
Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις στο μέτωπο των δύο δεξαμενόπλοιων που κρατούν μήνες τώρα οι ιρανικές αρχές και του δεξαμενόπλοιου Lana που ήταν αγκυροβολημένο στον Πειραιά.
Όπως τονίζεται από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, επήλθε συμφωνία για την αναχώρηση των δύο υπό ελληνική σημαία δεξαμενοπλοίων από το Ιράν και του Lana από τη χώρα μας.
Ήδη σύμφωνα με το marine traffic το Lana αναχώρησε από το αγκυροβόλιο του Πειραιά.
«Τέλος σε μια δυσάρεστη και σύνθετη υπόθεση»
Σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας «η σημερινή μέρα είναι πολύ ευχάριστη για τους ναυτικούς μας, αλλά και για την Ελλάδα γενικότερα, αφού έλαβε τέλος μια δυσάρεστη και ιδιαιτέρως σύνθετη υπόθεση, μετά από συστηματικές προσπάθειες της κυβέρνησης».
Παράλληλα, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, λίγο πριν από τις 14:00 σήκωσαν άγκυρα τα δύο ελληνικής σημαίας πλοία που κρατούνταν από τις ιρανικές αρχές.
Υπενθυμίζεται ότι πρόκειται για τα ελληνικής σημαίας πλοία Delta Poseidon, της Delta Tankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Διαμαντή Διαμαντίδη και Prudent Warrior, συμφερόντων του Σπύρου Πολέμη.
Ιστορικό
Αρχικά, το δεξαμενόπλοιο που μετέφερε ιρανικό πετρέλαιο είχε δεσμευτεί με το επιχείρημα ότι ανήκε στη ρωσική Promsvyazbank, μία από τις τράπεζες της Ρωσίας εναντίον της οποίας είχαν επιβληθεί κυρώσεις. Το πλοίο που ονομαζόταν τότε «Pegas» είχε αντιμετωπίσει μηχανικό πρόβλημα, ενώ βρισκόταν στη διαδρομή προς τη νότια Πελοπόννησο για να ξεφορτώσει το φορτίο του σε άλλο τάνκερ και λόγω των δύσκολων καιρικών συνθηκών, είχε αναγκαστεί να κάνει στάση ανοιχτά της Καρύστου στις 14 Απριλίου.
Εκεί, είχε δεσμευθεί έπειτα από αίτημα δικαστικής συνδρομής που είχαν υποβάλει οι ΗΠΑ, με το αιτιολογικό ότι τα έσοδα από την πώληση του πετρελαίου θα κατέληγαν στη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας. Το τάνκερ μετέφερε στις δεξαμενές του 107.000 τόνους ιρανικού πετρελαίου.
Στις αρχές Ιουνίου, το Συμβούλιο Εφετών Χαλκίδας έκανε δεκτές τις αντιρρήσεις που είχε καταθέσει ο νομικός εκπρόσωπος της ιδιοκτήτριας εταιρείας του φορτίου, για την κατάσχεση και μετάγγιση του πετρελαίου στο δεξαμενόπλοιο «Ice Energy».
Στη συνέχεια μετά από προσφυγή, ο Αρειος Πάγος απέρριψε την προσφυγή της ναυτιλιακής εταιρείας που έχει ναυλώσει δεξαμενόπλοιο (Ice Energy) για λογαριασμό των αμερικανικών αρχών για να μεταφέρει στις ΗΠΑ το πετρέλαιο του «Lana». Στο πλαίσιο αυτό, τον Αύγουστο μεταφορτώθηκαν οι 60.000 τόνοι πετρελαίου ξανά στο ιρανικό δεξαμενόπλοιο.
Η κατάληψη των ελληνικών πλοίων
Στις 27 Μαΐου, οι ιρανικές αρχές προχώρησαν σε κατάσχεση των δύο ελληνικών τάνκερ ως αντίποινα.
Την ευθύνη για την κατάληψη των δύο ελληνικών πλοίων ανέλαβαν οι «Φρουροί της Επανάστασης» του Ιράν. «Το Πολεμικό Ναυτικό των Φρουρών της Επανάστασης κατέλαβε δύο ελληνικά τάνκερ για παραβιάσεις στα ύδατα του Κόλπου», ανέφερε η αρχική ανακοίνωση.
Μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις, τον Σεπτέμβριο η Τεχεράνη έδωσε το «πράσινο φως» για απελευθέρωση των ναυτικών που ήταν εγκλωβισμένοι στα υπό ελληνική σημαία τάνκερ, το «Delta Poseidon» και το «Prudent Warrior», οι οποίο και αντικαταστάθηκαν από άλλους.


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες