
Τέλος εποχής για το ολλανδικό ιστιοφόρο «Earl of Pembroke» τύπου μυοδρόμωνα ή μπάρκο (παλαιό εμπορικό τρικάταρτο πλοίο), το οποίο είχε εμφανιστεί σε περισσότερες από δώδεκα ταινίες, καθώς πήρε το δρόμο για τα διαλυτήρια μετά από 77 χρόνια υπηρεσίας.
Το θρυλικό ιστιοφόρο, πρωταγωνίστησε στις κινηματογραφικές παραγωγές των «Treasure Island, Alice in Wonderland και Cloud Atlas», με τη βοήθεια ρυμουλκών πραγματοποίησε το τελευταίο του ταξίδι.
Διαβάστε επίσης: Κρυμμένοι θησαυροί στο βυθό της Βαλτικής Θάλασσας
Όπως τονίζεται, το σκάφος κατασκευάστηκε στη Σουηδία το 1945 ως Orion και ήταν ένα από τα τελευταία ιστιοφόρα φορτηγά πλοία, μεταφέροντας για ένα μεγάλο διάστημα ξυλεία στη Βαλτική.
Η νέα καριέρα
Το «Earl of Pembroke» τελείωσε την καριέρα του ως εμπορικό πλοίο το 1974, αλλά σύντομα παρελήφθη από την εταιρεία παραγωγής ταινιών. Ξεκίνησε επισκευή το 1984 και ξαναβγήκε στο νερό τρικάταρτη μπάρκα του 18ου αιώνα το 1995. Το νέο της όνομα, «Earl of Pembroke», ήταν το αρχικό όνομα του διάσημου πλοίου «Endeavor» του James Cook.
Στη νέα του καριέρα το ιστιοφόρο συμμετείχε σε περισσότερες από δώδεκα τηλεοπτικές και κινηματογραφικές παραγωγές, συμπεριλαμβανομένων των «Longitude, Treasure Island, The Count of Monte Cristo, Cloud Atlas και Brotherhood of the Wolf».
Το πλόιο άλλαξε χέρια το 2012 και συνέχισε να συμμετέχει σε φεστιβάλ στη Βόρεια Ευρώπη και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Μεταπωλήθηκε ξανά το 2017 στην Scarlet Sails Ltd. Τα τελευταία χρόνια, είχε αγκυροβολήσει στο λιμάνι του Den Helder της Βόρειας Ολλανδίας. Ωστόσο, το κόστος συντήρησης ήταν τεράστιο για τον σημερινό ιδιοκτήτη και πάρθηκε η απόφαση να οδηγηθεί σε διαλυτήριο στο κοντινό Kampen.


Latest News

Αναβαθμίζεται το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με έργα ύψους 23 εκατ. ευρώ
Στόχος να αναδειχθεί σε κορυφαίο εφοδιαστικό-μεταφορικό κρίκο ολόκληρης της Νοτιοανατολικής Ευρώπης

Ψηφίστηκε επί της αρχής το νομοσχέδιο για το ιδιωτικό ναυτικό δίκαιο
Ο ΣΥΡΙΖΑ απείχε από την ψηφοφορία

Βαρόμετρο η Κίνα για την πορεία των ναύλων - Τι περιμένουν οι πλοιοκτήτες
Η υποτονική ζήτηση από την πλευρά της Κίνας επηρέασε αρνητικά το εμπόριο

Νέο containership για την Capital-Executive Ship Management
To container ship είναι μεταφορικής ικανότητας 13.300 TEU και κατασκευάστηκε από την Hyundai Samho Heavy Industries, στη Ν. Κορέα.

Η κρουαζιέρα πολυτελείας γεννά προσδοκίες - Μεγάλες εταιρείες στο Posidonia Sea Tourism Forum
Οι «κρυφοί» και αναδυόμενοι προορισμοί σε Ελλάδα και Ανατολική Μεσόγειο

Οι προτάσεις του ΕΒΕΠ για τη βελτίωση του θαλάσσιου τουρισμού
Η ακτοπλοΐα, τα υδατοδρόμια και το yachting

Θα «βουλιάξουν» από κόσμο τα λιμάνια - Αναμένονται 1 εκατ. επιβάτες κρουαζιέρας
Οι πληρότητες τη φετινή χρονιά είναι πολύ καλύτερες από ό,τι πέρυσι

Ποια είναι η πλουσιότερη «φιγούρα» της ελληνικής ναυτιλίας
Η ναυτιλία αποτελεί βασικό στοιχείο της ελληνικής οικονομικής δραστηριότητας από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα

«Χάθηκαν» οι ουρές στα εμπορικά λιμάνια
Στα προ πανδημίας επίπεδα έχει πέσει πλέον η συμφόρηση στα λιμάνια παγκοσμίως

Πώς εξελίσσεται ο ελληνικός στόλος - Τι δείχνουν τα στοιχεία Νοεμβρίου
Η σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021