Οι βουλευτές που εκφράσθηκαν θετικά είναι 221, 152 οι αντίθετοι και 4 οι αποχές. Από τις 27 Δεκεμβρίου ο προϋπολογισμός θα αρχίσει να ψηφίζεται από την Γερουσία με κατεπείγουσα διαδικασία, η οποία θα πρέπει φυσικά να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 30 του μηνός.
Η αντιπολίτευση διαμαρτυρήθηκε διότι αρκετά μέτρα εντάχθηκαν σε τροπολογίες που κατατέθηκαν την τελευταία στιγμή. Είναι μία διαδικασία που στο παρελθόν το κόμμα της Τζόρτζια Μελόνι είχε κατακρίνει αυστηρά, υποστηρίζοντας ότι κάθε δέσμη μέτρων πρέπει να συζητείται αναλυτικά στο κοινοβούλιο. Τώρα όμως τα «Αδέλφια της Ιταλίας» δικαιολογούν την προσφυγή σε ψήφο εμπιστοσύνης και τις τροπολογίες, με το επιχείρημα ότι η κυβέρνηση συστάθηκε τον Οκτώβριο και, άρα, τα χρονικά περιθώρια ήταν πολύ στενά.
Ιταλία: «Επίθεση» στην ΕΚΤ μετά την αύξηση επιτοκίων
Μέτρα ελάφρυνσης με υψηλό κόστος
Συνολικά, οι επιπλέον δαπάνες του προϋπολογισμού για το 2023 αγγίζουν τα 35 δισεκατομμύρια ευρώ. Τα δυο τρίτα θα χρησιμοποιηθούν για την αντιμετώπιση των αυξήσεων στον ενεργειακό τομέα, αλλά οι διαθέσιμοι πόροι αρκούν μόνον μέχρι τον Μάρτιο. Τώρα βέβαια, μετά την έγκριση του ευρωπαϊκού πλαφόν, η Μελόνι θεωρεί ότι οι τιμές θα διατηρηθούν σε χαμηλά επίπεδα. Παράλληλα, αποφασίσθηκε ότι η ευνοϊκή φορολόγηση για τους ελεύθερους επαγγελματίες (με κλίμακα του 15%) διευρύνεται από τα εισοδήματα μέχρι 65.000, που ήταν το ανώτατο όριο, μέχρι το ετήσιο ποσό των 85.000 ευρώ. Όσο για τις διαδικασίες συνταξιοδότησης, μόνον για το επόμενο έτος εγκρίθηκε μέτρο που επιτρέπει να βγουν στην σύνταξη οι πολίτες που είναι τουλάχιστον 62 ετών και διαθέτουν 41 χρόνια ένσημα.
Αλλαγές, τέλος, προβλέπονται και για το «κοινωνικό εισόδημα ανεργίας». Το 2023, θα καταβληθεί μόνον για σύνολο επτά μηνών και όχι για όλον τον χρόνο, όπως γινόταν μέχρι τώρα. Το μέτρο εγκρίθηκε το 2019 με πρωτοβουλία και επιμονή των Πέντε Αστέρων. Η Τζόρτζια Μελόνι, τώρα θεωρεί ότι αποθαρρύνει- ιδίως τους νέους- από τα να βρουν δουλειά και ανακοίνωσε ότι πρόκειται να περιορίσει αυστηρά την χορήγησή του. Οι «Πεντάστεροι» και η κεντροαριστερά, όμως, κατηγορούν την κυβέρνηση ότι από την μία κλείνει το μάτι στους φοροφυγάδες και από την άλλη θέλει να τιμωρήσει τους πιο φτωχούς πολίτες της χώρας.
Deutsche Welle
Θεόδωρος Ανδρεάδης Συγγελλάκης, Ρώμη.
Latest News
Λάθος παραγγελία; Τώρα το λιανεμπόριο έχει τη λύση στο πρόβλημα των επιστροφών
Οι έμποροι λιανικής πώλησης στο διαδίκτυο τηρούν σιγή ιχθύος σχετικά με τη στρατηγική «επιστροφές χωρίς επιστροφή» - Ποιες εταιρείες την εφαρμόζουν και γιατί
Προς μετωπική Ευρώπη με Κίνα; Ανεβαίνει κι άλλο το «θερμόμετρο»
Οι δημόσιοι διαγωνισμοί για ιατροτεχνολογικά μηχανήματα στη χώρα αξίας 135 δισ. ευρώ μπαίνουν τώρα στο στόχαστρο της ΕΕ
Kέρδη 12 δισ. δολάρια για τη Meta στο πρώτο τρίμηνο
Ζούκερμπεργκ: Θα χρειαστούν χρόνια για να βγάλουμε λεφτά από τη γεννητική τεχνητή νοημοσύνη
Επενδύει στην παραγωγή προηγμένων τσιπ μνήμης η Κίνα
Επικεφαλής των κινεζικών εταιρείων που στοχεύουν να κατασκευάσουν προηγμένα τσιπ μνήμης μέχρι το 2026, θα είναι η Huawei
Νέο «χτύπημα» στα εμπορικά ακίνητα της Ευρώπης – Βουτιά 26% στις συναλλαγές
Λιγότερα κτίρια γραφείων άλλαξαν χέρια από ό,τι σε οποιοδήποτε τρίμηνο έχει καταγραφεί μέχρι τώρα
Σύσταση Capital Economics: Δεν χρειάζεται πανικός- H ΕΚΤ θα μειώσει τα επιτόκια τον Ιούνιο
Θεωρεί κάτι περισσότερο από πιθανό η ΕΚΤ να κινηθεί αντίθετα από την FED
Αναθεωρεί τις προοπτικές της Boeing σε «αρνητικές» η S&P
Η Boeing παρέδωσε 67 αεροσκάφη «737» το τρίμηνο έως τον Μάρτιο, σημειώνοντας πτώση 41% σε σύγκριση με πέρυσι
Φρέναρε σε χαμηλό διετίας η ανάπτυξη στις ΗΠΑ - «Τσίμπησε» πάλι ο πληθωρισμός
Δυσκολεύει ακόμα περισσότερο το έργο της Fed
Διχάζει τη Βενετία το χαράτσι στους τουρίστες - Ποιοι αντιδρούν και γιατί
Εργαζόμενοι του δήμου ελέγχουν τα εισιτήρια των επισκεπτών μπροστά από τον σιδηροδρομικό σταθμό Santa Lucia
Αεροπορική εταιρεία φρενάρει τις προσλήψεις και μοιράζει άδειες – Δεν… έρχονται τα Boeing
Η Southwest, ένας από τους πιο πιστούς πελάτες της Boeing, αναμένει να παραλάβει 20 αεροσκάφη φέτος, σε σύγκριση με την προηγούμενη εκτίμησή της για 46