Στη δεύτερη εξαγορά εντός του 2022 προχωρά η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης, αποκτώντας τον έλεγχο 4 καταστημάτων της Γέγος σε Πόρτο Ράφτη (2 σημεία πώλησης), Μαρκόπουλο και Λούτσα, ενώ πριν ένα επτάμηνο είχε υπογράψει συμφωνία για την αγορά 9 από τα 11 καταστήματα της αλυσίδας SEP Markets, η οποία δραστηριοποιείται στα Ιωάννινα.
Πρόκειται για την 11ο deal του κορυφαίου παίκτη του εγχώριου λιανεμπορίου στα 52 χρόνια από την ίδρυσή του στα Πετράλωνα ως «Σ. Σκλαβενίτης & ΣΙΑ Ο.Ε.», μεγαλώνοντας την απόσταση που τον χωρίζει μεταξύ των «big 5».
Διαβάστε επίσης: Σούπερ μάρκετ: Επενδύσεις και αυξήσεις μισθών
Τα νεοαποκτηθέντα καταστήματα, που ανήκουν στη μεσαία κατηγορία από άποψη μεγέθους, πρόκειται να αλλάξουν σταδιακά ταμπέλες, με τη μεταβίβαση να έχει οριστεί για την τελευταία εβδομάδα του ιανουαρίου του 2023. Στις νέες ταμπέλες θα αναγράφεται τιμής ένεκεν και η επωνυμία της Γέγος, ενώ οι 130 εργαζόμενοι στα 4 καταστήματα της Γέγος που περνούν στην Σκλαβενίτης θα ενταχθούν στο ανθρώπινο δυναμικό της τελευταίας.
Σημειώνεται ότι δεν περνούν στον έλεγχο της Σκλαβενίτης το κατάστημα της Γέγος στην Αργυρούπολη, το οποίο έκανε εγκαίνια το 2019, καθώς και εκείνο της Κερατέας. Τα δύο αυτά καταστήματα λειτουργούν σε μισθωμένα ακίνητα από τη Γέγος. Για τα συγκεκριμένα καταστήματα η Γέγος βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για τη διάθεσή τους σε άλλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Υπενθυμίζεται ότι ενδιαφέρον για την Γέγος είχε εκφράσει και η ΑΒ Βασιλόπουλος, ωστόσο οι όποιες συζητήσεις είχαν ξεκινήσει δεν τελεσφόρησαν.
Με βάση ασφαλείς πληροφορίες κοινή επιδίωξη τόσο της πλευρά των πωλητών όσο και εκείνης των αγοραστών ήταν να παραμείνει η αλυσίδα σε ελληνικά χέρια.
Η αλυσίδα της ανατολικής Αττικής Γέγος είδε το 2021 τον τζίρο της να κινείται πτωτικά κατά 6,95%, στα 19,07 εκατ. ευρώ από 20,5 εκατ. ευρώ το 2020, ενώ το περιθώριο μικτού κέρδους αυξήθηκε από το 24,9%, στο 27,2%, όπως άλλωστε αυξήθηκε και η κερδοφορία της εταιρείας, τόσο προ φόρων (+20,6% στα 927.370 ευρώ), όσο και μετά από φόρους (+21,9% στα 719.549 ευρώ).
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2021 μειώθηκε σημαντικά το προσωπικό της εταιρείας, από τα 191 άτομα στα 173.
Τα οφέλη από τη συμφωνία
Με τζίρο που θα ξεπεράσει τα 4 δισ. ευρώ εφέτος η Σκλαβενίτης αποκτά μεγαλύτερο «αποτύπωμα» στην Ανατολική Αττική, μια περιοχή που εκτός από τους μόνιμους κατοίκους έχει και σημαντική τουριστική κίνηση, κυρίως λόγω των πολλών εξοχικών που διατηρούν εκεί οι Αθηναίοι και όχι μόνο.
Η Σκλαβενίτης με την εξαγορά των 4 καταστημάτων της Γέγος, αυτομάτως διπλασιάζει το δίκτυό του στην εν λόγω περιοχή, καθώς αυτή τη στιγμή διαθέτει 4 σημεία πώλησης σε Λούτσα, Καλύβια, Μαρκόπουλο και Πόρτο Ράφτη. Επιπλέον στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Αττικής διαθέτει καταστήματα και σε Κορωπί (δύο σημεία), Λαύριο και Ανάβυσσο.
Η νέα επεκτατική κίνηση της Σκλαβενίτης έρχεται σε μια συγκυρία που οι πληθωριστικές πιέσεις έχουν ανατρέψει τις ισορροπίες στον κλάδο των σούπερ μάρκετ με τους μεγάλους «παίκτες» να σαρώνουν το «μεσαίο ράφι» αναζητώντας ευκαιρίες επέκτασης, τόσο σε περιοχές που δεν έχουν παρουσία, ή δεν έχουν ισχυρή παρουσία, όσο και σε τουριστικές πόλεις και νησιά.
Συνολικά εφέτος περισσότερα από 140 καταστήματα τοπικών αλυσίδων έχουν αλλάξει ιδιοκτήτη, με την κινητικότητα στον κλάδο της οργανωμένης λιανικής να συνεχίζει να είναι ζωηρή.
Το χρονικό των 11 εξαγορών
Το εντυπωσιακό μέγεθος της Σκλαβενίτης με 441 καταστήματα, 4 κέντρα διανομής παραγγελιών eMarket και 6 κέντρα διανομής στην Ελλάδα, αλλά και με παρουσία στην Κύπρο, «κτίστηκε» πέραν της οργανικής ανάπτυξης και μέσα από εξαγορές.
Το πρώτο deal έγινε 2007 με την οικογενειακή λιανεμπορική επιχείρηση να πραγματοποιεί την εξαγορά 18 καταστημάτων της αλυσίδας Παπαγεωργίου, τα περισσότερα από τα οποία βρίσκονται στα νότια προάστια της Αττικής.
Το 2010 η Σκλαβενίτης απέκτησε 10 καταστήματα από την πτωχευμένη Ατλάντικ.
Το 2013 μέσα από συμφωνίες με τις αλυσίδες Δούκας, Extra-Πρώτα και Φθηνά και Μπαλάσκας απέκτησε 18 καταστήματα.
Το 2014 εξαγοράζεται το 100% των μετοχών της Makro Cash & Carry Ελλάδος, η οποία λειτουργεί 9 καταστήματα Χονδρικής σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα, Βόλο, Ηράκλειο και Ξάνθη. Έναν χρόνο αργότερα η MAKRO θα μετονομαστεί σε The Mart.
Την ίδια χρονιά αποκτά από την Βερόπουλος το 60% της αλυσίδας Χαλκιαδάκης έναντι 25 εκατ. ευρώ.
Την 1η Μαρτίου του 2017, μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις και την υπογραφή συμφωνίας για την εξυγίανση του Ομίλου Μαρινόπουλος, προστίθενται στο δίκτυο της επιχείρησης τα 400 καταστήματα του ομίλου.
Στις αρχές του 2020 προχώρησε στην εξαγορά του ηλεκτρονικού σούπερ μάρκετ caremarket.gr, πάνω στο οποίο «χτίστηκε» το eMarket, το e-shop της αλυσίδας.
Τέλος Μαΐου εφέτος ολοκληρώθηκε η απορρόφηση από την Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης των 9 από τα συνολικά 11 καταστήματα της γιαννιώτικης αλυσίδας SEP Markets – Παπαδόπουλος.
Ενώ χθες υπογράφτηκε η συμφωνία με τη Γέγος.
Latest News
Επιστολή Καφούνη σε Θεοχάρη, Πιτσιλή για την διασύνδεση POS - Ταμειακών: Tα 7 ζητήματα που ταλαιπωρούν την αγορά
«Οι επιχειρήσεις πρέπει να γνωρίζουν τι να κάνουν για να αποφύγουν τα υπερβολικά και εξοντωτικά πρόστιμα», επισημαίνει ο πρόεδρος του ΕΣΑ
«Κάποιοι πήγαν να καταστρέψουν ένα διαμάντι» - Τι είπε ο Δ. Κουτσολιούτσος στη δίκη της Folli Follie
Η δίκη για την υπόθεση των παραποιημένων ισολογισμών στην εταιρεία συνεχίζεται
Άνοιξαν... ελαφρώς την κάνουλα της χορήγησης δανείων οι τράπεζες
Πώς κινήθηκαν τα δάνεια προς νοικοκυριά και επιχειρήσεις για τον δεύτερο μήνα του 2024, σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος
Πάνω από 1 δισ. «σήκωσαν» οι Έλληνες από τις καταθέσεις τον Φεβρουάριο
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για τις καταθέσεις νοικοκυριών και επιχειρήσεων
Βελτίωση μεγεθών για την Premia - Πώς διαμορφώθηκε το χαρτοφυλάκιό της
Σημαντική ήταν η αύξηση εσόδων κατά 26% και η αύξηση λειτουργικής κερδοφορίας (Adjusted EBITDA) κατά 62% σε ενοποιημένη βάση, σε σχέση με το 2022
Bloomberg: Πράσινο φως από ΕΚΤ για τα μερίσματα των ελληνικών τραπεζών
Oι αποδόσεις των μετόχων ωστόσο θα είναι μικρότερες από ό,τι είχαν ζητήσει οι διοικήσεις των τραπεζών, σύμφωνα με το δημοσίευμα
Η τριετία που «άλλαξε» την ΦΑΓΕ - Η εκτόξευση των κερδών και οι νέοι σκόπελοι
Η γαλακτοβιομηχανία της οικογένειας Φιλίππου, ετοιμάζεται μέχρι το 2027 να υποδεχτεί τη νέα μονάδα παραγωγής επί ολλανδικού εδάφους
MYTILINEOS: Βιωσιμότητα και «πράσινη» μετάβαση το κλειδί της στρατηγικής επιτυχίας
Η Βιώσιμη Ανάπτυξη αποτελεί πυρήνα της μακροπρόθεσμης επιχειρηματικής στρατηγικής της MYTILINEOS
Πώς η Αθηναϊκή Ζυθοποιία με οδηγό τις αξίες της παράγει ένα καλύτερο αύριο
Η μεγαλύτερη εταιρία παραγωγής και εμπορίας μπίρας της χώρας δεσμεύτηκε να προχωρήσει στον δρόμο της αειφόρου ανάπτυξης
Βασιλική Αδαμίδου: «Στη Lidl Ελλάς πορευόμαστε με ξεκάθαρους όρους βιώσιμης ανάπτυξης»
Η εταιρεία σε βάθος τετραετίας σκοπεύει να εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά συστήματα στο 25% των καταστημάτων της