Τα Τρίκαλα δεν ήταν πάντα ένας τουριστικός προορισμός. Οι περισσότεροι ταξιδιώτες κατευθύνονταν προς τα Μετέωρα και λιγότερο συχνά επέλεγαν να επισκεφτούν την πόλη των Τρικάλων. Πριν από 12 χρόνια όμως, όταν άρχισε η λειτουργία του «Μύλου των Ξωτικών», που σταδιακά μετατράπηκε σε ένα θεαματικό χριστουγεννιάτικο πάρκο, τα Τρίκαλα άρχισαν να αποκτούν ένα θερμό κοινό και σήμερα σφύζουν από τουρισμό. Όπως εξήγησε ο δήμαρχος Τρικκαίων Δημήτρης Παπαστεργίου μιλώντας στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, οι 42 μέρες λειτουργίας του Μύλου είναι η κορύφωση της τουριστικής κίνησης στην περιοχή.

Ο Μύλος των Ξωτικών έκανε τον κόσμο να γνωρίσει και να αγαπήσει τα Τρίκαλα. Σήμερα, μάλιστα, μετά την πανδημία και συγκρίνοντας τα δεδομένα με το 2019, τα δυο πρώτα Σαββατοκύριακα της λειτουργίας του Μύλου των Ξωτικών (η έναρξη έγινε στις 25 Νοεμβρίου), η κίνηση ήταν αυξημένη κατά 20% ενώ από το σύνολο των επισκεπτών που αφορούν τις οργανωμένες εκδρομές, το 20% προέρχεται από τα Βαλκάνια. Αναφερόμενος στο Σαββατοκύριακο που προηγήθηκε ο κ.Παπαστεργίου είπε ότι έφτασαν στην πόλη 550 εκδρομικά λεωφορεία ενώ το πάρκο δέχτηκε περισσότερους από 75.000 επισκέπτες. «Σήμερα τα Τρίκαλα έχουν μπει στον τουριστικό χάρτη για τα καλά. Είναι μια όμορφη πόλη με χαμογελαστούς ανθρώπους και έχει να προσφέρει πολλά στον επισκέπτη. Ο τουρισμός έδωσε ώθηση στις επενδύσεις και στην τοπική ανάπτυξη», σημείωσε ο δήμαρχος.

Δράμα: Ονειρούπολη

Το Χριστουγεννιάτικο πάρκο όμως, που εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε έναν επίσης όχι τόσο δημοφιλή τουριστικά προορισμό, ήταν η Ονειρούπολη της Δράμας. Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να επισκεφθεί κανείς τη Δράμα αλλά η Ονειρούπολη είναι σίγουρα πλέον ένας από τους πιο ισχυρούς. Ο δήμος ανέθεσε τη δημιουργία της Ονειρούπολης στην ομάδα των Dreamworkers μέλος της οποίας είναι και ο Γρηγόρης Αβανίδης: «Εμείς αλλάξαμε τον τρόπο εορτασμού των Χριστουγέννων στην Ελλάδα. Μπορεί να μοιάζει κομπασμός ή υπερβολή αλλά το λέω με σεμνότητα. Η προσπάθεια που έγινε τότε έφερε μπροστά μας μια νέα πραγματικότητα. Ξεκινήσαμε στις 17 Δεκεμβρίου του 2004 με την Ονειρούπολη της Δράμας και αυτή ήταν η αρχή για όλα τα χριστουγεννιάτικα πάρκα που δημιουργήθηκαν αργότερα. Μέχρι τότε, τα Χριστούγεννα στην Ελλάδα ήταν μόνο ένα δέντρο και και μια φάτνη», αναφέρει ο κ.Αβανίδης.

Η Ονειρούπολη σήμερα, όπως επισημαίνει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Δράμας Άγγελος Καλλίας, δίνει πληρότητες στα ξενοδοχεία της περιοχής γύρω στο 90% για την εορταστική περίοδο ενώ ο φετινός Δεκέμβρης μεσοσταθμικά φαίνεται να είναι ο καλύτερος της πενταετίας. Η λειτουργία του πάρκου άρχισε στις 4 Δεκεμβρίου και ολοκληρώνεται στις 10 Ιανουαρίου του 2023. Οι επισκέπτες δεν είναι μόνο Έλληνες αλλά και Τούρκοι και Βαλκάνιοι, στην πλειονότητά τους Βούλγαροι.

Βόλος: Τα Κορυφαία Παραμύθια του Κόσμου

«Τα Κορυφαία Παραμύθια του Κόσμου στον Βόλο» είναι το φετινό χριστουγεννιάτικο πάρκο (άνοιξε την 1η Δεκέμβρη) που θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφθούν όσοι επιλέξουν τον εν λόγω προορισμό. Και από ό,τι φαίνεται είναι πολλοί, όπως εξηγεί η αντιδήμαρχος Τουρισμού Βόλου Γεωργία Μποντού-Τοκαλή, καθώς λόγω των Χριστουγέννων παρουσιάζονται υψηλές πληρότητες στα καταλύματα όχι μόνο της πόλης του Βόλου και στο Πήλιο αλλά και στις παραθαλάσσιες περιοχές, κάτι που στο παρελθόν δεν συνέβαινε.

«Από το 2015 οι χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις του δημάρχου μας Αχιλλέα Μπέου άρχισαν να γίνονται όλο και πιο εντυπωσιακές. Επενδύουμε στα Χριστούγεννα, όχι μόνο με τη δημιουργία του πάρκου αλλά με δεκάδες ακόμη δράσεις, στολισμό, μουσικά σχήματα, συναυλίες και δημιουργούμε ένα κλίμα χαράς και γιορτής όχι μόνο για τους φιλοξενούμενους αλλά και για τους συμπολίτες μας. Οι “μπλε ουρανοί”, οι μουσικές και τα φώτα δίνουν άλλη πνοή στην πόλη και προσελκύουν χιλιάδες επισκέπτες, βάζοντας τον Βόλο ακόμη πιο δυναμικά στον τουριστικό χάρτη και τον χειμώνα.

Τον Βόλο και την ευρύτερη περιοχή επιλέγουν τουρίστες από την Γερμανία, την Γαλλία, το Ισραήλ και τη Ρουμανία ενώ δεν είναι λίγοι και οι κάτοικοι εξωτερικού που έχουν αγοράσει σπίτια στο Πήλιο.

Κατερίνη: Το Μουσείο των Χριστουγέννων

Στην Κατερίνη φέτος έρχεται να ενισχύσει το τουριστικό της προϊόν το «Μουσείο των Χριστουγέννων» που ανοίγει στις 15 Δεκεμβρίου. «Ο δήμος Κατερίνης φέτος έχει φροντίσει, τόσο για τους δημότες όσο και για τους επισκέπτες μας, να στολίσει την πόλη γιορτινά και να δώσει ιδιαίτερη ζωντάνια και χαρά σε όλους μέσα από ένα πλούσιο πρόγραμμα Χριστουγεννιάτικων εκδηλώσεων και πρωτότυπων δράσεων απλωμένων σε όλη την πόλη. Στόχος μας είναι τα εορταστικά δρώμενα να διασκορπίσουν τον κόσμο σε όλο το εμπορικό κέντρο της Κατερίνης, σε γειτονιές, πλατείες και πάρκα. Υπό αυτή την μορφή, πιστεύω πως η φετινή Χριστουγεννιάτικη Κατερίνη θα είναι σαν από ταινία βγαλμένη και αυτό θα αποτελέσει πόλο έλξης πολλών επισκεπτών. Ήδη έχει ξεκινήσει η Χριστουγεννιάτικη ψηφιακή καμπάνια του Experience.Katerini με επίκεντρο την Χριστουγεννιάτικη Κατερίνη. Ξεχωριστή θέση στις φετινές πρωτοβουλίες του δήμου έχει το πρώτο πανελλαδικά «Μουσείο Χριστουγέννων», το οποίο θα φιλοξενηθεί στο επιβλητικό Πολιτιστικό Κέντρο «Εννέα Μούσες» και το οποίο μαζί με τους δημιουργούς του και συνεργάτες μας, την εταιρεία Dream Workers, πιστεύουμε ότι θα απογειώσει την χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα της πόλης, προσδοκώντας να απογειώσει και την τουριστική επισκεψιμότητα σε αυτή», αναφέρει η αντιδήμαρχος Τουρισμού Κατερίνης Μαρία Τερζίδου.

Για την Ορεινή Κατερίνη και τους τουριστικούς προορισμούς των Πιερίων, το τουριστικό Ελατοχώρι και τον Άγιο Δημήτριο, η περίοδος των Χριστουγέννων και όλοι οι χειμερινοί μήνες είναι in season τόσο για Έλληνες όσο και ξένους επισκέπτες. «Η πρωτότυπη ιδέα να απλωθεί σε όλο το κέντρο της πόλης μία παραμυθένια Χριστουγεννιάτικη γιορτή, πιστεύουμε πως βάζει και τη Κατερίνη στον χάρτη των Χριστουγεννιάτικων προορισμών τόσο για τον εγχώριο τουρισμό όσο και του εξωτερικού», προσθέτει η αντιδήμαρχος Τουρισμού. Κατά κύριο λόγο η περιοχή υποδέχεται Έλληνες και επισκέπτες από τις Βαλκανικές χώρες και την Ανατολική Ευρώπη. Παρόλα αυτά δεν λείπουν και ταξιδιώτες άλλων κρατών, κυρίως από κράτη της κεντρικής Ευρώπης αλλά και το Ισραήλ.

Κομοτηνή: Οι Χριστουγεννιάτικες περιπέτειες του Πινόκιο

«Οι Χριστουγεννιάτικες περιπέτειες του Πινόκιο» με έναρξη τη 10η Δεκεμβρίου, είναι το πρώτο θεματικό πάρκο που λειτουργεί φέτος στην Κομοτηνή, η οποία στρέφεται πλέον δυναμικά στην τουριστική ανάπτυξη της πόλης, καθώς έχει όλα τα εχέγγυα να μετατραπεί σε έναν ενδιαφέροντα και ελκυστικό προορισμό, όπως επισημαίνει ο αντιδήμαρχος Τουρισμού Πέτρος Ζωγράφου. Η Κομοτηνή, όπως λέει, είναι μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πόλη, ιδιαίτερη και με μοναδικό “χρώμα” που ξεχωρίζει για τον αέρα πολυπολιτισμικότητας και την αρμονική συνύπαρξη των ανθρώπων διαφόρων θρησκειών. «Δίνουμε βαρύτητα στον τουρισμό και πιστεύουμε πως τα επόμενα χρόνια η πόλη θα έχει εξελιχθεί πολύ προς αυτήν την κατεύθυνση γιατί αξίζει κάποιος να την γνωρίσει, να περπατήσει στο ιστορικό της κέντρο, να δει τα ιστορικά μας κτίρια, να γευτεί την γαστρονομία της πόλης και να νοιώσει την αυθεντική εμπειρία. Η δημιουργία του χριστουγεννιάτικου πάρκου εντάσσεται μέσα στους στόχους που θέσαμε για ενίσχυση της χειμερινής τουριστικής περιόδου και επιλέξαμε τους επαγγελματίες που δημιούργησαν τον Μύλο των Ξωτικών, την Ονειρούπολη και άλλα θεματικά πάρκα για να μετατρέψουμε την κεντρική πλατεία σε έναν χώρο παραμυθένιο για τους κατοίκους και τους επισκέπτες μας. Αυτό φάνηκε ήδη να αποδίδει καθώς το ενδιαφέρον που δείχνει ο κόσμος είναι ιδιαίτερα υψηλό», υπογράμμισε ο κ.Ζωγράφου, ο οποίος τόνισε ότι ο δήμος επενδύει γενικά στις θεματικές μορφές τουρισμού με έμφαση και στον αθλητικό και σχολικό τουρισμό.

Όπως τόνισε, η θέση της Κομοτηνής πάνω στον κάθετο άξονας της Βουλγαρίας, είναι ιδανική και η πόλη μπορεί να αυξήσει των αριθμό των τουριστών τόσο από Βουλγαρία, όσο και από Ρουμανία αλλά και Τουρκία. Ειδικά για τους Ρουμάνους, που την επιλέγουν ως ενδιάμεσο σταθμό, ο κ.Ζωγράφου, τόνισε ότι στόχος είναι να αυξηθούν οι διανυκτερεύσεις και να κρατήσουν τον κόσμο περισσότερες μέρες στην πόλη.

Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός
Ξενοδοχεία: Ποιες μεγάλες αλυσίδες παίρνουν… τα βουνά – Πού σχεδιάζουν επενδύσεις
Τουρισμός |

Ποια μεγάλα ξενοδοχεία παίρνουν τα… βουνά – Πού σχεδιάζουν νέες επενδύσεις

Η αλλαγή των κλιματολογικών συνθηκών «υποχρεώνει» τις αλυσίδες ξενοδοχείων να αναζητήσουν σε νέες περιοχές ευκαιρίες για δημιουργία νέων μονάδων – Η περίπτωση της Λάμψα και της Marriott