
Αύξηση της τάξης του 5% κατέγραψαν οι online πωλήσεις των σούπερ μάρκετ σε αξία το 2022 έναντι του 2021. H συνολική αξία των αγορών από τα Online Super Market άγγιξε τα 266 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, χωρίς όμως να περιλαμβάνονται οι Q-Commerce παίκτες (Box, eFood Market, Instashop, Pop Market, Rabbit & Wolt) που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά.
Αυτό προκύπτει από την ετήσια μελέτη της Ετήσιας Κλαδικής Έκθεσης της Convert Group, σύμφωνα με την οποία η μεγαλύτερη ανάπτυξη στον κλάδο σημειώθηκε στο 3ο τρίμηνο του έτους με 18% αύξηση πωλήσεων και στο 4ο τρίμηνο με 10% αύξηση πωλήσεων συγκριτικά με το 2021.


Online εκπτώσεις
Σύμφωνα με τους συντάκτες της εν λόγω μελέτης, ο κλάδος των Online Super Market συνεχίζει να καταγράφει σημαντικές εκπτώσεις και το 2022: τα προϊόντα πωλήθηκαν online με κατά μέσο όρο 35% έκπτωση επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής των κατασκευαστών.
Οι καταναλωτές αγόρασαν online πάνες φθηνότερες κατά 39%, προϊόντα γυναικείας υγιεινής φθηνότερα κατά 37%, δημητριακά φθηνότερα κατά 36%, χαρτί τουαλέτας φθηνότερο κατά 32% και είδη καθαρισμού φθηνότερα κατά 26%. Γενικότερα ο πληθωρισμός επηρέασε σημαντικά τις εκπτώσεις που φτάνουν στην τσέπη καταναλωτή, αφού το 2021 αυτές είχαν ανέλθει στο 39%.

Όσον αφορά στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών το διάστημα που μελετά η ετήσια έρευνα, σημειώνονται οι εξής μεταβολές: +20% σε προϊόντα για κατοικίδια, +9% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +7% σε προϊόντα αρτοποιίας, +6% σε ποτά και αναψυκτικά, +4% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +4% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά, +3% σε φρέσκα τρόφιμα και +2% σε κατεψυγμένα τρόφιμα.


Κατά την διάρκεια ολόκληρου του έτους, ο μέσος καταναλωτής αγόρασε 34,3 προϊόντα σε κάθε παραγγελία του, ξοδεύοντας €78 συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Τα 12,6 από αυτά τα προϊόντα ανήκουν στην κατηγορία των Φρέσκων Τροφίμων. Η μείωση που καταγράφεται στον αριθμό των προϊόντων που περιλαμβάνονται σε κάθε παραγγελία μαζί με την ταυτόχρονη αύξηση των συνολικών παραγγελιών, επιβεβαιώνει την πλέον τάση των καταναλωτών για διεκπεραίωση μικρότερων αλλά και συχνότερων παραγγελιών από το online κανάλι. Μάλιστα, ο πληθωρισμός επηρεάζει εμφανώς τα καταναλωτικά καλάθια, καθώς καταγράφονται +7% αυξήσεις στην μέση τιμή τεμαχίου.

Στα marketing κανάλια, το 45% της αξίας των παραγγελιών προέρχονται από direct επισκέψεις στα Online Super Markets (δηλαδή οι καταναλωτές πληκτρολογούν απ’ ευθείας την ηλ. διεύθυνση του site ή την έχουν αποθηκεύσει στους σελιδοδείκτες τους), σημειώνοντας μια αύξηση 6 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το 2021. Επιβεβαιώνεται με αυτό τον τρόπο η σταθερή προτίμηση των καταναλωτών προς συγκεκριμένες αλυσίδες super market. Ταυτόχρονα, στην παρούσα έρευνα, καταγράφεται μια συνολική μείωση 5 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το προηγούμενο έτος στις παραγγελίες που προήλθαν από διαφημίσεις Google (21%) αλλά και οργανικά αποτελέσματα (19%).
Αναφορικά με τις συσκευές, παρατηρείται η επανεμφάνιση των mobile & tablet συσκευών που στις προτιμήσεις των καταναλωτών πλέον συγκεντρώνουν το 48% των παραγγελιών έναντι των desktops & laptops, οι οποίες κυριάρχησαν και το 2022 με το 52% των παραγγελιών. Επιπροσθέτως, η Δευτέρα εξακολουθεί να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για την διεξαγωγή των παραγγελιών, με τις ώρες 09:00-12:00 το πρωί να συγκεντρώνουν τις περισσότερες αγορές στο online κανάλι.



Latest News

Λύση της συνεργασίας τους ανακοίνωσαν ΤΜΕΔΕ και Ellington
Τι αναφέρουν στην κοινή τους ανακοίνωση

Το 27,61% των μετοχών της «Κλουκίνας - Λάππας» στην Intracom
Έπεται συνέχεια με την εξαγορά μεγαλύτερου ποσοστού

Τι ζητά το ΕΒΕΑ για τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές
Ποιες παρεμβάσεις που αφορούν την επιμελητηριακή νομοθεσία κρίνονται ως θετικές

Ραγδαίες εξελίξεις στην Attica Bank
Τι ανακοίνωσαν η τράπεζα, το ΤΜΕΔΕ και η Ellington

O κροίσος που τα «βάζει» με έναν κλάδο 365 δισ.
Η εταιρεία του προσφέρει 350 συνταγογραφούμενα φάρμακα σε τιμή κόστους

Σε διαρκείς συζητήσεις με εταιρείες για διείσδυση σε νέες αγορές η Real Consulting
Ανακοίνωση κατόπιν δημοσιεύματος για προχωρημένες συζητήσεις με κυπριακή εταιρεία

Profile Software: Παροχή πλατφόρμας στη Συνεταιριστική Τράπεζα Ηπείρου
Το RiskAvert προσφέρει την δυνατότητα στην τράπεζα να επωφεληθεί από μια ενιαία και ευέλικτη πλατφόρμα λειτουργίας

Ξεκινά τη λειτουργία της η French Tech Athens
Η κοινότητα θα λειτουργήσει ως πύλη εισόδου για γαλλικές νεοφυείς επιχειρήσεις που θέλουν να δραστηριοποιηθούν διεθνώς μέσω της ελληνικής αγοράς

Πόσα «κόκκινα» δάνεια ρυθμίστηκαν - Οι στόχοι των servicers για το 2023
Η εξυγίανση έχει καταστεί εφικτή μέσα και από «κούρεμα» χρέους και μέριμνα για τους πιο ευάλωτους

Σχεδόν 30% αύξηση της αξίας των νέων αυτοκινήτων στη διετία
Οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων μακροπρόθεσμα προβλέπεται ότι θα διαμορφωθούν στα επίπεδα του 2009