Σημαντικές επιπτώσεις στην αγορά των δεξαμενοπλοίων αναμένεται να έχει η χθεσινή απόφαση του ΟΠΕΚ+ να μειώσει το όριο παραγωγής κατά 2 εκατ. βαρέλια την ημέρα, σε μια προσπάθεια να ανακόψει την πτωτική πορεία των τιμών του πετρελαίου.
«Η περικοπή είναι αρνητική για τα δεξαμενόπλοια, αν και, με βάση την τρέχουσα παραγωγή, αναμένουμε ότι ο πραγματικός αντίκτυπος στην παραγωγή θα είναι πιο κοντά στα 900.000 βαρέλια την ημέρα», ανέφερε η επενδυτική τράπεζα Jefferies. Την ίδια ώρα, το ναυλομεσιτικό γραφείο Lorentzen & Co επεσήμανε ότι οι συνολικές περικοπές παραγωγής θα διαμορφωθούν σε χαμηλότερες τιμές για καθέναν από τους 10 παραγωγούς του ΟΠΕΚ που δεσμεύονται από περιορισμούς, καθώς και για τους συνεργαζόμενους παραγωγούς εκτός ΟΠΕΚ.
Διαβάστε επίσης: ΗΠΑ: Ο ΟΠΕΚ «ευθυγραμμίζεται με τη Ρωσία» – Στο προσκήνιο ο «NOPEC»
Αλλαγή των θετικών προοπτικών
Δεδομένου ότι οι νέες ποσοστώσεις του ΟΠΕΚ + είναι πιθανό να επηρεάσουν το εμπόριο μεγάλων αποστάσεων, η Jefferies και άλλοι αναλυτές της αγοράς, βλέπουν τα VLCC’s ως τον «αδύναμο κρίκο».
«Η μείωση της παραγωγής θα μπορούσε να αλλάξει τις θετικές προοπτικές στα VLCC’s», προέβλεψαν αναλυτές, αναφέροντας ότι η απόφαση του ΟΠΕΚ + αντιπροσωπεύει χαμένο φορτίο των πολύ μεγαλύτερων δεξαμενοπλοίων (300.000 τόνων ή 2 εκατ. βαρελιών) κάθε μέρα. Αυτό σημαίνει μια σημαντική αύξηση της διαθέσιμης χωρητικότητας στον Περσικό Κόλπο, αντιστρέφοντας μέρος της συνολικής σύσφιγξης που είχε βοηθήσει στην ανοδική πορεία των VLCC’s τις τελευταίες εβδομάδες.
«Αυτή η απόφαση θα μπορούσε να θέσει φρένο σε μια κατά τα άλλα ισχυρή αγορά», τόνισε ο αγγλικός ναυλοµεσιτικός οίκος Galbraiths.
Latest News
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι