
Το ένα επεισόδιο διαδέχεται το άλλο στο σήριαλ της συγχώνευσης δυο γιγάντων στα δεξαμενόπλοια, της Frontline του Νορβηγού μεγαλοεφοπλιστή John Fredriksen και της Βελγικής, Euronav.
Η Frontline και η Euronav υπέγραψαν οριστική συμφωνία συγχώνευσης τον περασμένο Ιούλιο. Η Frontline αναμένεται να υποβάλει εθελοντική υπό όρους προσφορά ανταλλαγής μετοχών με την Euronav αφού μεταφέρει την εταιρική της έδρα από τις Βερμούδες στην Κύπρο.
Διαβάστε επίσης: Euronav – Frontline: Μια μεγάλη συγχώνευση και με ελληνικό ενδιαφέρον
Στο μεταξύ διάστημα ένας από τους μεγαλύτερους μετόχους της Euronav η οικογένεια Saverys από το Βέλγιο αντιτίθεται στη συγχώνευση και πρόσφατα ενίσχυσε τη θέση της στη Euronav, ανεβάζοντας την συμμετοχή της στο 24% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας.
Σαν «απάντηση» στην κίνηση αυτή ο John Fredriksen πούλησε 2 εκατομμύρια μετοχές της Euronav για 39,2 εκατ. δολ. Σύμφωνα με τα τελευταία ενημερωτικά έγγραφα στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ (SEC), ο Fredriksen πούλησε το 1% του μεριδίου της Euronav για 39,2 εκατομμύρια δολάρια και τώρα ελέγχει περίπου 35,86 εκατομμύρια μετοχές, που αντιστοιχεί σε ποσοστό ιδιοκτησίας 17,78% στην εισηγμένη στις Βρυξέλλες και τη Νέα Υόρκη εταιρεία .
Αυτό είναι προφανώς λίγο περίεργο και έρχεται καθώς τη στιγμή που η Saverys συνεχίζει να αυξάνει το μερίδιό της, σημείωσε η Pareto Securities όπως αναφέρει το splash247.com, ενώ η νορβηγική επενδυτική τράπεζα Arctic Securities σημειώνει ότι αυτό είναι ένα σαφές μήνυμα ότι ο Όμιλος Fredriksen είναι βέβαιος ότι η επερχόμενη προσφορά θα γίνει αποδεκτή από την πλειοψηφία των μετόχων.
Το ιστορικό
Η μάχη για τον έλεγχο της Euronav ξεκίνησε τον προηγούμενο Απρίλιο όταν η Frontline που ελέγχεται από τον John Fredriksen πρότεινε ένα σχέδιο συγχώνευσης μέσω ανταλλαγής μετοχών παρά την αντίθεση της οικογένειας Saverys, η οποία ελέγχει την Euronav από το 1997.
Η Frontline πρότεινε μια αναλογία ανταλλαγής 1,45 μετοχές της Frontline για κάθε μία μετοχή της Euronav. Τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους υπογράφηκε η οριστική συμφωνία η οποία εγκρίθηκε από τα διοικητικά συμβούλια και των δυο εταιρειών.
Ωστόσο, η οικογένεια Saverys από το Βέλγιο δεν έχει πει ακόμη την τελευταία της λέξη, ενόψει κάτι της κατάθεσης της δημόσιας προσφοράς από την Frontline που αναμένεται εντός του πρώτου τριμήνου του 2023. Η βελγική οικογένεια θεωρεί ότι η συγχώνευση με την Frontline δεν είναι προς το συμφέρον της Euronav.


Latest News

Γιατί ανησυχεί η Maersk παρά τα καλύτερα έσοδα στην ιστορία της
Η ναυτιλιακή από την Δανία θεωρείται ευρώς ως βαρόμετρο για το παγκόσμιο εμπόριο

Δεμένα τα πλοία στα λιμάνια - 48ωρη πανελλαδική απεργία από την ΠΝΟ
Τι ζητούν οι ναυτικοί

Ένας «Κέρβερος» φύλακας άγγελος της μεταφοράς των προϊόντων
Το νέο καινοτόμο σύστημα παρακολούθησε προϊόντων ανακοινώθηκε από την Golden Cargo, το ΕΚΕΤΑ/ΜΕΤ και την Austria Card Holdings

WSM και Affinity Shipping συμπράτουν για την ίδρυση από κοινού εταιρείας
Η νέα κοινοπρακτική εταιρεία θα εδρεύει στο Όσλο της Νορβηγίας

Αναταράξεις στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα προκαλεί η Ινδία
Οι επιπτώσεις των περιορισμών για τα «γερασμένα» πλοία

Ανθεί ο «αόρατος» ρωσικός στόλος
Λίγες μετά την απαγόρευση προϊόντων διύλισης πετρελαίου από τη Ρωσία, πολλοί αναρωτιούνται το πώς θα διαχειριστεί η Μόσχα τη νέα εξέλιξη

Ένας «Anemos» για τις Δυτικές Κυκλάδες
Το πλοίο, που δεν έδεσε στο λιμάνι λόγω καιρού, στη συνέχεια έβαλε ρότα για Πειραιά, με μοναδικό «επιβάτη» την εικόνα του Αγίου Συμεών

Emanuele Grimaldi: Παγκόσμιο πρόβλημα η έλλειψη ναυτικών
Ο πρόεδρος του ICS και CEO του ομίλου Grimaldi μιλά στα «ΝΕΑ» για τα προβληματα στη ναυτιλία

Σε ισχύ το απαγορευτικό στα πλοία
Δεν θα πραγματοποιούνται δρομολόγια από τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου
![«Ever Acme»: Το πέρασμα του γιγαντιαίου containership από τη Διώρυγα του Σουέζ [Video]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/02/20221230075403CR-yOU-768x511-1-600x399.jpg)
Το πέρασμα του γιγαντιαίου «Ever Acme» από τη Διώρυγα του Σουέζ [Video]
Ο «γίγαντας» των θαλασσών τράβηξε πάνω του όλα τα βλέμματα