa (170.600 DWT, Ιούνιος 2001, Sasebo) σε Έλληνες αγοραστές για 15,1 εκατ. δολ με την ίδια να το εκτιμά στα 14,4 εκατ. δολ. Δεδομένης της μεταβλητότητας της ναυλαγοράς η αγορά ενός πλοίου μεγάλης ηλικίας θεωρείται ποιο οικονομική
Δεξαμενόπλοια
Στα δεξαμενόπλοια η ζήτηση για VLCC μεγάλης ηλικίας παραμένει ισχυρή.
Μέχρι στιγμής στην διάρκειας του έτους φέτος, έχουν καταγραφεί 84 πωλήσεις «μεταχειρισμένων» VLCC και η πλειονότητα αυτών των πωλήσεων αφορούσε παλαιότερη χωρητικότητα με μέση ηλικία τα 14 έτη.
Οι αξίες για τα Tankers έχουν αυξηθεί σε όλα τα μεγέθη και τις ηλικιακές κατηγορίες από την αρχή του έτους, όμως για τα VLCC, οι τιμές για πλοία 20 ετών αυξήθηκαν κατά 51% από τον Ιανουάριο σε 38,88 εκατ. δολ.
Ορισμένοι εκτιμούν ότι η τάση αυτή σχετίζεται με το επικείμενο εμπάργκο το ρωσικό πετρέλαιο. Όπως αναφέρεται υπάρχουν αυξανόμενες εικασίες ότι η αγορά δεξαμενόπλοιων θα χωριστεί τώρα σε δύο κατηγορίες, αυτή που λειτουργεί στην αγορά μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου που θα την εγκαταλείψει και θα ασχοληθεί με άλλες μεταφορές και αυτή που θα επιμείνει στις συναλλαγές μεταφοράς ρωσικού αργού παρά τις κυρώσεις, και για τον λόγο αυτό ζητά επιπλέον μεταφορική ικανότητα να καλύψει τις ανάγκες.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα