Τέσσερα καταστήματα της αλυσίδας Γέγος εξαγόρασε η εταιρεία «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη», με τη σχετική συμφωνία να υπογράφεται χθες Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου. Πρόκειται για τα καταστήματα στο Μαρκόπουλο, στο Πόρτο Ράφτη και στη Λούτσα. Τα άλλα δύο καταστήματα που διαθέτει η Γέγος δεν θα περάσουν στον έλεγχο του Σκλαβενίτη. Το νέο σχήμα που δημιουργείται θα λειτουργεί υπό την κοινή ταμπέλα Γέγος-Σκλαβενίτης.

Διαβάστε επίσης – Σκλαβενίτης: Οι 9 πρωτιές της εταιρείας

Υπενθυμίζεται ότι ενδιαφέρον για την Γέγος είχε εκφράσει και η ΑΒ Βασιλόπουλος,  ωστόσο οι όποιες συζητήσεις είχαν ξεκινήσει έχουν λάβει τέλος, καθώς δεν τελεσφόρησαν.

Πέρυσι η πολυμετοχική αλυσίδα Γέγος, εμφάνισε τζίρο 19,079 εκατ. ευρώ από 20,504 εκατ. ευρώ το 2020 (-6,95%), τα μικτά της κέρδη είχαν αυξηθεί κατά 1,36% στα 5,183 εκατ. ευρώ και τα EBITDA στα 1,206 εκατ. ευρώ έναντι 1,045 εκατ. ευρώ (+15,37%).

Η Γέγος και ο ΕΛΟΜΑΣ

Η Γέγος δημιουργήθηκε το 1971 από τους Γιώργος Γέγο, Μιχάλη Γέγο και Κωνσταντίνος Μεθενίτη και ακολούθησε η δεύτερη γενιά ήταν ο Νίκος Γέγος, ο Γιάννης Γέγος και ο Νίκος Μεθενίτης. Τη σκυτάλη ανέλαβε στη συνέχεια η Τρίτη γενιά και συγκεκριμένα η Κατερίνα Γέγου, ο Μιχάλης Γέγος, ο Γιώργος Γέγος και ο Βαγγέλης Γέγος και η Κέλλυ Μεθενίτη με τον Κωνσταντίνο Μεθενίτη.

Μετά τη συγκεκριμένη εξέλιξη και η Γέγος θα τεθεί εκτός του ΕΛΟΜΑΣ, μετά την πρόσφατα εξαγορασθείσα από τον Μασούτη, Family, αλλά και τη Λέων Α.Ε. που διαχειρίζεται τα καταστήματα Πλέσσας.

Ισχυρά αποτελέσματα

Πολύ πάνω από την αναιμική αύξηση που παρουσίασε ο συνολικός τζίρος των σούπερ μάρκετ το 2021, κινήθηκαν οι πωλήσεις του ομίλου Σκλαβενίτη.

Ο τζίρος του leader του κλάδου άγγιξε τα 4 δισ. ευρώ (3,98 δισ. ευρώ) από 3,79 δισ. ευρώ το 2020 αυξημένος σε ποσοστό 5,1%.  Την ίδια ώρα, οι πωλήσεις της μητρικής εταιρείας (Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης) ανήλθαν σε 3,31 δισ. ευρώ το 2021 από 3,15 δισ. ευρώ το 2020.

Τα Κέρδη προ Τόκων, Φόρων και Αποσβέσεων του ομίλου διαμορφώθηκαν σε 292,7 εκατ. ευρώ (από 261,4 εκατ. ευρώ το 2020), ενώ σε επίπεδο εταιρείας, τα Κέρδη προ Τόκων, Φόρων και Αποσβέσεων ανήλθαν σε 251,2 εκατ. ευρώ (έναντι 224,9 εκατ. ευρώ το 2020).

Τα αποτελέσματα προ φόρων σημείωσαν άνοδο στα 92,57 εκατ. ευρώ (όμιλος) διαμορφούμενα σε ποσοστό 2,3% επί του συνολικού κύκλου εργασιών και στα 82,37 εκατ. ευρώ (μητρική) σε ποσοστό 2,5% επί του συνολικού κύκλου εργασιών.

Τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 2,4% στα 61,081 εκατ. ευρώ από 62,585 το 2020 για τον όμιλο και κατά 7,59% στα 55,501 εκατ. ευρώ από 60,060 εκατ. ευρώ για τη μητρική.

Επενδύσεις 63 εκατ. ευρώ

Σύμφωνα με πηγές κοντά στην εταιρεία, στην επιστροφή σε κερδοφορία, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, συνέβαλε το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης, που ακολουθεί η επιχείρηση.

Πιο συγκεκριμένα, μέσα από ένα επενδυτικό πρόγραμμα άνω των 63 εκατ. ευρώ, το 2021 η ΕΥΣ συνέχισε να θέτει σε προτεραιότητα:

–    την οργανική ανάπτυξη του δικτύου της, ιδρύοντας 6 νέα καταστήματα σε Σκιάθο, Ρίο, Σπάρτη, Γιαννιτσά, Τρίκαλα και Νάουσα

–    την ανακαίνιση σε περισσότερα από 80 καταστήματα σε διάφορες περιοχές της χωράς

–    την ενδυνάμωση της ψηφιακής της παρουσίας, μέσω της επέκτασης του eMarket σε τρεις νέες περιοχές (Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Λάρισα).

Οι 10 εξαγορές

Από το 1954 όταν ιδρύθηκε στα Πετράλωνα (Τριών Ιεραρχών 46) η «Σ. ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ & ΣΙΑ Ο.Ε.» μέχρι και σήμερα η εταιρεία παραμένει οικογενειακή και ελληνική, ενώ το εντυπωσιακό μέγεθός της κτίστηκε πέραν της οργανικής ανάπτυξης και μέσα από εξαγορές.

Το 2007 η επιχείρηση πραγματοποιεί την εξαγορά 18 καταστημάτων της αλυσίδας Παπαγεωργίου, τα περισσότερα από τα οποία βρίσκονται στα νότια προάστια της Αττικής.

Το 2010 η Σκλαβενίτης απέκτησε 10 καταστήματα από την πτωχευμένη Ατλάντικ.

Το 2013 μέσα από συμφωνίες με τις αλυσίδες Δούκας, Extra-Πρώτα και Φθηνά και Μπαλάσκας απέκτησε 18 καταστήματα.

Το 2014 εξαγοράζεται το 100% των μετοχών της Makro Cash & Carry Ελλάδος, η οποία λειτουργεί 9 καταστήματα Χονδρικής σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα, Βόλο, Ηράκλειο και Ξάνθη. Έναν χρόνο αργότερα η MAKRO θα μετονομαστεί σε The Mart.

Την ίδια χρονιά αποκτά από την Βερόπουλος το 60% της αλυσίδας Χαλκιαδάκης έναντι 25 εκατ. ευρώ.

Την 1η Μαρτίου του 2017, μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις και την υπογραφή συμφωνίας για την εξυγίανση του Ομίλου Μαρινόπουλος, προστίθενται στο δίκτυο της επιχείρησης τα 400 καταστήματα του ομίλου.

Στις αρχές του 2020 προχώρησε στην εξαγορά του ηλεκτρονικού σούπερ μάρκετ caremarket.gr, πάνω στο οποίο «χτίστηκε» το eMarket, το e-shop της αλυσίδας.

Τέλος Μαΐου εφέτος ολοκληρώθηκε η απορρόφηση από την Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης των 9 από τα συνολικά 11 καταστήματα της γιαννιώτικης αλυσίδας SEP Markets – Παπαδόπουλος.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις