Μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας θα μπορούν οι καταναλωτές να υποβάλλουν τις καταγγελίες τους.
Οι καταγγελίες από τους καταναλωτές θα μπορούν να γίνονται στην πλατφόρμα kataggelies.mindev.gov.gr και αφορούν πιθανές παραβάσεις εντός Ελλάδας, εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Στην πλατφόρμα εμφανίζονται πέντε διαφορετικές θεματικές επί των οποίων μπορούν να υποβάλλουν καταγγελία οι καταναλωτές: καταναλωτικά αγαθά, υπηρεσίες, τραπεζικές υπηρεσίες, ασφαλιστικές και λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών, ρύθμιση χρεών και προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.
Με ένα κλικ οι καταγγελίες
Οι καταναλωτές θα μπορούν πολύ εύκολα να διατυπώνουν τις καταγγελίες τους, μέσα από μερικά βήματα.
Πρώτον, θα πρέπει να επιλέγουν τη χώρα που διαπιστώθηκε η παράβαση και δη εάν η καταγγελία αφορά στην Ελλάδα, χώρα εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή χώρα εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Δεύτερον, θα πρέπει να επιλέγουν την κατηγορία της παράβασης και πιο συγκεκριμένα εάν αυτή αφορά σε:
- Καταναλωτικά αγαθά
- Υπηρεσίες
- Τραπεζικές υπηρεσίες
- Ασφαλιστικές και λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες
- Εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών
- Ρύθμιση χρεών
- Προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα
Τρίτον, θα πρέπει να διευκρινίζουν τον τομέα που αφορά η καταγγελία:
- Τρόφιμα
- Προϊόντα εκτός τροφίμων
- Καλλυντικά/φάρμακα/συμπληρώματα διατροφής/βρεφικές τροφές/ιατρικά βοηθήματα
- Καύσιμα
- Ηλεκτρική ενέργεια – φυσικό αέριο
Τέταρτον, θα πρέπει να αναφέρουν το θέμα της καταγγελίας:
- Ασφάλεια τροφίμων (πχ αλλοιωμένα)/επισημάνσεις επί της συσκευασίας
- Αθέμιτη κερδοφορία
- Κανόνες εμπορίας και διακίνησης
- Παραπλανητική πληροφόρηση
Εάν η παράβαση που διαπιστώθηκε, έχει να κάνει με προϊόντα εκτός τροφίμων, τότε θα πρέπει να διευκρινίζεται εάν πρόκειται για:
- Μη τήρηση εμπορικής και νόμιμης εγγύησης
- Παραπλανητική διαφήμιση-πληροφόρηση και καταχρηστικοί όροι συναλλαγών
- Συμβάσεις από απόσταση (τηλεφωνικές αγορές μέσω internet, δικαίωμα υπαναχώρησης)
- Μη παράδοση προϊόντων
- Ασφάλεια προϊόντων
- Αθέμιτη κερδοφορία
- Κανόνες εμπορίας και διακίνησης
- Απομιμητικά
- Διαδικτυακή απάτη (συναλλαγές χωρίς στοιχεία καταστήματος ή μεταξύ ιδιωτών πχ μέσω facebook, instagram)
Να σημειωθεί ότι ακόμη και αν για μία θεματική δεν είναι αρμόδια η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, μέσω της πλατφόρμας δίνονται οι πληροφορίες στον καταναλωτή για την υπηρεσία στην οποία πρέπει να απευθυνθεί.
Latest News
Όταν η Golden Visa γίνεται... άνθρακας - Οι φόβοι για έξοδο των επενδυτών
Τη Δευτέρα ψηφίζεται στη Βουλή η σχετική διάταξη για την Golden Visa - Καμπανάκι κινδύνου από τους μεσίτες
Το χρηματιστήριο του πάρκινγκ
Σε πολλές περιοχές Αττικής, Θεσσαλονίκης και άλλων μεγάλων πόλεων το κόστος αγοράς ξεπερνά και τα 1.000 ευρώ το τ.μ., ενώ για ενοικίαση τις 200 ευρώ τον μήνα
Νέο ρεκόρ καταρρίπτουν οι κρητικές εξαγωγές για το 2023
Πώς κινήθηκαν οι επιμέρους κλάδοι
Πότε «κλείνει» το πρόγραμμα ΔΥΠΑ για πράσινη οικονομία - 12.000 ευρώ ανά θέση εργασίας
Εχουν ήδη καλυφθεί 4.750 θέσεις, δηλαδή 95% του συνολικού αριθμού των διαθέσιμων θέσεων
Πάνω από 1 δισ. «σήκωσαν» οι Έλληνες από τις καταθέσεις τον Φεβρουάριο
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για τις καταθέσεις νοικοκυριών και επιχειρήσεων
Ποιοι θα λάβουν μέρος στο πρόγραμμα κατάρτισης με χρήση ΑΙ της ΔΥΠΑ
Αναρτήθηκαν οι οριστικοί πίνακες για την «Προσωποποιημένη Επιμόρφωση με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης»
Σε άνοδο η οικοδομή (και) το 2023 - Πόσες άδειες εκδόθηκαν τον τελευταίο χρόνο
Σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο Ιανουαρίου - Δεκεμβρίου 2022 παρατηρήθηκε αύξηση κατά 7,1% στον αριθμό των οικοδομικών αδειών
Πόσο αυξήθηκαν οι τιμές στα ράφια πριν τα μέτρα για την ακρίβεια [έρευνα]
Τι δείχνει έρευνα του ΙΕΛΚΑ για την πορεία των τιμών στα σούπερ μάρκετ τον Φεβρουάριο
Πόσα δαπάνησαν οι Έλληνες από την τσέπη τους για την Υγεία το 2023
Τι δείχνουν τα στοιχεία για τις δαπάνες του δημοσίου - Σε ποια κατεύθυνση κινήθηκαν οι δαπάνες των πολιτών
Τι συμβαίνει κάθε φορά που πληρώνετε με κάρτα - Όλες οι χρεώσεις
Ο άγνωστος κόσμος μιας πληρωμής με κάρτα και η «πίτα» των 170 δισ. ευρώ - Οι φορείς επεξεργασίας πληρωμών αγωνίζονται έντονα για την αύξηση των μεριδίων τους