Ο πληθωρισμός είναι πιθανό να παραμείνει υψηλός για άλλα δύο χρόνια, καθώς οι εταιρείες μετακυλίουν υψηλότερα κόστη εισροών και σε ορισμένες περιπτώσεις το μεγαλοποιούν, δήλωσε το Σάββατο η επικεφαλής του συμβουλίου οικονομολόγων που συμβουλεύει τη γερμανική κυβέρνηση.

«Ο πληθωρισμός θα είναι επίσης ένα ζήτημα το 2024 και μόνο μετά θα τον δούμε ίσως να επιστρέφει στο 2%,» δήλωσε η Μόνικα Σνίτσερ, επικεφαλής των λεγόμενων «σοφών», σύμφωνα με την εφημερίδα Rheinische Post.

«Ο πληθωρισμός παραμένει υψηλός, επειδή βλέπουμε δευτερογενείς επιπτώσεις, με τις εταιρείες να μετακυλίουν το υψηλότερο κόστος τους – και ορισμένες να υπερβάλλουν σημαντικά», τόνισε, προσθέτοντας ωστόσο, ότι δεν ανησυχεί για μια σπείρα μισθού-τιμών, δεδομένης της μετρημένης αύξησης των μισθών στη χημική βιομηχανία και τη βιομηχανία μετάλλων.

Το γεράκι της ΕΚΤ «ξαναχτυπά»: Είμαστε έτοιμοι για μεγάλες αυξήσεις επιτοκίων

Πυρηνική ενέργεια

Η κ. Σνίτσερ εμφανίστηκε ανήσυχη για τις υψηλές τιμές ηλεκτρικής ενέργειας, λέγοντας ότι η κυβέρνηση θα πρέπει επειγόντως να ελέγξει εάν θα είχε νόημα να αφήσει τους υπόλοιπους τρεις πυρηνικούς σταθμούς να λειτουργήσουν για δύο ή τρία χρόνια περισσότερο από το προγραμματισμένο.

Η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης είχε σχεδιάσει να καταργήσει σταδιακά την πυρηνική ενέργεια μέχρι το τέλος αυτού του έτους, αλλά η κυβέρνηση αποφάσισε τον Οκτώβριο να παρατείνει τη διάρκεια ζωής των υπόλοιπων τριών σταθμών μέχρι τον Απρίλιο, δεδομένης της τρέχουσας ενεργειακής κρίσης. Ορισμένα μέλη της κυβέρνησης θα ήθελαν να δουν τη διάρκεια ζωής τους να παρατείνεται περαιτέρω.

Ισχνή βελτίωση του καταναλωτικού κλίματος

Καθοριστικό ρόλο για την βελτίωση του καταναλωτικού κλίματος διαδραματίζει το ενεργειακό κόστος, το οποίο διαμορφώνεται εν τέλει σε χαμηλότερα επίπεδα από ό,τι αναμένονταν, ανακοινώνει η Εταιρεία Καταναλωτικών Ερευνών GfK με έδρα την Νυρεμβέργη.

Θετικός κρίνεται επίσης ο ρόλος των κυβερνητικών μέτρων ανακούφισης του πληθυσμού, δηλώνει ο Ρολφ Μπιρκλ από την GfK: «Το καταναλωτικό κλίμα βελτιώθηκε αυτό το μήνα για τρίτη συνεχή φορά. Θα πρέπει ωστόσο να ξεκαθαρίσουμε ότι η καταναλωτική διάθεση κατέρριπτε αρνητικά ρεκόρ μέχρι και το φθινόπωρο. Όπως και να έχει όμως, το φως στο τέλος του τούνελ γίνεται λίγο πιο φωτεινό. Παρά το γεγονός ότι το τούνελ στο οποίο βρισκόμαστε είναι ακόμα μακρύ. Σε γενικές γραμμές όμως συμπεραίνουμε ότι η απαισιοδοξία υποχωρεί λίγο».

Ο Γερμανός ειδικός καθιστά ωστόσο σαφές, ότι «η όποια βελτίωση του καταναλωτικού κλίματος», όσο ενθαρρυντική κι αν είναι «δεν είναι οπωσδήποτε στιβαρή». Παρά την βελτίωση, το καταναλωτικό κλίμα εξακολουθεί να βρίσκεται σε σχεδόν ιστορικά χαμηλό επίπεδο. «Συνεπώς η χαμηλή κατανάλωση θα επιβαρύνει και το 2023 την οικονομική ανάπτυξη στη Γερμανία», προβλέπει η Εταιρεία Καταναλωτικών Ερευνών.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή