Αύξηση της τάξης του 5% κατέγραψαν οι online πωλήσεις των σούπερ μάρκετ σε αξία το 2022 έναντι του 2021. H συνολική αξία των αγορών από τα Online Super Market άγγιξε τα 266 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, χωρίς όμως να περιλαμβάνονται οι Q-Commerce παίκτες (Box, eFood Market, Instashop, Pop Market, Rabbit & Wolt) που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά.
Αυτό προκύπτει από την ετήσια μελέτη της Ετήσιας Κλαδικής Έκθεσης της Convert Group, σύμφωνα με την οποία η μεγαλύτερη ανάπτυξη στον κλάδο σημειώθηκε στο 3ο τρίμηνο του έτους με 18% αύξηση πωλήσεων και στο 4ο τρίμηνο με 10% αύξηση πωλήσεων συγκριτικά με το 2021.
Online εκπτώσεις
Σύμφωνα με τους συντάκτες της εν λόγω μελέτης, ο κλάδος των Online Super Market συνεχίζει να καταγράφει σημαντικές εκπτώσεις και το 2022: τα προϊόντα πωλήθηκαν online με κατά μέσο όρο 35% έκπτωση επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής των κατασκευαστών.
Οι καταναλωτές αγόρασαν online πάνες φθηνότερες κατά 39%, προϊόντα γυναικείας υγιεινής φθηνότερα κατά 37%, δημητριακά φθηνότερα κατά 36%, χαρτί τουαλέτας φθηνότερο κατά 32% και είδη καθαρισμού φθηνότερα κατά 26%. Γενικότερα ο πληθωρισμός επηρέασε σημαντικά τις εκπτώσεις που φτάνουν στην τσέπη καταναλωτή, αφού το 2021 αυτές είχαν ανέλθει στο 39%.
Όσον αφορά στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών το διάστημα που μελετά η ετήσια έρευνα, σημειώνονται οι εξής μεταβολές: +20% σε προϊόντα για κατοικίδια, +9% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +7% σε προϊόντα αρτοποιίας, +6% σε ποτά και αναψυκτικά, +4% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +4% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά, +3% σε φρέσκα τρόφιμα και +2% σε κατεψυγμένα τρόφιμα.
Κατά την διάρκεια ολόκληρου του έτους, ο μέσος καταναλωτής αγόρασε 34,3 προϊόντα σε κάθε παραγγελία του, ξοδεύοντας €78 συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Τα 12,6 από αυτά τα προϊόντα ανήκουν στην κατηγορία των Φρέσκων Τροφίμων. Η μείωση που καταγράφεται στον αριθμό των προϊόντων που περιλαμβάνονται σε κάθε παραγγελία μαζί με την ταυτόχρονη αύξηση των συνολικών παραγγελιών, επιβεβαιώνει την πλέον τάση των καταναλωτών για διεκπεραίωση μικρότερων αλλά και συχνότερων παραγγελιών από το online κανάλι. Μάλιστα, ο πληθωρισμός επηρεάζει εμφανώς τα καταναλωτικά καλάθια, καθώς καταγράφονται +7% αυξήσεις στην μέση τιμή τεμαχίου.
Στα marketing κανάλια, το 45% της αξίας των παραγγελιών προέρχονται από direct επισκέψεις στα Online Super Markets (δηλαδή οι καταναλωτές πληκτρολογούν απ’ ευθείας την ηλ. διεύθυνση του site ή την έχουν αποθηκεύσει στους σελιδοδείκτες τους), σημειώνοντας μια αύξηση 6 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το 2021. Επιβεβαιώνεται με αυτό τον τρόπο η σταθερή προτίμηση των καταναλωτών προς συγκεκριμένες αλυσίδες super market. Ταυτόχρονα, στην παρούσα έρευνα, καταγράφεται μια συνολική μείωση 5 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το προηγούμενο έτος στις παραγγελίες που προήλθαν από διαφημίσεις Google (21%) αλλά και οργανικά αποτελέσματα (19%).
Αναφορικά με τις συσκευές, παρατηρείται η επανεμφάνιση των mobile & tablet συσκευών που στις προτιμήσεις των καταναλωτών πλέον συγκεντρώνουν το 48% των παραγγελιών έναντι των desktops & laptops, οι οποίες κυριάρχησαν και το 2022 με το 52% των παραγγελιών. Επιπροσθέτως, η Δευτέρα εξακολουθεί να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για την διεξαγωγή των παραγγελιών, με τις ώρες 09:00-12:00 το πρωί να συγκεντρώνουν τις περισσότερες αγορές στο online κανάλι.
Latest News
Τζίρος 150 εκατ. ευρώ για την Cordia του Ν. Καραμούζη και νέα deals στα τρόφιμα
Ανεβάζουν ταχύτητα ο Νίκος Καραμούζης και το family office της Μαριάννας Λάτση – Σε ποιους κλάδους θα γίνουν τα επόμενα deals
Στο ραντάρ μεγάλων funds η Ελλάδα – Τι βλέπει η Bain & Company
Πώς εδραιώνει την παρουσία της η Bain & Company στην Ελλάδα
Αποφασίζει τον Απρίλο ο SSM στα αιτήματα των τραπεζών για μέρισμα
Ποιους δείκτες αξιολογεί εποπτικός βραχίονας της ΕΚΤ
Η startup που «βλέπει» το μέλλον των επιχειρήσεων με σύμμαχο την ΑΙ
Με εφαλτήριο το ΑΠΘ, η εταιρεία χρησιμοποιεί την ΑΙ προς όφελος του επιχειρείν
Ποιος θα πληρώσει το μάρμαρο των μέτρων; - Στα άκρα η κόντρα σούπερ μάρκετ και βιομηχανίας
Στον αέρα οι ετήσιες συμφωνίες με θύμα τον καταναλωτή - Καμία πλευρά δεν φαίνεται διατεθειμένη να κάνει πίσω
Έκρηξη εξαγορών και συγχωνεύσεων έφερε το 2024 – Ποιες ήταν οι συμφωνίες… blockbuster
Τι αποκαλύπτουν τα τελευταία στοιχεία του London Stock Exchange Group
Trastor: Αύξηση κατά 17,5% των εσόδων από μισθώματα το 2023
Το επενδυτικό χαρτοφυλάκιο του ομίλου την 31η Δεκεμβρίου 2023 περιλάμβανε 55 ακίνητα, με εύλογη αξία 468,7 εκατ. ευρώ έναντι 392,3 εκατ. ευρώ πέρυσι
Ο Νίκος Σαλακάς αναλαμβάνει Chief of Corporate Center και General Counsel στην Alpha Bank
Αναλαμβάνει τους τομείς της Στρατηγικής, της Εταιρικής Διακυβέρνησης και Βιωσιμότητας, της Επικοινωνίας και Εταιρικών Σχέσεων, των Νομικών Υπηρεσιών και του Ανθρώπινου Δυναμικού
Ιntralot: Ομολογιακό δάνειο 100 εκατ. ευρώ με πέντε ελληνικές τράπεζες
Εκταμιεύθηκε το ποσό - Η ανακοίνωση της εταιρείας
Η United Airlines επεκτείνει τις πτήσεις από Αθήνα προς Ν. Υόρκη και Ουάσινγκτον
Η αεροπορική εταιρεία αυξάνει τις πτήσεις από την Ελλάδα σχεδόν κατά 25% το 2024