
Για τέσσερις συμβάσεις έργων και μία σύμβαση προμήθειας τροχαίου υλικού ενημέρωσε τη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης.
Την Επιτροπή απασχόλησαν τρία έργα με Αναθέτουσα Αρχή το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, συνολικού προϋπολογισμού 542 εκατομμυρίων ευρώ, καθώς επίσης και δύο σημαντικά έργα αρμοδιότητας εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου, της Εγνατία Οδού ΑΕ και της Αττικό Μετρό ΑΕ.
Ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι «ευθύνη όλων μας, πλέον, είναι τα έργα να κατασκευαστούν και να παραδοθούν άρτια και στην ώρα τους. Αυτό απαιτεί η κοινωνία και αυτό είμαστε υποχρεωμένοι να διασφαλίσουμε».
Διαβάστε επίσης: Καραγιάννης: Μέχρι τέλη Μαρτίου θα έχουμε προσωρινό ανάδοχο για τον ΒΟΑΚ
Ο άξονας Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο
Το πρώτο έργο αφορά στα έργα βελτίωσης της οδικής σύνδεσης του διαγώνιου άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο στο τμήμα Μπράλος – Άμφισσα, προϋπολογισμού 285,5 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο χρηματοδοτείται στο σύνολό του από το ΕΣΠΑ.
Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννης «πρόκειται για ένα από τα πλέον απαιτητικά τεχνικά τμήματα μήκους 24 χιλιομέτρων του διαγώνιου άξονα, ο οποίος θα προσφέρει εναλλακτική διαδρομή κυρίως για τις διαδρομές μεταξύ Δυτικής και Κεντρικής Ελλάδας».
Στα οφέλη του έργου, όπως τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών περιλαμβάνονται «η μείωση του χρόνου από Πάτρα και Αντίρριο έως τη Λαμία, η περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη των βορείων παραλίων του Κορινθιακού και του Πατραϊκού Κόλπου καθώς και η αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας».
Η παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών
Μεγάλης σημασία είναι και το οδικό έργο της Παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών, που επίσης απασχόλησε την Επιτροπή.
«Είναι ένα έργο που έχει περάσει από 40 κύματα στο παρελθόν και πλέον προχωρά. Το έργο θα βελτιώσει σημαντικά τη σύνδεση της Αθήνας και της Χαλκίδας με τη βόρεια Εύβοια και παράλληλα συντελεί στην αποσυμφόρηση του αστικού ιστού της Χαλκίδας, της Νέας Αρτάκης και των Ψαχνών από τη κυκλοφορία, η οποία σήμερα, αναγκαστικά διέρχεται από τις παραπάνω αστικές περιοχές» σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη.
Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου ήταν 210 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ περιλαμβάνονται και τρεις προαιρέσεις που αφορούν στην κατασκευή:
· του τμήματος Υψηλή Γέφυρα – Νέα Λάμψακος
· της Παράκαμψης Ψαχνών
· της αρτηρίας σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας
Κάθετος άξονας της Εγνατίας
Το τρίτο οδικό έργο που παρουσιάστηκε στην επιτροπή αφορά τον κάθετο άξονα 61 της Εγνατίας και συγκεκριμένα το τελευταίο υποτμήμα του, από τον ανισόπεδο κόμβο Κρηνίδων έως τον ισόπεδο κόμβο Σταυρού.
«Η ολοκλήρωση του άξονα θα εξυπηρετήσει τόσο τις τοπικές όσο και περιφερειακές και ανάγκες, καθώς αποσκοπεί στην τόνωση των αναπτυξιακών δυνατοτήτων των περιοχών που βρίσκονται μεταξύ των δύο μεγάλων πόλεων της Δράμας και της Καβάλας διευκολύνοντας παράλληλα την πρόσβαση στην Εγνατία Οδό» τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών.
Υπογράμμισε, μάλιστα, ότι «εκτός των άλλων συμβάλλει στην καλύτερη πρόσβαση στον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων, που παρουσιάζει μεγάλη επισκεψιμότητα και έχει ήδη προταθεί από την Ελλάδα να ενταχθεί στον Κατάλογο των Μνημείων Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO».
«Κλείνουμε εκκρεμότητες ετών»
Στα έργα που παρουσίασε στην Επιτροπή ο Υφυπουργός Υποδομών ήταν και το έργο ανάπτυξης και βελτίωσης υποδομών του νέου αεροδρομίου Πάρου. Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη στόχος «η περαιτέρω αναβάθμιση του αεροδρομίου της Πάρου, ώστε να αποκτήσει αφενός νέα εικόνα και αφετέρου να καταστεί δυνατή εξυπηρέτηση πολλαπλάσιου αριθμού τουριστών, λαμβάνοντας υπ’ όψη και θέλοντας να ανταποκριθούμε στις ολοένα και αυξανόμενες επιβατικές ανάγκες του νησιού».
Ο Υφυπουργός Υποδομών έκανε λόγο για «έμπρακτη στήριξη της δυναμικής του τουριστικού κλάδου ως ενός βασικού πνεύμονα της ελληνικής οικονομίας και του ίδιου του νησιού που αποτελεί έναν διεθνώς αναγνωρισμένο τουριστικό προορισμό και αξίζει να στηριχθεί».
«Πρόκειται για ακόμα τέσσερα έργα του μεγάλου προγράμματος 13 δισ. ευρώ που προχωράμε. Έργα προϋπολογισμού κοντά στα 600 εκατομμύρια ευρώ έρχονται να κλείσουν εκκρεμότητες ετών, να θέσουν νέες βάσεις για την εκμετάλλευση των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων της οικονομίας μας, όπως στη Πάρο, να στηρίξουν την Εύβοια που είχε αλλεπάλληλες καταστροφές τα τελευταία χρόνια και να ενισχύσουμε τη δυναμική της Κεντρικής Ελλάδας» υπογράμμισε ο κ. Καραγιάννης.
«Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι ένα από τα πιο σύγχρονα σε όλη την Ευρώπη»
Ο Υφυπουργός Υποδομών ενημέρωση την Επιτροπή και για τη σύμβαση προμήθειας τροχαίου υλικού για το Μετρό της Θεσσαλονίκης και την επέκταση προς Καλαμαριά.
Η σύμβαση περιλαμβάνει 15 νέους συρμούς, έξι εκ των οποίων θα κατευθυνθούν στο Βασικό Έργο και εννέα στην επέκταση της Καλαμαριάς.
Ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε ότι «με την προμήθεια αυτή γίνεται άλλο ένα σημαντικό βήμα για τη πραγματοποίηση του μεγάλου έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης, αφού με τους συρμούς που αποκτάμε θα εξυπηρετείται τόσο η επέκταση προς Καλαμαριά που προχωρά όσο και το βασικό έργο, με μικρότερες μάλιστα χρονοαποστάσεις, από τις αρχικά προδιαγραφείσες».
«Το Μετρό στη Θεσσαλονίκη θα είναι ένα από τα πιο σύγχρονα Μετρό σε ολόκληρη την Ευρώπη με συρμούς που θα κατασκευάζονται με πάνω από 90% με ανακυκλώσιμα υλικά, με τρένα χωρίς οδηγούς, με την ιστορία των σταθμών να χαρίζεται απλόχερα στους επιβάτες και με μοναδική αισθητική» πρόσθεσε ο Υφυπουργός Υποδομών.
Ακολούθως ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι «έχουμε αποδείξει κατ’ επανάληψη πως ό,τι λέμε το εννοούμε. Και αυτό κάνουμε πραγματικότητα για τη Θεσσαλονίκη, τη Βόρεια Ελλάδα και ολόκληρη τη χώρα».
«Με σχέδιο και όραμα, αναβαθμίζουμε τις δημόσιες υποδομές και κάνουμε τη ζωή των Ελλήνων καλύτερη» ανέφερε κλείνοντας.


Latest News

Καραμανλής: «Συγκεκριμένα έργα εμείς, επικίνδυνη δημαγωγία ο ΣΥΡΙΖΑ»
«Η κυβέρνηση αυτή, κάνει κάτι πρωτότυπο: δεν έχει ανακοινώσει ποτέ έργο, χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση», ανάφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Έναν χρόνο νωρίτερα η παράδοση του αεροδρομίου στο Καστέλι - Πώς προχωρά ο ΒΟΑΚ
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές μίλησε για τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στην Κρήτη

Την Άκτωρ πολιορκούν Wade Adams – Κούτρας
Σε εξέλιξη οι συζητήσεις με Reggeborgh και Motor Oil

«Πράσινο φως» στο έργο των 181 εκατ. που θα λύσει το πρόβλημα ύδρεσης στην Κέρκυρα
Θα παράγει ετησίως 16,3 εκατ. κ.μ. πόσιμου νερού καλής ποιότητας

«Έργα άνω των 3,5 δισ. ευρώ υλοποιούνται στην Κρήτη»
Στόχος να υπάρχουν εργοτάξια σε όλα τα τμήματα του ΒΟΑΚ, ως τις αρχές του 2024

Σε ΒΟΑΚ και Καστέλλι ο Κ. Μητσοτάκης - «Έργα πνοής για την Κρήτη»
Για προσπάθεια καλλιέργειας «τοξικού» κλίματος κατηγόρησε την αξιωματική αντιπολίτευση ο πρωθυπουργός

«The Green Σχιστό»: Πώς προχωρά το «ιερό» project που θα μεταμορφώσει την Δυτική Αττική
Τι λέει στον OT ο διευθύνων σύμβουλος της Σχιστό ΑΕ – Πότε πέφτουν οι τελικές υπογραφές με το ΤΑΙΠΕΔ

Έργα 3,5 δισ. αναβαθμίζουν τις υποδομές της Κρήτης - Πότε δημοπρατείται το Δικαστικό Μέγαρο Ηρακλείου
Στα εμβληματικότερα έργα που υλοποιούνται στην Κρήτη είναι ο ΒΟΑΚ

«Αποκαλυπτήρια» του Riviera Gallery στο Ελληνικό (vid+φωτ.)
Στο νέο εμπορικό κέντρο που θα αναπτυχθεί στην περιοχή θα υπάρχουν συνολικά 100 καταστήματα, καφέ και εστιατόρια

Τα τρία σιδηροδρομικά έργα των 3 δισ. που θα αναβαθμίσουν την Ελλάδα
Η χρηματοδότηση σιδηροδρομικών έργων 3 δισ. ευρώ από την Ευρώπη και ο ρόλος του ρωσο-ουκρανικού πολέμου