Οι Ευρωπαίοι σπεύδουν να γεμίσουν τις δεξαμενές με ρωσικό ντίζελ πριν ξεκινήσει η απαγόρευση της ΕΕ τον Φεβρουάριο, ενώ παράλληλα έχουν το βλέμμα τους στραμένο και σε εναλλακτικές πηγές.
Προηγουμένως, μέσα στον Δεκέμβριο θα ξεκινήσει το εμπάργκο στο ρωσικό αργό πετρέλαιο.

Η Ρωσία εξακολουθεί να είναι ο νούμερο ένα προμηθευτής της ΕΕ

Οι φορτώσεις ρωσικού ντίζελ που προορίζονται για την περιοχή αποθήκευσης Άμστερνταμ-Ρότερνταμ-Αμβέρσα (ARA) κυμάνθηκαν σε 215.000 βαρέλια ημερησίως από την 1η Νοεμβρίου έως τις 12 Νοεμβρίου, αυξημένες κατά 126% από τον Οκτώβριο, δήλωσε η Πάμελα Μούνγκερ, ανώτερη αναλυτής αγοράς στην εταιρεία Vortexa.
Το ντίζελ από τη Ρωσία έχει αποτελέσει το 44% των συνολικών εισαγωγών οδικών καυσίμων στην Ευρώπη μέχρι στιγμής τον Νοέμβριο, σε σύγκριση με 39% τον Οκτώβριο, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv.
Αν και η εξάρτηση της Ευρώπης από τα ρωσικά καύσιμα έχει μειωθεί κατά  50% συγκριτικά με τον Φεβρουάριο και την παράνομη εισβολη στην Ουκρανία, η Ρωσία εξακολουθεί να είναι ο μεγαλύτερος προμηθευτής ντίζελ της ηπείρου.

 Με το βλέμμα στη Μέση Ανατολή

Η ΕΕ θα πρέπει να εξασφαλίσει περίπου 500.000-600.000 βαρέλια ντίζελ την ημέρα για να αντικαταστήσει τις ποσότητες που έπαιρνε από τη Ρωσία.

 Το μπλοκ φιλοδοξεί να σταματήσει την ενεργειακή «αιμορραγία» εισάγοντας περισσότερο διυλισμένο πετρέλαιο από άλλες περιοχές του πλανήτη, όπως η Μέση Ανατολή. Κάτι που ήδη συμβαίνει, με τις εισαγωγές από τρίτες χώρες πλην της Ρωσίας να έχουν πάρει την ανιούσα αυτόν τον μήνα.
Υπάρχουν δυνατότητες περαιτέρω αύξησης των προμηθειών από τη Μέση Ανατολή, με την επανεκκίνηση του γιγαντιαίου διυλιστηρίου Al-Zour του Κουβέιτ και της εγκατάστασης Jazan της Σαουδικής Αραβίας. Η Κίνα επιτρέπει επίσης περισσότερες εξαγωγές καυσίμων, ενισχύοντας ενδεχομένως τη συνολική προσφορά.
Το Bloomberg εκτιμά ότι η αύξηση των εξαγωγών από τρίτα μέρη θα επιτρέψει στην ΕΕ να «απογαλακτιστεί» από το ρωσικό ντίζελ, την ίδια ώρα που η Ρωσία θα αναγκαστεί να αναζητήσει νέες αγορές για να προωθήσει τα καύσιμά της.
Μία διαδικασία που δεν θα είναι καθόλου εύκολη, καθώς οι κυρώσεις δυσκολεύουν την ασφάλιση των πλοίων που μεταφέρουν ρωσικούς υδρογονάνθρακες, ενώ ενδέχεται να παρουσιαστεί έλλειψη στα ειδικής κατηγορίας πλοία που χρησιμοποιούνται στην, παγωμένη κατά τους χειμερινούς μήνες, Βαλτική Θάλασσα.
Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή