Στο άκουσμα της κακοκαιρίας ή της βαρυχειμωνιάς, συνειρμικά οι σκέψεις δεν κατευθύνονται σε κάτι θετικό, όμως για τη χιονοδρομία στην Ελλάδα, η “επέλαση του χιονιά” είναι πλέον το ζητούμενο. Τα χιονοδρομικά κέντρα βρίσκονται ήδη σε ετοιμότητα και αναμένουν να δουν αυτήν την πολυπόθητη “άσπρη μέρα” για να δουλέψουν, όπως και οι ορεινοί προορισμοί.
Άλλωστε μετά τις γιορτές και με το επόμενο τριήμερο που μπορεί να δώσει μια “ανάσα” στην αγορά του χειμερινού τουρισμού να είναι αυτό της Καθαράς Δευτέρας, οι προσδοκίες όλων περιορίζονται κυρίως στα Σαββατοκύριακα. Και μπορεί όλοι όσοι εκδράμουν να μην είναι δεινοί σκιέρ, ωστόσο οι δραστηριότητες στο χιόνι και το βουνό αποτελούν πάντα ένα επιπλέον asset για τον προορισμό.
Ορεινοί προορισμοί: Περιμένουν να χιονίσει για να δουν «άσπρη μέρα»
Όπως αναφέρει, μιλώντας στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο Αλέξανδρος Νουλίκας, μέλος της Ένωσης Χιονοδρομικών Κέντρων, στην Ελλάδα έχουμε περίπου 19 χιονοδρομικά κέντρα που είναι σε λειτουργία. «Με την κακοκαιρία που έρχεται πιστεύουμε πως ξεκινάει φέτος η χιονοδρομία στην Ελλάδα. Μέχρι και πριν από το Σαββατοκύριακο τα μόνα που είχαν ανοίξει ήταν στον Βόρρα και στο Ανήλιο όπου λειτούργησαν μόνο οι παιδικές πίστες και ένα συρόμενο ενώ στο χιονοδρομικό κέντρο του Φαλακρού μόνο οι παιδικές πίστες», σημειώνει.
Ο κ.Νουλίκας εξηγεί πως τα χιονοδρομικά κέντρα αποτελούν πόλο έλξης και δίνουν κίνητρα στον επισκέπτη για να πραγματοποιήσει μια εξόρμηση στο βουνό.
«Μπορεί στην Ελλάδα να μην έρθει κάποιος αποκλειστικά για σκι αλλά θα έρθει συνδυάζοντας το χιονοδρομικό κέντρο και τον ορεινό τουρισμό γενικά. Αν κάποιος έρθει για ορεινό τουρισμό στην Ελλάδα, δεν μπορεί να μην του προσφέρεις χιονοδρομικό κέντρο. Είναι εκ των ων ουκ άνευ. Οι ορεινοί όγκοι για να αναπτυχθούν θέλουν, πέρα από τη φυσική ομορφιά, πέρα από τα καταλύματα που πρέπει να υπάρχουν, τη γαστρονομία κτλ, να παρέχουν και δραστηριότητες. Και δραστηριότητες προσφέρει ένα χιονοδρομικό σε έναν ορεινό όγκο», σημειώνει ο ίδιος. «Τα χιονοδρομικά κέντρα αποτελούν μοχλό ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή. Μπορεί ο επισκέπτης να μην έρθει αποκλειστικά για το χιονοδρομικό αλλά η ανάπτυξη που προσφέρει διασφαλίζει τη βιωσιμότητα σε όλες τις γύρω επιχειρήσεις του χιονοδρομικού, οι οποίες κατεξοχήν είναι πάνω στο βουνό. Είναι όλα μια αλυσίδα. Τα χιονοδρομικά είναι ένας μοχλός ανάπτυξης που προσφέρει μια επιπλέον βιωσιμότητα και πάνω εκεί χτίζεται ο υπόλοιπος ορεινός τουρισμός», προσθέτει ο κ. Νουλίκας.
Σύμφωνα με την CEO της Marketing Greece Ιωάννα Δρέττα, τα χιονοδρομικά κέντρα αποτελούν τουριστικές υποδομές που μπορούν να συμβάλουν σημαντικά στην ανάπτυξη των γύρω προορισμών.
«Η παγκόσμια τάση των outdoor activities και της μεγαλύτερης σχέσης με τη φύση, σε συνδυασμό με τα πλεονεκτήματα της χώρας μας δημιουργούν ορισμένες προϋποθέσεις για να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε ένα προϊόν με αξιώσεις», υπογραμμίζει και τονίζει: «Σε αυτή, όπως και όλες τις περιπτώσεις τουρισμού, η προβολή είναι το εύκολο μέρος της εξίσωσης. Το δύσκολο είναι η δημιουργία των συνεργειών και συνεργασιών, καθώς και η λήψη αποφάσεων που θα βασίζονται σε υπαρκτά στοιχεία προκειμένου να δημιουργηθεί το ανταγωνιστικό προϊόν. Μην ξεχνάμε πως ο ανταγωνισμός στο συγκεκριμένο θέμα με την κεντρική Ευρώπη είναι σκληρός, ενώ για τους ευρωπαίους ταξιδιώτες η μετάβαση στη χώρα μας απαιτεί αεροπλάνο με μεγαλύτερη διάρκεια πτήσης, άρα και ακριβότερο εισιτήριο».
Σέλι, Τρια-Πέντε Πηγάδια, Βόρρας, Ανήλιο, Βασιλίτσα, Ελατοχώρι, Φαλακρό συγκεντρώνουν αρκετό κόσμο στη Βόρεια Ελλάδα ενώ οι Αθηναίοι επιλέγουν κυρίως τον Παρνασσό και τα Καλάβρυτα αλλά υπάρχουν κι άλλα χιονοδρομικά κέντρα που έχουν αντίστοιχα το κοινό τους, όπως στο Πήλιο, στο Καρπενήσι και στην Πελοπόνησο το Μέναλο και η Ζήρεια.
Όπως επισημαίνει ο κ. Νουλίκας κάθε χιονοδρομικό κέντρο έχει τον κόσμο του αλλά αυτό που χρειάζεται η χώρας μας, είναι να γίνουν επενδύσεις καθώς στερούνται σε υποδομές και κυρίως σε ό,τι αφορά αναβατήρες και συστήματα τεχνητής χιόνωσης.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Ποια μεγάλα ξενοδοχεία παίρνουν τα… βουνά – Πού σχεδιάζουν νέες επενδύσεις
Η αλλαγή των κλιματολογικών συνθηκών «υποχρεώνει» τις αλυσίδες ξενοδοχείων να αναζητήσουν σε νέες περιοχές ευκαιρίες για δημιουργία νέων μονάδων – Η περίπτωση της Λάμψα και της Marriott
Από τη Μεγάλη Βρετανία στα ορεινά θέρετρα και τα spa - Το πλάνο του ομίλου Λάμψα
Ήδη ο όμιλος Λάμψα «τρέχει» επενδυτικά προγράμματα για ξενοδοχεία σε ορεινούς προορισμούς - Το πλάνο για τη Μεγάλη Βρετανία
«Απογειώθηκαν» τα ελληνικά αεροδρόμια το 11μηνο - Έχασε έδαφος η Μύκονος [πίνακας]
Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία της Fraport για την επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας
Τα Aria Hotels παρουσιάζουν το Ventus di Milo στη Μήλο
Τα Aria Hotels συνεχίζουν να καινοτομούν και να επενδύουν στον τομέα της βιώσιμης φιλοξενίας και ανάπτυξης
Το «mega στόρι» της επόμενης δεκαετίας στον τουρισμό μυρίζει... κάρι
Μέχρι το 2034, οι δαπάνες των Ινδών ταξιδιωτών για ταξίδια εκτός συνόρων προβλέπεται να υπερδιπλασιαστούν στα 76,8 δισεκατομμύρια δολάρια
Όμιλος Λάμψα: Ανοίγει το 4ο ξενοδοχείο στην Αθήνα - Η ιστορία του ακινήτου από την εποχή της κατοχής
Ο όμιλος Λάμψα επένδυσε πάνω από 2,5 εκατ. ευρώ για να το «μεταμορφώσει» από χώρο κατοικιών σε ξενοδοχείο
Παράθυρο Κεφαλογιάννη για αλλαγές στο πλαίσιο των Airbnb
Η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο για επιμέρους αλλαγές στο νομοσχέδιο που αφορά στις μισθώσεις τύπου Airbnb
Ερχονται «χρυσές» ημέρες στον τουρισμό - Η πρόβλεψη του WTO
Οι περισσότερες περιοχές σε όλο τον κόσμο έχουν ήδη ξεπεράσει to 100% της τουριστικής ανάκαμψης, αναφέρει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού
Επένδυση ύψους 200 εκατ. προωθεί στο Καβούσι το Metaxa Hospitality Group
Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ που εγκρίνει το Ειδικό Σχέδιο Χωρικής Ανάπτυξης της Στρατηγικής Επένδυσης (ΕΣΧΑΣΕ) «CAPE THOLOS»
Ο Μισέλ Ρουσό , νέος πρόεδρος ανώτατου εκτελεστικού συμβουλίου της Star Alliancεe
Ο Μισελ Ρουσσώ ηγείται της στρατηγικής κατεύθυνσης της Star Alliance, η οποία απαρτίζεται από 25 αεροπορικές εταιρείες - μέλη σε παγκόσμιο επίπεδο.