Μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας θα μπορούν οι καταναλωτές να υποβάλλουν τις καταγγελίες τους.

Οι καταγγελίες από τους καταναλωτές θα μπορούν να γίνονται στην πλατφόρμα kataggelies.mindev.gov.gr και αφορούν πιθανές παραβάσεις εντός Ελλάδας, εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Στην πλατφόρμα εμφανίζονται πέντε διαφορετικές θεματικές επί των οποίων μπορούν να υποβάλλουν καταγγελία οι καταναλωτές: καταναλωτικά αγαθά, υπηρεσίες, τραπεζικές υπηρεσίες, ασφαλιστικές και λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών, ρύθμιση χρεών και προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

Με ένα κλικ οι καταγγελίες

Οι καταναλωτές θα μπορούν πολύ εύκολα να διατυπώνουν τις καταγγελίες τους, μέσα από μερικά βήματα.

Πρώτον, θα πρέπει να επιλέγουν τη χώρα που διαπιστώθηκε η παράβαση και δη εάν η καταγγελία αφορά στην Ελλάδα, χώρα εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή χώρα εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Δεύτερον, θα πρέπει να επιλέγουν την κατηγορία της παράβασης και πιο συγκεκριμένα εάν αυτή αφορά σε:

  • Καταναλωτικά αγαθά
  • Υπηρεσίες
  • Τραπεζικές υπηρεσίες
  • Ασφαλιστικές και λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες
  • Εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών
  • Ρύθμιση χρεών
  • Προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα

Τρίτον, θα πρέπει να διευκρινίζουν τον τομέα που αφορά η καταγγελία:

  • Τρόφιμα
  • Προϊόντα εκτός τροφίμων
  • Καλλυντικά/φάρμακα/συμπληρώματα διατροφής/βρεφικές τροφές/ιατρικά βοηθήματα
  • Καύσιμα
  • Ηλεκτρική ενέργεια – φυσικό αέριο

Τέταρτον, θα πρέπει να αναφέρουν το θέμα της καταγγελίας:

  • Ασφάλεια τροφίμων (πχ αλλοιωμένα)/επισημάνσεις επί της συσκευασίας
  • Αθέμιτη κερδοφορία
  • Κανόνες εμπορίας και διακίνησης
  • Παραπλανητική πληροφόρηση

Εάν η παράβαση που διαπιστώθηκε, έχει να κάνει με προϊόντα εκτός τροφίμων, τότε θα πρέπει να διευκρινίζεται εάν πρόκειται για:

  • Μη τήρηση εμπορικής και νόμιμης εγγύησης
  • Παραπλανητική διαφήμιση-πληροφόρηση και καταχρηστικοί όροι συναλλαγών
  • Συμβάσεις από απόσταση (τηλεφωνικές αγορές μέσω internet, δικαίωμα υπαναχώρησης)
  • Μη παράδοση προϊόντων
  • Ασφάλεια προϊόντων
  • Αθέμιτη κερδοφορία
  • Κανόνες εμπορίας και διακίνησης
  • Απομιμητικά
  • Διαδικτυακή απάτη (συναλλαγές χωρίς στοιχεία καταστήματος ή μεταξύ ιδιωτών πχ μέσω facebook, instagram)

Να σημειωθεί ότι ακόμη και αν για μία θεματική δεν είναι αρμόδια η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, μέσω της πλατφόρμας δίνονται οι πληροφορίες στον καταναλωτή για την υπηρεσία στην οποία πρέπει να απευθυνθεί.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Οικονομία