Αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν να κάνουν τώρα τους αγοραστές οχημάτων να πληρώνουν σε αυτές μηνιαία ή ετήσια συνδρομή ώστε να χρησιμοποιούν λειτουργίες που ήδη περιλαμβάνουν αυτά τα οχήματα, τα οποία οι τελευταίοι έχουν ήδη αποκτήσει.
Αυτή είναι η τελευταία ιδέα που έχουν όλο και περισσότερες εταιρείες οχημάτων, οι οποίες με τον τρόπο αυτό επιδιώκουν να αποκτήσουν σταθερά μηνιαία έσοδα από οχήματα που έχουν ήδη αγοραστεί από τους πελάτες τους. Πρόκειται τόσο για λειτουργίες που αφορούν μηχανικά ή ηλεκτρικά μέρη των οχημάτων όπως είναι για παράδειγμα ηλεκτρικά καθίσματα, ή για λειτουργίες που αφορούν τη συνδεσιμότητα των αυτοκινήτων αυτών με το Διαδίκτυο και άλλες ασύρματες και μη λειτουργίες. Τα παραδείγματα είναι ήδη πολλά και ήδη μάλιστα έχουν αρχίσει να εκδηλώνονται αντιδράσεις από μερίδα καταναλωτών.
Η Mercedes-Benz AG επιδιώκει να πουλήσει σε αγοραστές ηλεκτρικών της μοντέλων EQ ετήσια συνδρομή 1.200 δολαρίων, που θα ξεκλειδώνει λειτουργία την οποία μπορεί ήδη να εκτελέσει το όχημά τους αλλά είναι κλειδωμένη από το λογισμικό του οχήματος, σύμφωνα με το Bloomberg. Με την πληρωμή της συνδρομής το μοντέλο θα έχει πιο καλή επιτάχυνση, με τον χρόνο που χρειάζεται να «πιάσει» τα 100 χλμ. από στάση να μειώνεται κατά ένα δευτερόλεπτο, σύμφωνα με την ίδια πηγή. Η λειτουργία αυτή θα απενεργοποιείται εάν ο πελάτης δεν ξαναπληρώσει αντίστοιχο ποσό μετά από 12 μήνες, αναφέρεται ακόμη.
Μικροσυναλλαγές
Η BMW ήταν από τις πρώτες εταιρείες που θέλησε να μπει στο παιχνίδι των «μικροσυναλλαγών» (microtransactions) αυτών -όπως έχουν επικρατήσει να λέγονται. Η εταιρεία είχε την ιδέα να χρεώνει σε ορισμένες χώρες και για ορισμένα μοντέλα της 18 δολάρια τον μήνα σε όσους ήθελαν να λειτουργούν τα ηλεκτρικά καθίσματα των οχημάτων τους. Οπως αναφέρει ο έγκριτος ιστότοπος The Verge, «στην περίπτωση των θερμαινόμενων καθισμάτων, για παράδειγμα, οι ιδιοκτήτες BMW έχουν ήδη (τοποθετημένα σε οχήματα) όλα τα απαραίτητα εξαρτήματα, αλλά η BMW έχει απλώς τοποθετήσει μπλοκάρισμα λογισμικού στη λειτουργικότητά τους, το οποίο οι αγοραστές πρέπει στη συνέχεια να πληρώσουν για να αφαιρέσουν». Πολλές εταιρείες έχουν διάφορες παρόμοιες και μη ιδέες.
«Πώς θα σας φαινόταν να πληρώνετε 5 δολάρια κάθε μήνα για τη δυνατότητα να κλειδώνετε και να ξεκλειδώνετε το αυτοκίνητό σας από απόσταση μέσω μιας εφαρμογής; Τι θα λέγατε για χρέωση 25 δολ. ανά μήνα για προηγμένο cruise control ή 10 δολ. για πρόσβαση σε θερμαινόμενα καθίσματα; Τι θα γινόταν αν αυτές οι χρεώσεις συνεχίζονταν πολύ μετά την εξόφληση του αυτοκινήτου σας;». Τα ερωτήματα αυτά τα θέτει το Business Insider σε σχετικό του αφιέρωμα σχετικά με το θέμα. Οπως αναφέρεται, καθώς τα οχήματα συνδέονται ολοένα και περισσότερο πλέον στο Διαδίκτυο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες στοχεύουν να συγκεντρώσουν δισεκατομμύρια βάζοντας τους πελάτες να πληρώνουν μηνιαίες ή ετήσιες συνδρομές για πρόσβαση σε ορισμένες λειτουργίες.
Εταιρείες όπως η Lexus, η Toyota και η Subaru καλούν τους ιδιοκτήτες να πληρώσουν για την ευκολία να μπορούν να κλειδώνουν ή να εκκινούν τα αυτοκίνητά τους εξ αποστάσεως μέσω εφαρμογής σύμφωνα με την ίδια πηγή. Σε ορισμένες BMW, μπορεί κανείς να πληρώσει για να ξεκλειδώσει τη λειτουργία στους αυτόματους προβολείς, οι οποίοι χαμηλώνουν όταν ανιχνεύουν αντίθετη κυκλοφορία, ενώ το 2020, η εταιρεία παρουσίασε την ιδέα των θερμαινόμενων καθισμάτων και τιμονιών. Η General Motors και η Ford προσφέρουν και οι δύο προγράμματα συνδρομής για συστήματα οδήγησης με περιορισμένη παρέμβαση του οδηγού, αναφέρει το Business Insider.
Αντιδράσεις
Προς το παρόν οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να καταλάβουν τι ακριβώς είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν οι πελάτες και τι προκαλεί αντιδράσεις. Οπως αναφέρει ο ιστότοπος Axios που επικαλείται νέα έρευνα της Cox Automotive, οι ιδιοκτήτες οχημάτων δεν θέλουν να χρεώνονται έξτρα για πράγματα που πιστεύουν ότι πρέπει να περιλαμβάνονται στην τιμή του αυτοκινήτου. Το 75% των καταναλωτών δήλωσαν ότι δεν ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν ετήσια ή μηνιαία συνδρομή για τέτοιες επιπλέον βασικές λειτουργίες όταν θα αγοράσουν το επόμενο όχημά τους.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΝΕΑ
Latest News
Η Καρέλιας ανοίγει ξανά τα σεντούκια της – Διανέμει μέρισμα 12,4 ευρώ
Η καπνοβιομηχανία κατέγραψε ισχυρές επιδόσεις το 2023 με πωλήσεις άνω του 1,3 δισ. – Καταλύτης οι εξαγωγές
Πώς η επενδυτική βαθμίδα βοήθησε τα ελληνικά ομόλογα και τις μετοχές
Στο τέλος Μαρτίου 2024 η μέση απόδοση των 10ετών ελληνικών ομολόγων είχε υποχωρήσει στο 3,40% ενώ το φθινόπωρο του 2022 ξεπερνούσε το 5%
Mε εφαρμογή «πράσινων» κριτηρίων οι δανειοδοτήσεις από τις τράπεζες
Εκτός από την οικονομική βιωσιμότητα στην χρηματοδότηση ενός επιχειρηματικού σχεδίου δίνεται μεγάλη σημασία και στην ενσωμάτωση Περιβαλλοντικών, Κοινωνικών κριτηρίων
Πρόταση του ΔΣ της Trastor για τη διανομή μερίσματος €0,02/μετοχή
Η ημερομηνία αποκοπής του δικαιώματος συμμετοχής στο μέρισμα θα γίνει γνωστή μετά τη ΓΣ των Μετόχων της 17ης Μαϊου
Στα 2,045 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη της Unibios το 2023
Ο όμιλος ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα της χρήσης 2023
Epsilon Net: Η ανακοίνωση της Εθνικής Τράπεζας για τη Δημόσια Πρόταση
Η Εθνική Τράπεζα και ο Γιάννης Μίχος ελέγχουν το 62,92% της Epsilon Net
ΑKRITAS: Mείωση 6,5% στον κύκλο εργασιών το 2023
Η χρήση του 2023 χαρακτηρίζεται από την ολοκλήρωση της διαδικασίας αναδιάρθρωσης του τραπεζικού δανεισμού
Τροποποίηση όρων ομολογιακού δανείου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Στην επαναληπτική Συνέλευση παρέστησαν, Ομολογιούχοι δανειστές που εκπροσωπούσαν συνολικά 183.438 ομολογίες, επί συνόλου 500.000 ομολογιών, ήτοι ποσοστό 36,70% του συνολικού ανεξόφλητου υπολοίπου του ΚΟΔ 2020
Η Mytilineos θα δώσει ώθηση στο LSE - Τι είπε ο Μυτιληναίος για το πιθανό listing
Ο Ευάγγελος Μυτιλιναίος μίλησε στο ραδιόφωνο του BBC και εξέφρασε ισχυρή εμπιστοσύνη για τον διαρκή ρόλο του Λονδίνου ως τον κύριο οικονομικό κόμβο της Ευρώπης
Συμφωνία Eurobank με Ταμείο Επενδύσεων για τη χρηματοδότηση επιχειρήσεων
Τα νέα προγράμματα στοχεύουν σε δράσεις σε τρία πεδία: Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, ανάπτυξη καινοτομίας & ψηφιοποίησης και ενίσχυση της βιωσιμότητας