Η Ρωσία σχεδιάζει να αυξήσει τις εξαγωγές ντίζελ της τον Ιανουάριο πριν ξεκινήσουν οι κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το αργό πετρέλαιο τον Φεβρουάριο.

Όπως γράφει το oilprice.com οι αποστολές καυσίμων από τα λιμάνια της Ρωσίας στη Βαλτική και τη Μαύρη Θάλασσα αναμένεται να αυξηθούν σε 2,68 εκατομμύρια τόνους τον Ιανουάριο,  αυξημένο κατά περίπου 8% σε μηνιαία βάση από τον όγκο του Δεκεμβρίου και τον υψηλότερο ρυθμό εξαγωγών από τον Ιανουάριο του 2020.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα απαγορεύσει τις εισαγωγές ρωσικών προϊόντων πετρελαίου έως τις 5 Φεβρουαρίου. Αυτό ακολουθεί την απαγόρευση του ρωσικού αργού που τέθηκε σε ισχύ τον Δεκέμβριο.

Ο Πούτιν πραγματοποιεί την απειλή – Τέλος στο ρωσικό πετρέλαιο σε χώρες που επέβαλαν το πλαφόν

Περιορισμοί στο αργό

Οι εξαγωγές του ναυαρχίδας του ρωσικού μείγματος αργού Urals από τα λιμάνια της Βαλτικής Θάλασσας θα μειωθούν, ωστόσο, σε περίπου 5 εκατομμύρια τόνους αυτόν τον μήνα από 6 εκατομμύρια τόνους τον Νοέμβριο, χάρη στο εμπάργκο της ΕΕ στο ρωσικό πετρέλαιο και ένα ανώτατο όριο τιμών στη Δύση, σύμφωνα με υπολογισμούς του Reuters. Ορισμένες εκτιμήσεις έχουν προβλέψει ότι θα μπορούσε να πέσει έως και 4,7 εκατομμύρια τόνους.

Το ανώτατο όριο τιμής των 60 δολαρίων ανά βαρέλι που εισήγαγε η Ευρωπαϊκή Ένωση, οι χώρες της G7 και η Αυστραλία επιτρέπει σε χώρες εκτός ΕΕ να εισάγουν ρωσικό αργό πετρέλαιο μέσω θαλάσσης, αλλά απαγορεύει στις ναυτιλιακές, ασφαλιστικές και αντασφαλιστικές εταιρείες να διακινούν φορτία ρωσικού αργού, εκτός εάν πωλούνται κάτω από 60 δολάρια.

Τον Δεκέμβριο, το αργό πετρέλαιο Urals πωλήθηκε με μεγαλύτερες εκπτώσεις και ο κυρίαρχος αγοραστής, η Ινδία, απέκτησε ποσότητες πολύ κάτω από το ανώτατο όριο τιμής των 60 δολαρίων.

Ο αντίκτυπος των κυρώσεων στις φορτώσεις του πετρελαίου Urals από τα λιμάνια της Ρωσίας στη Βαλτική έχει επιδεινωθεί από την έλλειψη διαθέσιμων πλοίων που να μην ανήκουν σε δυτικές ναυτιλιακές εταιρείες, την αδύναμη εξαγωγική οικονομία και τη μέτρια ζήτηση για το εν λόγω είδος πετρελαίου στην Ασία, ιδίως στην Κίνα.

Οι τιμές

Όταν οι Αμερικανοί αξιωματούχοι συζήτησαν για πρώτη φορά την ιδέα του περιορισμού των τιμών εξαγωγής ρωσικού πετρελαίου, ο στόχος ήταν να συμπιεστούν τα έσοδα της Ρωσίας από το πετρέλαιο, τα οποία μέχρι στιγμής παραμένουν υψηλά.

Η επίτευξη αυτού του στόχου είναι περίπλοκη, καθώς μειώθηκε μεν η τιμή του ρωσικού αργού, όμως οι τιμές στις διεθνείς αγορές έγιναν πιο ευμετάβλητες λόγω της πιθανής διακοπής της προσφοράς.

Η Ρωσία έχει δηλώσει ότι δεν θα συμβιβαστεί με το πλαφόν, ακόμη και αν χρειαστεί να μειώσει την παραγωγή.

Καθώς η Ρωσία ελαχιστοποίησε τη χρήση υπηρεσιών που παρείχαν δυτικές ναυτιλιακές και ασφαλιστικές εταιρείες, οι εξαγωγές πετρελαίου εκτός των δυτικών χωρών συνεχίστηκαν μετά τις 5 Δεκεμβρίου χωρίς να τηρηθεί το ανώτατο όριο τιμών.

Ωστόσο, ο αριθμός των χωρών που ήταν πρόθυμες να αγοράσουν πετρέλαιο Urals τον Δεκέμβριο μειώθηκε σε τέσσερις – Βουλγαρία, Κίνα, Ινδία και Τουρκία – και σε ορισμένες περιπτώσεις, το Urals εξήχθη σε τιμές χαμηλότερες από το συνολικό κόστος παραγωγής, δήλωσαν πηγές της βιομηχανίας τον Δεκέμβριο.

Οι παγκόσμιες τιμές του πετρελαίου είναι περίπου 40 δολάρια το βαρέλι κάτω από το φετινό μέγιστο και οι συμμετέχοντες στη ρωσική αγορά μιλούν όλο και περισσότερο για την ανάγκη σημαντικών περικοπών στην παραγωγή για τη στήριξη των τιμών και την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της πετρελαϊκής βιομηχανίας.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ενέργεια