Με τα ταξίδια να επανέρχονται όλο και πιο κοντά στα προ πανδημίας επίπεδα και την Κίνα εσχάτως να καταρρίπτει και τα τελευταία εμπόδια απομονωτισμού για την αντιμετώπιση της νόσου, διαφαίνεται ένα πρόβλημα που μέχρι πριν από λίγο καιρό πολλοί δε θα φαντάζονταν. Και αυτό είναι η ανεπάρκεια αεροπλάνων αρκετών ώστε να ανταποκριθούν στη ζήτηση, όπως γράφει το Bloomberg.
Παραγγελίες
Αερομεταφορείς από την United Airlines έως την Air India κλείνουν παραγγελίες εκατοντάδων αεροσκαφών, ενώ η Boeing και η Airbus διατυμπανίζουν επίσης τις μεγάλες παραγγελίες που δέχονται.
Το λόμπινγκ της Qatar Airways και η συμφωνία Κατάρ-ΕΕ για τις αερομεταφορές
Ωστόσο, οι διαταραχές που εξακολουθούν να παρατηρούνται στην εφοδιαστική αλυσίδα, βάζουν προσκόμματα στις έγκαιρες παραδόσεις, που πιθανώς θα πάρουν χρόνια. Αυτήν τη στιγμή η Jefferies LLC εκτιμά ότι οι παραγγελίες που εκκρεμούν ανέρχονται σε 12.720 αεροσκάφη.
Ακόμη ένας –καθόλου αμελητέος- παράγοντας που επιβαρύνει τη διαμόρφωση του κόστους των αεροπορικών ναύλων είναι οι τιμές των αεροπορικών καυσίμων, όπως παρατηρεί ο ιδρυτής του ιστότοπου LiveFromALounge.com Ajay Awtaney.
Η Boeing και η Airbus, οι κολοσσοί της αεροναυπηγικής έχουν κλεισμένες όλες τις παραγγελίες τους για τα πιο δημοφιλή μοντέλα μονού διαδρόμου τουλάχιστον έως το 2029.
Η αυξημένη ζήτηση για αεροσκάφη, αφενός γιατί οι άνθρωποι επιστρέφουν στα ταξίδια, αφετέρου γιατί οι εταιρείες προσπαθούν να ανανεώσουν τους γηρασμένους στόλους τους αποτελεί σαφή πρόκληση για την εφοδιαστική αλυσίδα, από την απόκτηση των απαραίτητων εξαρτημάτων μέχρι τις ελλείψεις εργατικού δυναμικού.
Η Airbus νωρίτερα αυτόν τον μήνα απέρριψε τον στόχο παράδοσης 700 αεροσκαφών φέτος επικαλούμενος ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας και προειδοποίησε προηγουμένως ότι το άλμα στο ενεργειακό κόστος θα επιβαρύνει ιδιαίτερα τους μικρότερους παραγωγούς έντασης ενέργειας, όπως εκείνους που κατασκευάζουν χύτευση και σφυρηλάτηση.
Εκατοντάδες από τα χιλιάδες αεροπλάνα που παροπλίστηκαν την περίοδο της πανδημίας, όταν τα ταξίδια κατέρρευσαν, δεν έχουν επιστρέψει στους στόλους τους, είτε επειδή χρειάζονται πλέον συντήρηση βαρέως τύπου μετά από τόσο καιρό που δεν χρησιμοποιούνται είτε επειδή οι αεροπορικές εταιρείες σχεδιάζουν να τα καταργήσουν σταδιακά και δεν τα ενέταξαν ξανά στο δυναμικό τους.
Όλα αυτά, ούτε λίγο ούτε πολύ, σημαίνουν ότι οι αυξήσεις στα αεροπορικά εισιτήρια ήρθαν για να μείνουν. Στο διά ταύτα όλα αυτά είναι πολύ πιθανό να οδηγήσουν σε περαιτέρω αύξηση των ναύλων, αλλά και πτήσεις με παλαιότερα αεροπλάνα.
Τρέχουν και δεν φτάνουν
Για την Boeing και την Airbus, η έγκαιρη παράδοση των αεροπλάνων που πούλησαν είναι πλέον το νούμερο ένα πρόβλημα.
Η Airbus ήδη βλέπει τις αεροπορικές εταιρείες να διστάζουν να κάνουν νέες παραγγελίες για τζετ, δεδομένου ότι έχει ένα ανεκτέλεστο 6.100 αεροπλάνων για τα A320neo που θα χρειαστούν οκτώ χρόνια για να εκπληρώσει. Και, ενώ διαφημίζει εδώ και καιρό το σχέδιό της να αυξήσει την παραγωγή σε έως και 75 αεριωθούμενα αεροσκάφη A320 το μήνα, τώρα έχει μεταθέσει αυτόν τον στόχο στα μέσα της δεκαετίας.
Οι επενδυτές της Boeing, η οποία έχει ανακοινώσει περίπου 850 ανεκτέλεστες παραγγελίες φέτος, συμπεριλαμβανομένης της συμφωνίας που έκλεισε στα μέσα Δεκεμβρίου με τη United Airlines, ανησυχούν για την αργή πρόοδο που έχει σημειώσει η αμερικανική κατασκευάστρια αεροπλάνων.
Το μόνο καλό σε όλα αυτά φαίνεται να είναι ότι είναι μάλλον ασφαλέστεροι από ό, τι σε άλλα επαγγέλματα οι εργαζόμενοι στον κλάδο, λόγω της αυξημένης ζήτησης.
Latest News
Το Κρεμλίνο κατάσχει περίπου μισό δισ. δολ. από την JP Morgan
Πώς απαντά η αμερικανική τράπεζα
Έφοδος στα γραφεία κινεζικής εταιρείας – Οι Βρυξέλλες σφίγγουν τον κλοιό στο Πεκίνο
Ερευνα των αρχών της ΕΕ στοχεύει στην κινεζική αγορά ιατρικών προϊόντων εν μέσω αυξανόμενων εμπορικών εντάσεων με την Κίνα
Σε υψηλό 5μήνου εκτοξεύτηκε το στεγαστικό επιτόκιο στις ΗΠΑ
Οι αγοραστές αντιμετωπίζουν μια δύσκολη αγορά με σφιχτές συνθήκες προσφοράς
Γιατί τη διαφορά στην οικονομία της Ισπανίας κάνουν οι... μετανάστες
Η εισροή ξένων εργαζομένων ενισχύει την προσφορά εργασίας και αυξάνει τον ρυθμό οικονομικής ανάπτυξης της Ισπανίας
Ναι μεν αλλά... από τον Στουρνάρα για την πρόβλεψη των επιτοκίων
Η θέση του διοικητή της ΤτΕ σχετικά με τη δημοσίευση προσωπικών προβλέψεων για τα επιτόκια
Στον πυρετό… του κακάο – Ξεριζώνουν μπανανιές, φυτεύουν κακαόδεντρα
Η συνολική καλλιεργούμενη έκταση κακάο αναμένεται να ξεπεράσει τα 600.000 εκτάρια φέτος, από 500.000 πέρυσι
Η γρίπη των πτηνών εκτοξεύει τις τιμές των αυγών
Τι συμβαίνει σε ΗΠΑ, Ιαπωνία, Μεξικό και Ινδονησία
Στα «καλάθια» των προσφορών τα ρούχα Gucci – Τι συμβαίνει με την «αυτοκρατορία» των Pinaults
Μόδα και πολυτέλεια
Η νέα στρατηγική της Unilever για τους... λεκέδες με στόχο νέα μερίδια αγοράς
Το νέο απορρυπαντικό με τα 35 διπλώματα ευρεσιτεχνίας
«Ατμομηχανή» των ιστορικών υψηλών του χρυσού η Κίνα
Και υπάρχει ακόμα περιθώριο για αύξηση της ζήτησης