
Η Οδική Ασφάλεια απαιτεί μια αλλαγή της νοοτροπίας της κοινωνίας μας ως προς την οδηγική συμπεριφορά, δήλωσε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, τονίζοντας παράλληλα τη σημαντική πρόοδο που έχει συντελεστεί στους τομείς της ψηφιοποίησης και της ηλεκτροκίνησης.
Ο κ. Παπαδόπουλος, σε συνέντευξη στην εφημερίδα «Today Press», ανέφερε ότι προωθείται σχέδιο νόμου για το κυρωτικό πλαίσιο του ΚΟΚ με σκοπό να γίνουν αυστηρότερες οι ποινές για τις επικίνδυνες παραβάσεις, στις οποίες οφείλονται τα πιο σοβαρά δυστυχήματα, όπως η οδήγηση υπό την επήρεια μέθης, η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη και οι αντικανονικές προσπεράσεις.
Όπως τόνισε: «Αυτές οι συμπεριφορές πρέπει να εξαλειφθούν γιατί στοιχίζουν ζωές και προκαλούν βαρύτατους τραυματισμούς με μεγάλο κόστος στην κοινωνία, αλλά και στην οικονομία.
Διαβάστε επίσης: Παπαδόπουλος: Επιταχύνουμε την εκπαίδευση των τεχνιτών ηλεκτροκίνησης
» Ταυτόχρονα, «απενοχοποιείται το αυτοκίνητο», καθώς δεν θα αφαιρούνται πινακίδες για συγκεκριμένες παραβάσεις, στις οποίες η ευθύνη βαρύνει τον οδηγό. Δεν θα τιμωρείται όλη η οικογένεια με την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου, αν ένα μέλος της κάνει την παράβαση.
» Το νέο σχέδιο νόμου για το κυρωτικό πλαίσιο του Κώδικα προβλέπεται να τεθεί σε διαβούλευση πριν από τα Χριστούγεννα και όλες αυτές οι προβλέψεις θα λάβουν την τελική τους μορφή, αφού αξιολογηθούν όλες οι προτάσεις».
Ο Υφυπουργός Μεταφορών σημείωσε ότι μια από τις πρώτες ενέργειες του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη ήταν η μείωση του ΦΠΑ στο κράνος στο 13% και επανέλαβε την πρότασή του για μηδενικό ΦΠΑ στα κράνη, η οποία, όπως είπε, εξετάζεται σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών.
Διαβάστε επίσης: Προτεραιότητα η ψηφιοποίηση του κλάδου των μεταφορών
Ηλεκτροκίνηση
Όσον αφορά στην ηλεκτροκίνηση, Ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε ότι η αυξητική τάση συνεχίζεται παρά τις πρωτοφανείς αντιξοότητες, διεθνώς, στην αυτοκινητοβιομηχανία και ήδη οι ταξινομήσεις των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων έχουν ξεπεράσει τον αριθμό για το σύνολο του 2021.
«Με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, έως και την τρίτη εβδομάδα του Οκτωβρίου κατεγράφησαν 3.678 ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων από την αρχή του 2022, έναντι 3.594 όλο το 2021. Άρα ήδη έχουμε ξεπεράσει το προηγούμενο έτος και η αυξητική τάση συνεχίζεται. Ως μέτρο σύγκρισης, θυμίζω ότι το 2019 υπήρχαν μόλις 404 ταξινομήσεις, συνεπώς τρέχουμε με σχεδόν δεκαπλάσιο ρυθμό σε σχέση με πριν από τρία χρόνια», είπε ο κ. Παπαδόπουλος.
Ψηφιακές υπηρεσίες
Εντυπωσιακή, χαρακτήρισε ο Υφυπουργός Μεταφορών, την ανταπόκριση στις νέα ψηφιακές υπηρεσίες του Υπουργείου, στη βάση της συνεργασίας που έχουμε με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Συγκεκριμένα, τόνισε: «Ο πολίτης μπορεί, πλέον, να έχει στο κινητό του το δίπλωμα οδήγησης και την ταυτότητα και από φέτος το καλοκαίρι, έχουν γίνει 60.000 αιτήσεις στοιχείων για ενημέρωση του ΑΦΜ στη διαδικασία για να κατεβάσει ο χρήστης το δίπλωμα αυτοκινήτου. Σήμερα, μελετάμε και τη δυνατότητα να υπάρχουν ηλεκτρονικά και τα στοιχεία για το ΚΤΕΟ και την ασφάλιση.
» Εντυπωσιακή, όμως, είναι η ανταπόκριση των πολιτών στις υπόλοιπες υπηρεσίες που έχουμε ήδη αναπτύξει και επιτρέπουν στους πολίτες να διεκπεραιώσουν ηλεκτρονικά ένα σύνολο από συναλλαγές και πράξεις, χωρίς να χρειάζεται να στηθούν στην ουρά των Διευθύνσεων Μεταφορών των Περιφερειών.
» Χαρακτηριστικό παράδειγμα το προσωρινό δίπλωμα οδήγησης, όπου προσεγγίζουμε πλέον το μισό εκατομμύριο ηλεκτρονικές εκδόσεις, από τους επιτυχόντες στις εξετάσεις οδήγησης. Συγκεκριμένα, έχουν εκδοθεί 477.587 προσωρινές άδειες οδήγησης από τους ιδιώτες και τους επαγγελματίες που πέρασαν τις εξετάσεις και μπορούν από την επόμενη κιόλας μέρα να εκτυπώσουν την προσωρινή άδεια από τον υπολογιστή τους και να οδηγήσουν το αυτοκίνητό τους, χωρίς να περιμένουν τέσσερις μήνες να τους έρθει το δίπλωμα όπως συνέβαινε στο πρόσφατο παρελθόν.
» Επιπλέον, έχουν εκδοθεί ηλεκτρονικά 38.000 αντικαταστάσεις και αντίγραφα διπλωμάτων, έχουν γίνει 30.000 ανανεώσεις διπλωμάτων ηλεκτρονικά, και έχουν εκδοθεί άλλες 14.610 άδειες οχημάτων μετά από κλοπή ή απώλεια. Επίσης, από το καλοκαίρι που ενσωματώθηκε και η διαδικασία της μεταβίβασης στο σύστημα έχουν γίνει ήδη ψηφιακά 8.500 πράξεις μεταβίβασης οχημάτων.
» Αυτοί οι αριθμοί μεταφράζονται σε λιγότερη γραφειοκρατία, εξοικονόμηση διοικητικού κόστους στη δημόσια διοίκηση και διαφάνεια».
Σταδιακή απολιγνιτοποίηση
Ερωτηθείς για το «στοίχημα» του Προγράμματος Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης και της σταδιακής απολιγνιτοποίησης στον νομό Κοζάνης, ο κ. Παπαδόπουλος δήλωσε: «Οφείλουμε να είμαστε ειλικρινείς απέναντι στους πολίτες λέγοντας ότι ο ενεργειακός μετασχηματισμός είναι μονόδρομος. Το ζήτημα είναι η μετάβαση από το παραδοσιακό μοντέλο στη μετά – λιγνίτη εποχή να είναι δίκαιη και τα αποτελέσματα αυτής της προσπάθειας να είναι έμπρακτα και ορατά στους κατοίκους των περιοχών που ανησυχούν από αυτή την εξέλιξη.
» Ο λιγνίτης είναι ο αιμοδότης της οικονομίας της Δυτικής Μακεδονίας για μισό αιώνα και συνεχίζει να την υποστηρίζει, ειδικά μετά τις ραγδαίες εξελίξεις που συνέβησαν τον τελευταίο χρόνο με την ενεργειακή κρίση.
» Η επαναλειτουργία των μονάδων αποτελεί εγγύηση για την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας και αυτό αποδεικνύεται στην πράξη κατά την τρέχουσα περίοδο, που ανέκυψε η ανάγκη να περιορίσουμε την εξάρτησή μας από το φυσικό αέριο.
» Η κυβέρνηση επέδειξε ευελιξία για να αντιμετωπίσει την κρίση, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι παρεκκλίνουμε από τον μακροπρόθεσμο στόχο που είναι η σταδιακή μεταβολή του παραγωγικού μοντέλου.
» Υπάρχουν οι πόροι, η στρατηγική και το σχέδιο ώστε να μετατρέψουμε την απολιγνιτοποίηση σε μια ευκαιρία μετασχηματισμού της τοπικής οικονομίας, εξασφαλίζοντας καλύτερες συνθήκες ζωής στους κατοίκους της Δυτικής Μακεδονίας».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Οργιάζουν τα σενάρια για την τύχη του Ζελένσκι
Εν μέσω ασφυκτικής πίεσης βρίσκεται ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι που καλείται να λάβει κρίσιμες αποφάσεις για τη χώρα του.

ΒΗΜΑ της Κυριακής: Έρχεται στις 27 Απριλίου με συναρπαστικές προσφορές
Το ΒΗΜΑ κυκλοφορεί την Κυριακή 27 Απριλίου μαζί με το ΒΗΜΑ στην Ιστορία «1939-1945 Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος», το περιοδικό Vita, τη μαθητική εφημερίδα της Νάξου και φυσικά, το ΒΗΜΑGAZINO

Το ReArm της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας – Το παρασκήνιο της σύσκεψης στο Μαξίμου
Οι εκπρόσωποι της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας που συμμετείχαν στη σύσκεψη στο Μαξίμου και οι στόχοι που τέθηκαν

Τι αλλάζει στις συναλλαγές με το Δημόσιο – Ποια «δημοφιλή» πιστοποιητικά καταργούνται
Κοινό Δελτίο Τύπου των Υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Μητσοτάκης: Συνάντηση με εκπροσώπους εταιρειών της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας
Συζητήθηκαν οι δυνατότητες συνεργειών και οι προοπτικές συμμετοχής των ελληνικών εταιρειών αμυντικής τεχνολογίας σε εγχώρια και ευρωπαϊκά αμυντικά προγράμματα

Συναντήσεις Τζιτζικώστα με Airbus και Boeing
Αντικείμενο των συναντήσεων ήταν η νέα πολιτική της ΕΕ για τις αερομεταφορές και τη νέα Στρατηγική για τις Αερομεταφορές

Παράταση μέχρι 15 Ιουνίου για τα ακαθάριστα οικόπεδα - Πώς θα κάνετε τη δήλωση
Την παράταση ανακοίνωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος τόνισε ότι ο καθαρισμός των οικοπέδων προστάτεψε πέρυσι περιουσίες και βοήθησε την Πυροσβεστική.

Πρέπει να ανησυχεί η Ελλάδα μετά τον σεισμό στην Κωνσταντινούπολη; - Τι απαντούν σεισμολόγοι
Ο σεισμός στην Κωνσταντινούπολη προκάλεσε πανικό, ενώ ξύπνησε άσχημες αναμνήσεις – Σεισμολόγοι απαντούν για το εάν θα επηρεαστεί η Ελλάδα

Τραμπ: Νομίζω έχουμε συμφωνία με τη Ρωσία – Πρέπει να καταλήξουμε σε συμφωνία με τον Ζελένσκι
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε το βράδυ χθες Τετάρτη (τοπική ώρα) στον Λευκό Οίκο πως θεωρεί ότι έχει κλείσει «συμφωνία με τη Ρωσία»

Απλώνοντας μέχρι εκεί που αντέχει η τσέπη
Η μεγάλη υπόθεση ωστόσο για τη χώρα, το σημαντικό εάν πηγαίνουμε στη σωστή ή τη λάθος κατεύθυνση είναι ξανά το παλιό αυτό που παρακολουθούσαμε στα «μαύρα» χρόνια