Δύο δεκαετίες από τότε που περιέγραψαν περίφημα τις μακροπρόθεσμες εκτιμήσεις τους για τις λεγόμενες οικονομίες BRIC, οι οικονομολόγοι της Goldman Sachs Group Inc με επικεφαλής τώρα τον Jan Hatzius επεκτείνουν τις προβλέψεις τους για να συμπεριλάβουν 104 χώρες κατά τον επόμενο μισό αιώνα.
Και επιχειρούν να σκιαγραφήσουν το πώς θα είναι η παγκόσμια οικονομία το 2075.
Διαβάστε επίσης – Τι προβλέπουν 3 τραπεζικοί «γκουρού» – Γιατί θα «παίξουν άμυνα» το 2023
Τα αποτελέσματα:
- Η παγκόσμια ανάπτυξη θα είναι κατά μέσο όρο λίγο κάτω από 3% ετησίως την επόμενη δεκαετία, από 3,6% τη δεκαετία πριν από τη χρηματοπιστωτική κρίση, και θα ακολουθήσει σταδιακά πτωτική πορεία στη συνέχεια, αντανακλώντας την επιβράδυνση της αύξησης του εργατικού δυναμικού.
- Οι αναδυόμενες αγορές θα συνεχίσουν να συγκλίνουν με τις βιομηχανικές χώρες, καθώς η Κίνα, οι ΗΠΑ, η Ινδία, η Ινδονησία και η Γερμανία βρίσκονται στην κορυφή του πίνακα των μεγαλύτερων οικονομιών σε δολάρια. Η Νιγηρία, το Πακιστάν και η Αίγυπτος θα μπορούσαν επίσης να είναι μεταξύ των μεγαλύτερων.
- Οι ΗΠΑ είναι απίθανο να επαναλάβουν τη σχετικά ισχυρή επίδοσή τους της τελευταίας δεκαετίας και η εξαιρετική ευρωστία του δολαρίου επίσης θα χαλαρώσει τα επόμενα 10 χρόνια.
- Ενώ η εισοδηματική ανισότητα μεταξύ των χωρών έχει μειωθεί, θα συνεχίσει να αυξάνεται εντός αυτών.
- Οι οικονομολόγοι Kevin Daly και Tadas Gedminas θεωρούν ότι προστατευτισμός και η κλιματική αλλαγή αποτελούν κινδύνους που είναι «ιδιαίτερα σημαντικοί» τόσο για την ανάπτυξη όσο και για τη σύγκλιση των εισοδημάτων
«Οι προβλέψεις μας υποδηλώνουν ότι έχουμε ξεπεράσει το υψηλό επίπεδο της παγκόσμιας δυνητικής ανάπτυξης», αναφέρουν οι αναλυτές . «Το μεγαλύτερο μέρος αυτής της προβλεπόμενης επιβράδυνσης οφείλεται στα δημογραφικά στοιχεία. Η παγκόσμια αύξηση του πληθυσμού μειώθηκε στο μισό τα τελευταία 50 χρόνια».
Αναφέρουν επίσης, ότι η βραδύτερη αύξηση του πληθυσμού είναι «ένα καλό πρόβλημα» επειδή συνεπάγεται λιγότερη πίεση στο περιβάλλον. Ωστόσο, θα παρουσιάσει «μια σειρά από οικονομικές προκλήσεις», όπως το πώς θα πληρώσουν τα έθνη για το αυξανόμενο κόστος υγείας του γηράσκοντος πληθυσμού τους.
Latest News
Σε αλλαγές και απολύσεις προχωρούν οι επενδυτικές τράπεζες στην Ασία
Στο πρώτο τρίμηνο του 2024 οι δημόσιες εγγραφές (IPO) στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ είχαν πτώση 30% σε ετήσια βάση
Ένα πολυτελές ξενοδοχείο στην έρημο «αποκαλύπτει» τις τουριστικές προοπτικές της Σαουδικής Αραβίας
Oι ακραίες αντιθέσεις της Σαουδικής Αραβίας μεταξύ άκριτης πολυτέλειας και αυταρχισμού
H Γαλλία εξάγει περισσότερες τσάντες Louis Vuitton από... τυριά
Τα προϊόντα της εταιρείας που πωλήθηκαν στο εξωτερικό πέρυσι ανήλθαν σε 23,5 δισ. ευρώ, υπογραμμίζοντας τη σημασία του τομέα πολυτελείας της χώρας
Γιατί μια αποτυχημένη Boeing θα έβλαπτε τους πάντες - ακόμα και την Airbus
Παρόλο που το Κογκρέσο διεξάγει δύο ακροάσεις σχετικά με ισχυρισμούς για αστοχίες ασφάλειας στο 787 Dreamliner και σε άλλα αεροσκάφη, η Boeing έχει σε μεγάλο βαθμό απομονωθεί από τις συνέπειες των λαθών της - όχι για πολύ όμως
Γιατί οι πισίνες των ξενοδοχείων στην Ισπανία έγιναν πεδίο… μάχης
Οι πισίνες των ξενοδοχείων είναι το πιο πρόσφατο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Ισπανία στη μάχη της με τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής
Ποια μοντέλα της Adidas γίνονται ανάρπαστα και εκτοξεύουν τις πωλήσεις
Η γερμανική εταιρεία αθλητικών ειδών υπολογίζει ότι τα λειτουργικά της κέρδη θα ανέλθουν σε περίπου 700 εκατομμύρια ευρώ έναντι προηγούμενου στόχου 500 εκατομμυρίων ευρώ,
Ποια χώρα της Ευρώπης έχει 2% πληθωρισμό -Γιατί δεν επιταχύνει τη μείωση των επιτοκίων
Η οικονομία των 300 δισ. δολαρίων της Τσεχικής Δημοκρατίας ανακάμπτει από δύο χρόνια στασιμότητας
Η Wall Street ρίχνει δισεκατομμύρια σε κινεζικές εταιρείες
Το αποκαλύπτει έκθεση του Κογκρέσου
Ο Μπάϊντεν δηλώνει σε εργαζομένους ότι διαφωνεί με την εξαγορά της U.S. Steel
Στο μικροσκόπιο της ισχυρής Επιτροπής για τις ξένες επενδύσεις η συμφωνία
Πώς η Ρωσία παρακάμπτει τις κυρώσεις - Κατασκευάζει νέους εμπορικούς δρόμους στην Ασία
Τα ναυτιλιακά και σιδηροδρομικά δίκτυα μέσω Ιράν και ένα θαλάσσιο πέρασμα της Αρκτικής θα μπορούσαν να δώσουν νέες διεξόδους στη Μόσχα