Βασική προτεραιότητα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι να καταστούν οι μεταφορές βιώσιμες και σε αυτό το πλαίσιο, η καινοτομία και η ψηφιακή μετάβαση διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της Ψυχόμενης και της Εφοδιαστικής Αλυσίδας συνολικά, τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, μιλώντας στο συνέδριο της Ελληνικής Ένωσης Βιομηχανιών Ψύχους & Logistics.
Διαβάστε επίσης – Ηλεκτροκίνηση: Έρχονται επιδοτήσεις 120 εκατ. ευρώ για ταξί και φορτιστές
«Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συμμετέχει στο συγχρηματοδοτούμενο ευρωπαϊκό έργο FENIX, το οποίο αποτελεί την πρώτη πανευρωπαϊκή ομοσπονδιακή αρχιτεκτονική για απρόσκοπτη ανταλλαγή και κοινή χρήση δεδομένων ανάμεσα στις πλατφόρμες και τις υπηρεσίες μεταφορών και εφοδιαστικής. Η υιοθέτηση τέτοιων εργαλείων Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της απόδοσης, προσφέροντας εξοικονόμηση χρόνου και κόστους, ενώ περιορίζει τις εκπομπές άνθρακα μέσω της καλύτερης φόρτωσης και της χρήσης ενεργειακά αποδοτικών τρόπων λειτουργίας για την Ψυχόμενη Αλυσίδα» δήλωσε ο υφυπουργός Μεταφορών.
Διαβάστε επίσης: Ηλεκτροκίνηση: Το 2035 ίσως να μη σημάνει το τέλος των ρυπογόνων οχημάτων στην ΕΕ
Σε θεσμικό επίπεδο, σημείωσε ότι στην Κυβερνητική Επιτροπή για την Εφοδιαστική, όπου συμμετέχει ως αντιπρόεδρος, πραγματοποιείται σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία, η αναδιαμόρφωση του νόμου 4302/2014, με στόχο την αναβάθμιση του περιβάλλοντος παροχής υπηρεσιών Εφοδιαστικής και την ενδυνάμωση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας.
Βιώσιμη εφοδιαστική αλυσίδα
«Εξετάζουμε την ένταξη στο νέο θεσμικό πλαίσιο της έννοιας της Βιώσιμης Εφοδιαστικής Αλυσίδας, έτσι ώστε με την επαρκή πληροφόρηση σχετικά με το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις να προκρίνουν πιο βιώσιμες επιλογές παραδόσεων και μετακινήσεων.
Η χρήση “καθαρών τεχνολογιών” είναι κομβικός παράγοντας για τη μεταφορά και τη διανομή αγαθών και εμπορευμάτων εντός του αστικού ιστού, όπως αναδεικνύεται εμφατικά, μάλιστα, στην παρούσα συγκυρία. Η ηλεκτροκίνηση μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά, ειδικά στην αστική εφοδιαστική αλυσίδα, μειώνοντας το ημερήσιο κόστος των επιχειρήσεων και περιορίζοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της δραστηριότητας, βελτιώνοντας τις συνθήκες μεταφοράς και διανομής των ψυχόμενων προϊόντων» δήλωσε ο κ. Παπαδόπουλος.
Ο υφυπουργός Μεταφορών τόνισε ότι η σημερινή κυβέρνηση δημιουργεί τις υποδομές που υποστηρίζουν αυτή την επιλογή, με τον πολλαπλασιασμό των σημείων φόρτισης, τα οποία θα αυξηθούν περαιτέρω, μέσα από τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας των Δήμων, ενώ σημεία φόρτισης μπορούν να εγκατασταθούν και στα νέα “logistic centers»”.
Συμφωνία ΑΤP για μεταφορά ευπαθών τροφίμων
Προσέθεσε ότι στις διεθνείς μεταφορές, η Ελλάδα τηρεί τη συμφωνία ATP, σχετικά με τον εξοπλισμό που χρησιμοποιείται στη μεταφορά των ευπαθών τροφίμων. Συγκεκριμένα, ανέφερε:
«Προβλέπονται συγκεκριμένες απαιτήσεις μόνωσης του εξοπλισμού, στον θάλαμο ή τη δεξαμενή όταν πρόκειται για τα υγρά τρόφιμα, καθώς και τις ψυκτικές συσκευές, η καλύτερη λειτουργία των οποίων περιορίζει και τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Χορηγείται σχετική πιστοποίηση από εργαστήριο του ΕΜΠ, ώστε να εξασφαλίζεται η διατήρηση της ψυκτικής αλυσίδας. Το όχημα πρέπει να φέρει το σχετικό πιστοποιητικό και το Υπουργείο Μεταφορών έχει θεσπίσει και το πλαίσιο διενέργειας των ελέγχων».
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο υφυπουργός Μεταφορών τόνισε ότι η μετάβαση σε ένα περιβάλλον λιγότερο ρυπογόνο και ταυτόχρονα, περισσότερο αποδοτικό για τις επιχειρήσεις του κλάδου της Εφοδιαστικής συντελείται ήδη, και η σημερινή κυβέρνηση όχι απλώς συνδράμει σε αυτή την προσπάθεια αλλά προνοεί ώστε η Ελλάδα να πρωταγωνιστήσει στο νέο περιβάλλον.
Πηγή ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Φωτοβολταϊκά συστήματα από τη ΔΕΗ σε 12 ή 24 άτοκες δόσεις
Η ΔΕΗ αναλαμβάνει από την αρχή μέχρι το τέλος τη μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση του καταλληλότερου εξοπλισμού
Έκκληση Μυτιληναίου για την αυτάρκεια πρώτων υλών στην Ευρώπη
Ο πρόεδρος και CEO της Mytilineos προσθέτει ότι «η Ευρώπη πρέπει επειγόντως να επαναφέρει την παραγωγική δραστηριότητά της στα προ κρίσης επίπεδα»
ΟΤΕ: Πώς θα έρθει η βιώσιμη ανάπτυξη
H ημερίδα διοργανώθηκε από το Executive MBA του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με τον Όμιλο ΟΤΕ και τη Nestle, στις εγκαταστάσεις της OTE Academy
Πώς η κλιματική αλλαγή μας οδηγεί στην φτώχεια
Ο κόσμος οδεύει προς αύξηση σχεδόν 3 βαθμών της υπερθέρμανσης του πλανήτη, σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη
Στην Ελλάδα το μεγαλύτερο φωτοβολταϊκό της BP – Τα σχέδια της Lightsource bp
Η Country Head της Ελλάδας για την Lightsource bp Ναταλία Παρασκευοπούλου ανακοίνωσε την εκκίνηση της κατασκευής φωτοβολταϊκών πάρκων 560 MW στη Θεσσαλία και Φθιώτιδα
Στοπ σε νέες έρευνες υδρογονανθράκων – Η ελληνική δέσμευση στη διάσκεψη για τους ωκεανούς
Στα 10 δισ. δολ. οι δεσμεύσεις των κρατών στην 9η Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους ωκεανούς
Τζον Κέρι: «Καμπανάκι» για το κλίμα – Εύσημα στην Ελλάδα για τις πράσινες πρωτοβουλίες
Ως το καταλληλότερο μέρος «για να εστιάσουμε στην υπαρξιακή πρόκληση για τους ωκεανούς μας και την αδυσώπητη σύνδεση τους με την κλιματική κρίση» χαρακτήρισε την Αθήνα ο πρώην υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Τζον Κέρι.
Γιατί «μετακομίζουν» ευρωπαϊκά εργοστάσια φωτοβολταϊκών προς τις ΗΠΑ
Η περίπτωση της γερμανικής Meyer Burger που κατέβασε οριστικά ρολά στα μέσα Μαρτίου με απώλεια 500 θέσεων εργασίας
Η μάχη της Ελλάδας με τις πυρκαγιές – Οι 21 διαγωνισμοί 2,1 δισ. για το «ΑΙΓΙΣ»
Τι αλλάζει στην προμήθεια εξοπλισμού πυρόσβεσης. Οι διαγωνισμοί από το ΤΑΙΠΕΔ
Η σωτηρία του πλανήτη περνάει από τις θάλασσες
Η Ελλάδα έχει μερικά από τα πλουσιότερα και ποικίλα θαλάσσια οικοσυστήματα στην Ευρώπη