
Τέλος εποχής για το ολλανδικό ιστιοφόρο «Earl of Pembroke» τύπου μυοδρόμωνα ή μπάρκο (παλαιό εμπορικό τρικάταρτο πλοίο), το οποίο είχε εμφανιστεί σε περισσότερες από δώδεκα ταινίες, καθώς πήρε το δρόμο για τα διαλυτήρια μετά από 77 χρόνια υπηρεσίας.
Το θρυλικό ιστιοφόρο, πρωταγωνίστησε στις κινηματογραφικές παραγωγές των «Treasure Island, Alice in Wonderland και Cloud Atlas», με τη βοήθεια ρυμουλκών πραγματοποίησε το τελευταίο του ταξίδι.
Διαβάστε επίσης: Κρυμμένοι θησαυροί στο βυθό της Βαλτικής Θάλασσας
Όπως τονίζεται, το σκάφος κατασκευάστηκε στη Σουηδία το 1945 ως Orion και ήταν ένα από τα τελευταία ιστιοφόρα φορτηγά πλοία, μεταφέροντας για ένα μεγάλο διάστημα ξυλεία στη Βαλτική.
Η νέα καριέρα
Το «Earl of Pembroke» τελείωσε την καριέρα του ως εμπορικό πλοίο το 1974, αλλά σύντομα παρελήφθη από την εταιρεία παραγωγής ταινιών. Ξεκίνησε επισκευή το 1984 και ξαναβγήκε στο νερό τρικάταρτη μπάρκα του 18ου αιώνα το 1995. Το νέο της όνομα, «Earl of Pembroke», ήταν το αρχικό όνομα του διάσημου πλοίου «Endeavor» του James Cook.
Στη νέα του καριέρα το ιστιοφόρο συμμετείχε σε περισσότερες από δώδεκα τηλεοπτικές και κινηματογραφικές παραγωγές, συμπεριλαμβανομένων των «Longitude, Treasure Island, The Count of Monte Cristo, Cloud Atlas και Brotherhood of the Wolf».
Το πλόιο άλλαξε χέρια το 2012 και συνέχισε να συμμετέχει σε φεστιβάλ στη Βόρεια Ευρώπη και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Μεταπωλήθηκε ξανά το 2017 στην Scarlet Sails Ltd. Τα τελευταία χρόνια, είχε αγκυροβολήσει στο λιμάνι του Den Helder της Βόρειας Ολλανδίας. Ωστόσο, το κόστος συντήρησης ήταν τεράστιο για τον σημερινό ιδιοκτήτη και πάρθηκε η απόφαση να οδηγηθεί σε διαλυτήριο στο κοντινό Kampen.


Latest News

Προκλήσεις και συνεργασία Ελλάδας - Ιαπωνίας στη ναυτιλία
Ασφάλεια της ναυσιπλοΐας από την Ανατολική Μεσόγειο έως τον Ινδο-Ειρηνικό

Η κρουαζιέρα χτυπά σε σκόπελο - Ανέτοιμα τα λιμάνια να υποδεχτούν επιβάτες εκτός Σέγκεν
Υπολογίζεται ότι θα πρέπει να διατεθούν πάνω από 60 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση των έργων

Για την άρση των δεσμεύσεων στα δρομολόγια Χίου και Μυτιλήνης συνεδριάζει η ΕΠΑΝΤ
Η ολομελεια της επιτροπής θα συνεδριάσει στις 24 Μαΐου

Μεγαλώνει ο στόλος της Golden Star Ferries - Αγόρασε το GOTLANDIA II
Πρόκειται για ένα ταχύπλοο που έχει ναυπηγηθεί το 2006

Tο Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο χαιρετίζει τη συμφωνία για τον Κανονισμό FuelEU Maritime
Ένα ακόμη θετικό βήμα προς τη δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας, αναφέρει το Επιμελητήριο

Απομακρύνθηκε το 17ο επικίνδυνο πλοίο από τον λιμένα της Ελευσίνας
Το πλοίο AMARANTHUS απομακρύνθηκε από την πλοιοκτήτρια εταιρεία ρυμουλκούμενο, άνευ πληρώματος, με προορισμό την Τουρκία για σκραπ.

Διώρυγα του Σουέζ: Σχέδιο επέκτασης με στόχο νέα ρεκόρ
Ένα σχέδιο περαιτέρω ανάπτυξης και επέκτασης φέρεται πως έχει στα σκαριά η Αίγυπτος
![Containerships: Ο νέος «γίγαντας» της MSC ταράζει τα νερά [video]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/Immagine-2022-10-18-215130-1150x500-1-600x261.jpg)
Ο νέος «γίγαντας» της MSC ταράζει τα νερά των containerships [video]
Συνεχίζεται με έντονους ρυθμούς τα ναυπηγικό big boom στην αγορά των containerships

Εξαφανίζονται τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια για το Πασχα
Εκτιμήσεις για ρεκόρ εκδρομέων στα νησιά
![Capital Ship Management: Παρέλαβε το νεότευκτο πλοίο M/T «Avax» [video]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/Capture-34-600x325.png)
Η Capital Ship Management παρέλαβε το νεότευκτο πλοίο M/T «Avax» [video]
Tο τρίτο από έξι αδελφά πλοία LNG Fuel Ready με οικολογικό σχεδιασμό, που παραδίδονται μέσα στο 2023