Υπό μεγάλη πίεση βρέθηκε το 2022 η βιομηχανία διάλυσης πλοίων στην Ασία, εξαιτίας αφενός των ελέγχων για την ασφάλεια, αφετέρου από την οικονομική επιβράδυνση. Με τους πλοιοκτήτες να αναζητούν την ανάκαμψη στην αγορά, η «δεξαμενή» των διαθέσιμων πλοίων για ανακύκλωση μειώθηκε, οδηγώντας τον κλάδο στο πιο αδύναμο σημείο εδώ και αρκετό καιρό.

Η μεγαλύτερη επιχείρηση διάλυσης πλοίων της Ασίας ήταν ιστορικά στο Alang της Ινδίας, αλλά σύμφωνα με αξιωματούχους του κλάδου, βρίσκονται στη χειρότερη κατάσταση της τελευταίας 15ετίας. Από τον Απρίλιο έως τον Δεκέμβριο του 2022, μόνο 90 πλοία πήγαν στην περιοχή έναντι κατά μέσο όρο 160 πλοίων ετησίως τα τελευταία έξι χρόνια.

Τα γερασμένα πλοία και ο δρόμος για τα διαλυτήρια

«Μπλόκο» σε τουρκικά διαλυτήρια

Στο μεταξύ, υπενθυμίζεται πως δύο τουρκικά διαλυτήρια βρέθηκαν τον περασμένο μήνα εκτός της λίστας εγκεκριμένων γιαρδών διάλυσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς απέτυχαν να εκπληρώσουν τις απαιτήσεις που έχουν τεθεί.

Όπως ανακοινώθηκε, το ένα από αυτά είναι το Simsekler, το οποίο αφαιρέθηκε από τη σχετική λίστα λόγω ανησυχιών για τα πρότυπα ασφαλείας, καθώς τόσο το 2021 όσο και το 2022 κατεγράφησαν θανατηφόρα ατυχήματα στον συγκεκριμένο χώρο.

Παράλληλα, εκτός λίστας βρέθηκε και το Işıksan, διότι -μεταξύ άλλων- δεν ήταν σε θέση να αποδείξει ότι τα πλοία που φέρουν σημαία μέλους της ΕΕ όντως διαλύονταν στις υποδομές του και δεν μεταφέρονταν σε υποδομές εκτός της λίστας της ΕΕ.

Τέλος, όπως έγινε γνωστό, στην εγκεκριμένη λίστα προστέθηκε μία γιάρδα στη Βουλγαρία, μία στη Γαλλία και μία στη Λιθουανία.

Πλέον, στη λίστα της ΕΕ περιέχονται 45 γιάρδες ανακύκλωσης πλοίων, 38 που βρίσκονται στην Ευρώπη, έξι που βρίσκονται στην Τουρκία και μία στις ΗΠΑ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Ναυτιλία |

Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές

Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης