Υπό μεγάλη πίεση βρέθηκε το 2022 η βιομηχανία διάλυσης πλοίων στην Ασία, εξαιτίας αφενός των ελέγχων για την ασφάλεια, αφετέρου από την οικονομική επιβράδυνση. Με τους πλοιοκτήτες να αναζητούν την ανάκαμψη στην αγορά, η «δεξαμενή» των διαθέσιμων πλοίων για ανακύκλωση μειώθηκε, οδηγώντας τον κλάδο στο πιο αδύναμο σημείο εδώ και αρκετό καιρό.
Η μεγαλύτερη επιχείρηση διάλυσης πλοίων της Ασίας ήταν ιστορικά στο Alang της Ινδίας, αλλά σύμφωνα με αξιωματούχους του κλάδου, βρίσκονται στη χειρότερη κατάσταση της τελευταίας 15ετίας. Από τον Απρίλιο έως τον Δεκέμβριο του 2022, μόνο 90 πλοία πήγαν στην περιοχή έναντι κατά μέσο όρο 160 πλοίων ετησίως τα τελευταία έξι χρόνια.
Τα γερασμένα πλοία και ο δρόμος για τα διαλυτήρια
«Μπλόκο» σε τουρκικά διαλυτήρια
Στο μεταξύ, υπενθυμίζεται πως δύο τουρκικά διαλυτήρια βρέθηκαν τον περασμένο μήνα εκτός της λίστας εγκεκριμένων γιαρδών διάλυσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς απέτυχαν να εκπληρώσουν τις απαιτήσεις που έχουν τεθεί.
Όπως ανακοινώθηκε, το ένα από αυτά είναι το Simsekler, το οποίο αφαιρέθηκε από τη σχετική λίστα λόγω ανησυχιών για τα πρότυπα ασφαλείας, καθώς τόσο το 2021 όσο και το 2022 κατεγράφησαν θανατηφόρα ατυχήματα στον συγκεκριμένο χώρο.
Παράλληλα, εκτός λίστας βρέθηκε και το Işıksan, διότι -μεταξύ άλλων- δεν ήταν σε θέση να αποδείξει ότι τα πλοία που φέρουν σημαία μέλους της ΕΕ όντως διαλύονταν στις υποδομές του και δεν μεταφέρονταν σε υποδομές εκτός της λίστας της ΕΕ.
Τέλος, όπως έγινε γνωστό, στην εγκεκριμένη λίστα προστέθηκε μία γιάρδα στη Βουλγαρία, μία στη Γαλλία και μία στη Λιθουανία.
Πλέον, στη λίστα της ΕΕ περιέχονται 45 γιάρδες ανακύκλωσης πλοίων, 38 που βρίσκονται στην Ευρώπη, έξι που βρίσκονται στην Τουρκία και μία στις ΗΠΑ.
Latest News
Υψηλή κερδοφορία για 8 στις 10 πιο μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες
Στο διάστημα Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2024 τα καθαρά κέρδη για τις κορυφαίες εταιρείες έφτασαν κοντά στα 20 δισ. δολάρια
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες