Μια συγχώνευση γιγάντων που αναμένονταν από καιρό βρίσκεται σε εξέλιξη στον κλάδο των δεξαμενοπλοίων με την Frontline και την Euronav να προχωρούν στη δημιουργία μια νέας μεγάλης ναυτιλιακής εταιρείας, η οποία θα έχει γραφεία και στην Ελλάδα.
Όπως ανακοινώθηκε τελικά, η νορβηγική Frontline ήρθε σε συμφωνία με την βελγική Euronav για την συγχώνευση τους με την μέθοδο ανταλλαγής μετοχών. Σε κάθε 1,45 μετοχές Frontline θα αντιστοιχεί μία μετοχή 1,0 Euronav
Η συμφωνία εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο της Frontline και από όλα τα μέλη του Εποπτικού Συμβουλίου της Euronav.
Διαβάστε επίσης: Κρίσιμος ο ρόλος του LNG στην παγκόσμια ενεργειακή ασφάλεια
Οι διεργασίες για συγχώνευση των δυο εταιρειών είχαν ξεκινήσει από πολύ καιρό τώρα μετά από πρόταση του μεγαλομετόχου της Frontline John Fredriksen αλλά οι μεγαλομέτοχοι της Euronav η οικογένεια Saverys διαφωνούσαν. Τελικά η πλειοψηφία των μετόχων της βελγικής εταιρείας ενέδωσε.
Με βάση την τιμή μετοχής της Frontline 8,34 δολ ανά μετοχή (από το κλείσιμο του NYSE στις 8 Ιουλίου 2022), η προτεινόμενη ανταλλαγή αντιπροσωπεύει αξίας 12,09 δολ ανά μετοχή της Euronav. Τα συνδυασμένα καθαρά έσοδα και EBITDA για τις δύο εταιρείες το 2021 ήταν περίπου 668 εκατ. δολ και 246 εκατ. δολ, αντίστοιχα.
Έδρα στην Κύπρο, γραφεία και στην Ελλάδα
Ο νέος ενοποιημένος όμιλος θα ονομάζεται Frontline, και θα έχει έδρα στην Κύπρο και επιπλέον θα συνεχίσει να δραστηριοποιείται από διάφορα γραφεία στην Ευρώπη και την Ασία, συμπεριλαμβανομένων του Βελγίου, της Νορβηγίας, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Σιγκαπούρης και της Ελλάδας.
Υπενθυμίζεται ότι η Euronav διέθετε ήδη γραφεία στη χώρα μας ενώ έχει και 14 πλοία που έχουν υψωμένη την ελληνική σημαία.
Οι μετοχές του νέου ομίλου θα διαπραγματεύονται στα Χρηματιστήριά Euronext Βρυξελλών, ΟSΕ (Οσλο) και NYSE (ΗΠΑ).
Επικεφαλής ο Hugo De Stoop
Επικεφαλής της νέα δομής θα είναι ο κ. Hugo De Stoop ως Διευθύνων Σύμβουλος.
Ο κ. Hugo de Stoop, Διευθύνων Σύμβουλος της Euronav δήλωσε: «H προτεινόμενη συναλλαγή είναι μια τεράστια ευκαιρία να κατακτήσουμε ηγετική θέση στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων καθώς επιδιώκουμε να κυριαρχήσουμε στη μετάβαση σε έναν κόσμο καθαρής, ασφαλούς και βιώσιμης ναυτιλίας».
Ο κ. Lars H. Barstad, Διευθύνων Σύμβουλος της Frontline δήλωσε: «Η Frontline πιστεύει ότι αυτή η συναλλαγή θα αποτελέσει έναν ισχυρό συνδυασμό σε ένα συναρπαστικό σημείο του κύκλου. Συγχωνεύουμε μια ισχυρή επιχειρησιακή, τεχνική και εμπορική πλατφόρμα για να ενισχύσουμε την αξία των μετόχων».
Η συναλλαγή θα δημιουργήσει μια μεγάλη εταιρεία διαχείρισης μεγάλων δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου με αναμενόμενη κεφαλαιοποίηση άνω των 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ με βάση τις τρέχουσες αξίες των αντίστοιχων εταιρειών στις 8 Ιουλίου 2022.
Τα συνδυασμένα καθαρά έσοδα και EBITDA για τις δύο εταιρείες το 2021 ήταν περίπου 668 εκατ. δολ και 246 εκατ. δολ , αντίστοιχα.
Η νέα εταιρεία θα ελέγχει ένα στόλο 146 πλοίων εκ των οποίων 68 δεξαμενόπλοια VLCC, 56 Suezmaxes, 20 LR2/Aframax και δυο πλοία πλωτές μονάδες αποθήκευσης αργού (FSO).
Latest News
Το παρασκήνιο της παράτασης του διαγωνισμού για το λιμάνι του Λαυρίου
Το αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον και ο όρος του ΤΑΙΠΕΔ για κοινοπραξίες σχημάτων
Η ρευστότητα των ελλήνων εφοπλιστών και οι προκλήσεις για τις τράπεζες - Μελέτη Petrofin Research [πίνακες]
Γιατί μειώθηκε ο δείκτης χρηματοδότησης που σχετίζεται με την ελληνική ναυτιλία
Παράταση στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του Λιμένα Λαυρίου
Σκοπός του Ταμείου είναι η τουριστική κυρίως αξιοποίηση του εξυπηρετώντας κρουαζιερόπλοια αλλά και για τη μεταφορά φορτίων εμπορευμάτων
Η Navtex στο Λακωνικό Κόλπο και ο «σκιώδης στόλος» του Πούτιν
Πώς η ανακοίνωση ασκήσεων του Πολεμικού Ναυτικού δυσκολεύει το «ξέπλυμα» ρωσικού πετρελαίου
Θηριώδεις επενδύσεις στα ευρωπαϊκά λιμάνια
Η πράσινη μετάβαση θα στοιχίσει πάνω από 80 δισ. ευρώ για να ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες του διεθνούς εμπορίου και των πλοίων
Πρώτοι σε παραγγελίες τάνκερ οι έλληνες εφοπλιστές
Με 28 παραγγελίες είναι πρωταγωνιστές - Η αύξηση της ζήτησης για νέα δεξαμενόπλοια έρχεται καθώς οι πλοιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους γερασμένους στόλους
Έξι θαλάσσιες «αρτηρίες ζωής» για το παγκόσμιο εμπόριο
Απο τα σημαντικότερα θαλάσσια στενά, αυτά του Ντόβερ στην Ευρώπη και της ΤαΪβάν στη ΝΑ Ασία, είναι τα πιο πολυσύχναστα
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές