Μερίδιο στη start-up εταιρεία Neoline Armateur έχει αποκτήσει η γαλλική Corsica Ferries, για να βοηθήσει στη συγχρηματοδότηση για την έρευνα και κατασκευή του πρώτου RoRo φορτηγού πλοίου που θα τροφοδοτείται κυρίως με αιολική ενέργεια.

Το 136 μέτρων Neoliner θα εξοικονομεί πάνω από 80% των καυσίμων σε σύγκριση με ένα συμβατικό πλοίο. Το ποσό που συνεισέφερε η Corsica Ferries δεν έχει διευκρινιστεί.

Το εν λόγω οικολογικό ro-ro θα έχει χωρητικότητα 1.200 lane meters, δίνοντάς του τη δυνατότητα να μεταφέρει 400 αυτοκίνητα ή 265 εμπορευματοκιβώτια, που θα αντιστοιχούν σε έως και 5.000 τόνους εμπορευμάτων.

Εναλλακτικά πράσινα καύσιμα για… πολύ λίγους

Το πρώτο δρομολόγιο θα συνδέει το St Nazaire στη Γαλλία με την ανατολική ακτή των ΗΠΑ με ταχύτητα 11 κόμβων.

Η Corsica Ferries

Η Corsica Ferries είναι η δέκατη μεγαλύτερη ακτοπλοϊκή εταιρεία παγκοσμίως από πλευράς επιβατικής ικανότητας.

Η εταιρεία είναι επίσης εταίρος στο έργο Sunrhyse, το οποίο παράγει πράσινο υδρογόνο που θα τροφοδοτεί κυψέλες καυσίμου στο λιμάνι του Bregaillon για την τροφοδότηση των πλοίων που βρίσκονται στην προκυμαία με ηλεκτρική ενέργεια.

«Αφού περιορίσαμε όσο το δυνατόν περισσότερο το αποτύπωμα άνθρακα, είναι πλέον απαραίτητο να στραφούμε σε εναλλακτικές λύσεις έναντι των ορυκτών καυσίμων», δήλωσε ο Pierre Mattei, πρόεδρος της πλοιοκτήτριας εταιρείας.

Καθυστέρηση δύο ετών

Το 2021, η Neoline ανέβαλε την έναρξη της δρομολόγησης του πρώτου αιολικού φορτηγού ro-ro κατά περισσότερο από δύο χρόνια, διευκρινίζοντας πάντως ότι το γαλλικό ναυπηγείο Neopolia Mobility θα εξακολουθήσει να κατασκευάζει το σκάφος.

Το αρχικό σχέδιο ήταν το πλοίο να έχει τεθεί σε λειτουργία στα τέλη του 2021, όμως τώρα το πρώτο του ταξίδι προγραμματίζεται για το πρώτο εξάμηνο του 2024.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας
Λιμάνια |

Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας

Τα δύο έργα περιλαμβάνονται στον πυλώνα «Ιδιωτικές επενδύσεις και μετασχηματισμός της οικονομίας» του Εθνικού Σχεδίου «Ελλάδα 2.0». Υπουργείο ευθύνης και φορέας χρηματοδότησης για τα δύο έργα είναι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής