Τη δυνατότητα να προχωρήσουν σε έναρξη ατομικής επιχείρησης μέσω gov.gr σε λίγα μόνο λεπτά έχουν πλέον οι Ελληνες.

Αν μέχρι πρόσφατα ο ενδιαφερόμενος έπρεπε να επισκεφθεί πέντε διαφορετικές υπηρεσίες, πλέον μία ψηφιακή επίσκεψη – ακόμα και από το κινητό τηλέφωνο – είναι αρκετή για να κάνει όλες τις αναγκαίες διαδικασίες με μόλις 10 ηλεκτρονικά βήματα.

Δημόσιο: Πάνω από 1,2 δισεκατομμύρια ψηφιακές συναλλαγές το 2022

Προϋπόθεση για τη χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας είναι ο ενδιαφερόμενος να διαθέτει ελληνικό ΑΦΜ, έγκυρο και ενεργό, να είναι έλληνας υπήκοος ή υπήκοος άλλου κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ενωσης, άνω των 18 ετών, η έδρα της επιχείρησης να είναι στην Ελλάδα και να μην έχει ήδη ατομική επιχείρηση.

  1. Ο ενδιαφερόμενος εισέρχεται στην ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή, με τους κωδικούς του Taxisnet.
  2. Mετά την αυθεντικοποίηση των στοιχείων καλείται να επιλέξει τον τρόπο με τον οποίο επιθυμεί να συνδεθεί στην εφαρμογή. Σε αυτό το στάδιο είτε εισέρχεται στην εφαρμογή ο ίδιος, επιλέγοντας στην περίπτωση αυτή το πεδίο σύνδεσης «ιδίας χρήσης», είτε ως εκπρόσωπος φυσικού προσώπου, π.χ. λογιστής, επιλέγοντας το πεδίο σύνδεσης «εκ μέρους τρίτου».
  3. Επιλέγει την περιοχή που αντιστοιχεί στη διεύθυνση έδρας και να συμπληρώσει τα στοιχεία, και γίνεται ανάκτηση στοιχείων του δήμου, του νομού και των πιθανών περιοχών που αντιστοιχούν στη διεύθυνση του ακινήτου. Σε περίπτωση μη ιδιόκτητης έδρας της επιχείρησης, συμπληρώνεται ο αριθμός και το έτος υποβολής Δήλωσης Πληροφοριακών Στοιχείων Μίσθωσης Ακίνητης Περιουσίας για το ακίνητο που μισθώνει.
  4. Ο χρήστης μεταφέρεται σε οθόνη με προσυμπληρωμένα πεδία, που αφορούν τα βασικά στοιχεία ταυτοποίησής του και τη διεύθυνση κατοικίας του (μέσω της ΑΑΔΕ).
  5. Επόμενη φάση είναι η καταχώριση των στοιχείων της επιχείρησης, στοιχείων Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων, στοιχείων ΦΠΑ και στοιχείων των δραστηριοτήτων της επιχείρησης, τις οποίες ο χρήστης επιλέγει μέσω διαλειτουργικότητας με την ΑΑΔΕ.
  6. Μετά την υποβολή της έναρξης και την «εγγραφή» στην ΑΑΔΕ, μέσω διαλειτουργικότητας με το ΓΕΜΗ, πραγματοποιούνται η εγγραφή της ατομικής επιχείρησης στο ΓΕΜΗ και η λήψη αριθμού Γενικού Εμπορικού Μητρώου.
  7. Δημιουργία ηλεκτρονικού φακέλου.
  8. Γίνεται εγγραφή της ατομικής επιχείρησης στο καθ’ ύλην και κατά τόπο αρμόδιο Επιμελητήριο.
  9. Με την ολοκλήρωση της έναρξης εργασιών οι ατομικές επιχειρήσεις έχουν την υποχρέωση καταχώρισης στο ΓΕΜΗ. Εφόσον ολοκληρωθεί η καταχώριση στο ΓΕΜΗ ηλεκτρονικά, είναι δυνατόν να εκδοθεί βεβαίωση έναρξης εργασιών από την ΑΑΔΕ.
  10. Η ΑΑΔΕ ενημερώνει ηλεκτρονικά τον χρήστη για την υποχρέωση εγγραφής του στον e-ΕΦΚΑ. Σε περίπτωση που δεν προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες, ο e-ΕΦΚΑ προχωρά σε αυτεπάγγελτη εγγραφή, αντλώντας τα απαραίτητα στοιχεία από τη Φορολογική Διοίκηση.
Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Tax