Με το βλέμμα στο εκτεταμένο πρόγραμμα των υπό δημοπράτηση έργων ΣΔΙΤ και με γνώμονα την περαιτέρω τόνωση των κύριων τομέων ενασχόλησής του προχώρησε στην αποεπένδυση από τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου ο Όμιλος ΑΒΑΞ.
Όπως σημειώνει η εταιρεία, ο συνολικός προϋπολογισμός των εν λόγω έργων, τα οποία είναι πάνω από 25 στον αριθμό και βρίσκονται σε διάφορα στάδια, ξεπερνά τα 3,5 δισ. ευρώ, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται σε αυτά η νέα σύμβαση της Αττικής Οδού και ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης.
Διαβάστε επίσης: ΑΒΑΞ: Πούλησε τα ποσοστά της στη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου
Οι παραχωρήσεις
Σύμφωνα με σχετική ενημέρωση, ιδιαίτερη σημασία δίνεται στις προοπτικές του τομέα των παραχωρήσεων, μέσω των οποίων εκτελούνται μεγάλα αναπτυξιακά έργα που απαιτούν υψηλή τεχνογνωσία και διαχειριστική ικανότητα. Ήδη, στον τομέα των παραχωρήσεων, ο Όμιλος έχει έντονη παρουσία σε δημοπρατήσεις έργων με συμβάσεις παραχώρησης, αποσκοπώντας στην εξασφάλιση κατασκευαστικού αντικειμένου και επαναλαμβανόμενων εσόδων σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα.
Με αυτή την προοπτική, η ΑΒΑΞ προχωρά ενεργά τη διάκριση του τομέα παραχωρήσεων και την εισφορά των assets στη θυγατρική ΑΒΑΞ Παραχωρήσεις. Ενδεικτικά, έχει ήδη μεταβιβαστεί σε αυτή η συμμετοχή του στην παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου Αιγαίου, ενώ έως το τέλος του 2022 με αρχές του 2023 αναμένεται και η μεταβίβαση του ποσοστού 19% που κατέχει ο όμιλος στην Ολυμπία Οδό.
Πωλήσεις, κέρδη και προτεραιότητες
Ο κύκλος των πωλήσεων, που περιελάμβανε επίσης δύο κτήρια γραφείων του Ομίλου, έκλεισαν με την προ μηνών πώληση μέρους του χαρτοφυλακίου ΑΠΕ της Volterra στη ΔΕΗ Ανανεώσιμες και την αποεπένδυση από η Γέφυρα. Σύμφωνα με την εταιρεία, οι κινήσεις αυτές απέφεραν στην ΑΒΑΞ κέρδος 92.3 εκατ. ευρώ.
Πλέον, στις προτεραιότητες του Ομίλου τίθεται η υπογραφή της σύμβασης και η εκκίνηση των εργασιών για το έργο ΣΔΙΤ της Νέας Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης (γνωστής και ως FlyOver) που θα υλοποιηθεί από την Ένωση Προσώπων ΑΒΑΞ ΑΕ – Μυτιληναίος ΑΕ και στην υπογραφή της σύμβασης Οδικό Τμήμα Μπράλος – Άμφισσα του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο.
Όπως επισημαίνεται, ο Όμιλος παραμένει προσηλωμένος στην ανάπτυξη κατά τα πρότυπα των μεγάλων διεθνών κατασκευαστικών ομίλων, με διαφοροποίηση των εσόδων μέσω διεύρυνσης των δραστηριοτήτων σε συναφείς δραστηριότητες οι οποίες προσφέρουν νέες προοπτικές.
Latest News
Αλλάζουν σελίδα οι ελληνικές τράπεζες - Τα μερίσματα που σχεδιάζουν να δώσουν
Στα 3,65 δισ. τα καθαρά κέρδη το 2023
Καθαρά Δευτέρα: Ποια σούπερ μάρκετ θα είναι ανοιχτά και ποιες ώρες
Πώς θα λειτουργήσουν λαϊκές και Βαρβάκειος
Σαράντη (ΣΒΕ): Σε τροχιά ανάπτυξης η οικονομία – Τι ζητά για επιχειρήσεις και κατώτατο μισθό
Τι λέει στον ΟΤ η πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος για την ανταγωνιστικότητα
«Πρασινίζει» το Ελ. Βενιζέλος - Εν αναμονή προσφορών για φωτοβολταϊκό σταθμό 35,5 MW
Πρόκειται για μια νέα επένδυση που έχει αρχικά εκτιμηθεί σε 50 εκατ. ευρώ, περιλαμβανομένου του κόστους λειτουργίας και συντήρησης για 8 χρόνια
Σε τροχιά ανάπτυξης και πάλι η εγχώρια αλευροβιομηχανία
Η εγχώρια παραγωγή αλεύρων σίτου παρουσιάζει διαχρονικά, μικρές ετήσιες διακυμάνσεις
Μέσα σε 10 χρόνια τα μερίσματα των εισηγμένων… πενταπλασιάστηκαν
Πόσα μοίρασαν στους μετόχους για τη χρήση του 2023 είκοσι τρεις εισηγμένες
Μερική αποπληρωμή ομολόγου από την Intralot - Κατέβαλε 130 εκατ.
Πλέον το ανεξόφλητο υπόλοιπο ανέρχεται στα 99.568.000 ευρώ
Folli Follie: Τι είπε ο Κουτσολιούτσος στο ξεκίνημα της απολογίας του
«Προσφέραμε στο ελληνικό κράτος 1,5 δισ. μέσα σε μία δεκαετία. Δεν δέχομαι ότι δεν υπήρχε τίποτα» σημείωσε μεταξύ άλλων
ΕΧΑΕ: Παγκόσμια διάκριση στην πρωτοβουλία Women Leaders 2024
Στις 20 ηγέτιδες της World Federation of Exchanges συγκαταλέχθηκε η Σμαράγδα Ρηγάκου της ΕΧΑΕ
Η ΤτΕ εγκαινίασε το «Inflation Monitor» για τις εξελίξεις στις τιμές
Το «Inflation Monitor» παρουσιάζει συνοπτικά τις εξελίξεις που αφορούν τον πληθωρισμό, σε επιλεγμένες ανεπτυγμένες οικονομίες