Με το βλέμμα στο εκτεταμένο πρόγραμμα των υπό δημοπράτηση έργων ΣΔΙΤ και με γνώμονα την περαιτέρω τόνωση των κύριων τομέων ενασχόλησής του προχώρησε στην αποεπένδυση από τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου ο Όμιλος ΑΒΑΞ.

Όπως σημειώνει η εταιρεία, ο συνολικός προϋπολογισμός των εν λόγω έργων, τα οποία είναι πάνω από 25 στον αριθμό και βρίσκονται σε διάφορα στάδια, ξεπερνά τα 3,5 δισ. ευρώ, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται σε αυτά η νέα σύμβαση της Αττικής Οδού και ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης.

Διαβάστε επίσης: ΑΒΑΞ: Πούλησε τα ποσοστά της στη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου

Οι παραχωρήσεις

Σύμφωνα με σχετική ενημέρωση, ιδιαίτερη σημασία δίνεται στις προοπτικές του τομέα των παραχωρήσεων, μέσω των οποίων εκτελούνται μεγάλα αναπτυξιακά έργα που απαιτούν υψηλή τεχνογνωσία και διαχειριστική ικανότητα. Ήδη, στον τομέα των παραχωρήσεων, ο Όμιλος έχει έντονη παρουσία σε δημοπρατήσεις έργων με συμβάσεις παραχώρησης, αποσκοπώντας στην εξασφάλιση κατασκευαστικού αντικειμένου και επαναλαμβανόμενων εσόδων σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα.

Με αυτή την προοπτική, η ΑΒΑΞ προχωρά ενεργά τη διάκριση του τομέα παραχωρήσεων και την εισφορά των assets στη θυγατρική ΑΒΑΞ Παραχωρήσεις. Ενδεικτικά, έχει ήδη μεταβιβαστεί σε αυτή η συμμετοχή του στην παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου Αιγαίου, ενώ έως το τέλος του 2022 με αρχές του 2023 αναμένεται και η μεταβίβαση του ποσοστού 19% που κατέχει ο όμιλος στην Ολυμπία Οδό.

Πωλήσεις, κέρδη και προτεραιότητες

Ο κύκλος των πωλήσεων, που περιελάμβανε επίσης δύο κτήρια γραφείων του Ομίλου, έκλεισαν με την προ μηνών πώληση μέρους του χαρτοφυλακίου ΑΠΕ της Volterra στη ΔΕΗ Ανανεώσιμες και την αποεπένδυση από η Γέφυρα. Σύμφωνα με την εταιρεία, οι κινήσεις αυτές απέφεραν στην ΑΒΑΞ κέρδος 92.3 εκατ. ευρώ.

Πλέον, στις προτεραιότητες του Ομίλου τίθεται η υπογραφή της σύμβασης και η εκκίνηση των εργασιών για το έργο ΣΔΙΤ της Νέας Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης (γνωστής και ως FlyOver) που θα υλοποιηθεί από την Ένωση Προσώπων ΑΒΑΞ ΑΕ – Μυτιληναίος ΑΕ και στην υπογραφή της σύμβασης Οδικό Τμήμα Μπράλος – Άμφισσα του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο.

Όπως επισημαίνεται, ο Όμιλος παραμένει προσηλωμένος στην ανάπτυξη κατά τα πρότυπα των μεγάλων διεθνών κατασκευαστικών ομίλων, με διαφοροποίηση των εσόδων μέσω διεύρυνσης των δραστηριοτήτων σε συναφείς δραστηριότητες οι οποίες προσφέρουν νέες προοπτικές.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις