Εκτός επενδυτικού πλάνου θέτει την Τουρκία ο όμιλος Fourlis. Μάλιστα εάν δεν βρεθεί άμεσα στρατηγικός εταίρος να συνεπενδύσει στη δραστηριότητα των καταστημάτων αθλητικών ειδών, η ελληνική εισηγμένη θα αποχωρήσει από την αγορά της γειτονικής χώρας, 12 χρόνια μετά την αρχική επένδυση.
Την αποκάλυψη για την αλλαγή των προτεραιοτήτων έκανε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Απόστολος Πεταλάς, στην τηλεδιάσκεψη ενημέρωσης των αναλυτών σε συνέχεια της ανακοίνωσης των οικονομικών μεγεθών της Fourlis για το εννεάμηνο του 2022.
Διαβάστε επίσης – Στα 9,2 εκατ. τα καθαρά κέρδη το 9μηνο για τον όμιλο Fourlis
«Ο όμιλος δεν θα συνεχίσει να επενδύει μόνος του στην αγορά της Τουρκίας» ανέφερε χαρακτηριστικά ο CEO, σημειώνοντας πως στόχος είναι η ανάπτυξη των υπολοίπων αγορών όπου δραστηριοποιείται η Fourlis, δηλαδή Ελλάδα, Κύπρος, Ρουμανία και Βουλγαρία.
Έχοντας ήδη κλείσει 12 καταστήματα την προηγούμενη διετία, ο όμιλος διαθέτει σήμερα στην Τουρκία 12 καταστήματα Intersport και 3 καταστήματα The Athletes Foot, με τη δραστηριότητα να εμφανίζει για πρώτη φορά θετικό EBIT.
Στην περίπτωση που οι διαπραγματεύσεις δεν τελεσφορήσουν ο όμιλος θα προχωρήσει στην εκποίηση της τουρκικής εταιρείας, η οποία ούτως ή άλλως δεν έχει σημαντικό αποτύπωμα στον τζίρο του.
Υπενθυμίζεται ότι στην τουρκική αγορά ο όμιλος Fourlis έχει παρουσία από τον Φεβρουάριο του 2011 όταν απέκτησε τα δικαιώματα franchise και την ίδρυση καταστημάτων Intersport.
Τον Ιανουάριο τα δύο πρώτα Holland & Barrett
Αναφορικά με τα αναπτυξιακά πλάνα του ομίλου, παρά την καθυστέρηση 4-5 μηνών σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό, η αλυσίδα Holland & Barrett αναμένεται να κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2023 με τη λειτουργία δύο φυσικών καταστημάτων ταυτόχρονα με το ηλεκτρονικό κατάστημα.
Η καθυστέρηση, σύμφωνα με τον κ. Πεταλά αποδίδεται αφενός στη γραφειοκρατία (έπρεπε να ληφθούν εγκρίσεις για κάθε κωδικό χωριστά) και αφετέρου σε κάποια προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού, τα οποία όμως στην πορεία λύθηκαν.
Συνολικά το 2023 θα ανοίξουν 6 καταστήματα της βρετανικής εταιρείας συμπληρωμάτων διατροφής και προϊόντων υγείας και ευεξίας, ενώ θα προετοιμαστεί η είσοδος και στην αγορά της Ρουμανίας.
Η ανάπτυξη της Holland & Barrett, αποτελεί τον τρίτο πυλώνα δραστηριότητας στο retail για τον όμιλο, μετά την ΙΚΕΑ και την Intersport. Ο στόχος πωλήσεων έχει τοποθετηθεί στα 50 εκατ. ευρώ με ορίζοντα το 2025, με περιθώριο EBIT στο 8%.
Η βρετανική αλυσίδα προϊόντων ευεξίας και τροφίμων, Holland & Barrett, ιδρύθηκε το 1870 και το δίκτυό της υπερβαίνει τα 1.600 καταστήματα σε 18 χώρες του κόσμου.
Τρεις προκλήσεις
Αναλύοντας τα αποτελέσματα του ομίλου το 9μηνο, ο κ. Πεταλάς αναφέρθηκε στις τρεις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Fourlis: τον υψηλό πληθωρισμό και την επίδρασή του στα εισοδήματα των καταναλωτών αλλά και στο κόστος των ενοικίων για την εισηγμένη, τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και τη διαθεσιμότητα προϊόντων – κυρίως στον κλάδο οικιακού εξοπλισμού και επίπλων – και στο κόστος ενέργειας στα λειτουργικά του έξοδα.
Οι ελλείψεις στο στοκ των καταστημάτων IKEA παραμένουν σημαντικές ωστόσο σταδιακά η κατάσταση βελτιώνεται, με την αλυσίδα να ανακτά τα μερίδια αγοράς που απώλεσε.
Όπως είπε ο κ. Πεταλάς, η ΙΚΕΑ έχασε μερίδιο το 2020 -21, αλλά όχι λόγω ανταγωνισμού. Τα μεγάλα καταστήματα επλήγησαν περισσότερο από τα περιοριστικά μέτρα για την ανάσχεση της πανδημίας σε σχέση με τα μικρότερα καταστήματα.
Την ίδια ώρα όμως τα IKEA κερδίζουν σε ανταγωνιστικότητα, καθώς οι τιμές αυξήθηκαν λιγότερο συγκριτικά με τις ανατιμήσεις της τάξης του 30% και 40% που έκαναν άλλοι «παίκτες». «Έτσι γίναμε πιο ανταγωνιστικοί και παίρνουμε πίσω το μερίδιο αγοράς» σημείωσε ο κ. Πεταλάς.
Το κόστος πωλήσεων των ΙΚΕΑ αυξήθηκε 20% λόγω πληθωρισμού, με το ενεργειακό κόστος να σημειώνει άνοδο 60%, ενώ 5% ήταν η αύξηση ενοικίων.
Πάντως ο Οκτώβριος και ο Νοέμβριος «τρέχουν» με ακόμη μεγαλύτερους ρυθμούς ανάπτυξης και με ώθηση από τον τουρισμό.
Αντίθετα με τον κλάδο των επίπλων, ο κλάδος των αθλητικών ειδών δεν έχει προβλήματα στη διαθεσιμότητα προϊόντων.
Latest News
Η νέα εταιρική ταυτότητα της ΕΧΑΕ
Η ανανεωμένη εταιρική εικόνα αντλεί έμπνευση από τη μακρόχρονη ιστορία του Χρηματιστηρίου
Στην ΙΟΝ πέρασε και με την... βούλα η Λάβδας - Το μήνυμα Κωτσιοπούλου
Η εξαγορά αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στη στρατηγική τόσο της ΙΟΝ όσο και της Λάβδας
Ο Βασίλης Σπίνος αναλαμβάνει νέος General Manager στην Wolt
Ο Βασίλης Σπίνος ξεκίνησε την καριέρα του στη Wolt τον Νοέμβριο του 2018
Έφθασαν τα 300 καταστήματα franchise της ΑΒ Βασιλόπουλος
H επέκταση του δικτύου franchise αποτελεί βασικό πυλώνα του στρατηγικού πλάνου της ΑΒ Βασιλόπουλος
Ασφυξία στις επιχειρήσεις από τις υψηλές προμήθειες - Η ανάλυση ΕΣΕΕ [γραφήματα]
H κατανομή της χρηματοδότησης σε μια οικονομία είναι εξαιρετικά κρίσιμη καθώς μπορεί, σε αρκετές περιπτώσεις, να αλλάξει δραματικά τον ανταγωνισμό, επισημαίνεται σε ανάλυση της ΕΣΕΕ
Στις top 3 επιλογές της Citi η Metlen για το 2025 – Βλέπει άνοδο 40%
Σύμφωνα με τη Citi, η δραστηριότητα της Metlen στον τομέα της ενέργειας βρίσκεται σε σταθερές βάσεις
Attica Bank: Πρώτη τιτλοποίηση ενήμερων δανείων 220 εκατ.
Η Attica Bank ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση της πρώτης της Συνθετικής Τιτλοποίησης χαρτοφυλακίου εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων ΜΜΕ και Μεγάλων Επιχειρήσεων (Project Perseus)
Στον Παπαλέκα για 7,7 εκατ. περνά το Αθηνών Αρένα - Μετατρέπεται σε γραφεία
Το τίμημα θα καταβληθεί τμηματικά με την πρώτη δόση 3 εκατ. ευρώ να πληρώνεται μετά την υπογραφή των τελικών συμβολαίων
Αρέσουν τα Marks & Spencer στους Έλληνες - Αύξηση τζίρου και κερδοφορία για την Μαρινόπουλος το 2023
Το μέλλον ανήκει στην ανάπτυξη δικτύου φυσικών καταστημάτων - Συνεχίζει το e-shop - Αλλαγή στρατηγικής σε διεθνές επίπεδο
Θεοδωρόπουλος για AI: Αυτές είναι οι 4 ανησυχίες των επιχειρήσεων
Ο πρόεδρος του ΣΕΒ, Σπύρος Θεοδωρόπουλος, μίλησε στο AI Connect της Google για τις ανησυχίες των ελληνικών επιχειρήσεων γύρω από τη χρήση της AI