Αύξηση της τάξης του 5% κατέγραψαν οι online πωλήσεις των σούπερ μάρκετ σε αξία το 2022 έναντι του 2021. H συνολική αξία των αγορών από τα Online Super Market άγγιξε τα 266 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, χωρίς όμως να περιλαμβάνονται οι Q-Commerce παίκτες (Box, eFood Market, Instashop, Pop Market, Rabbit & Wolt) που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά.
Αυτό προκύπτει από την ετήσια μελέτη της Ετήσιας Κλαδικής Έκθεσης της Convert Group, σύμφωνα με την οποία η μεγαλύτερη ανάπτυξη στον κλάδο σημειώθηκε στο 3ο τρίμηνο του έτους με 18% αύξηση πωλήσεων και στο 4ο τρίμηνο με 10% αύξηση πωλήσεων συγκριτικά με το 2021.
Online εκπτώσεις
Σύμφωνα με τους συντάκτες της εν λόγω μελέτης, ο κλάδος των Online Super Market συνεχίζει να καταγράφει σημαντικές εκπτώσεις και το 2022: τα προϊόντα πωλήθηκαν online με κατά μέσο όρο 35% έκπτωση επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής των κατασκευαστών.
Οι καταναλωτές αγόρασαν online πάνες φθηνότερες κατά 39%, προϊόντα γυναικείας υγιεινής φθηνότερα κατά 37%, δημητριακά φθηνότερα κατά 36%, χαρτί τουαλέτας φθηνότερο κατά 32% και είδη καθαρισμού φθηνότερα κατά 26%. Γενικότερα ο πληθωρισμός επηρέασε σημαντικά τις εκπτώσεις που φτάνουν στην τσέπη καταναλωτή, αφού το 2021 αυτές είχαν ανέλθει στο 39%.
Όσον αφορά στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών το διάστημα που μελετά η ετήσια έρευνα, σημειώνονται οι εξής μεταβολές: +20% σε προϊόντα για κατοικίδια, +9% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +7% σε προϊόντα αρτοποιίας, +6% σε ποτά και αναψυκτικά, +4% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +4% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά, +3% σε φρέσκα τρόφιμα και +2% σε κατεψυγμένα τρόφιμα.
Κατά την διάρκεια ολόκληρου του έτους, ο μέσος καταναλωτής αγόρασε 34,3 προϊόντα σε κάθε παραγγελία του, ξοδεύοντας €78 συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Τα 12,6 από αυτά τα προϊόντα ανήκουν στην κατηγορία των Φρέσκων Τροφίμων. Η μείωση που καταγράφεται στον αριθμό των προϊόντων που περιλαμβάνονται σε κάθε παραγγελία μαζί με την ταυτόχρονη αύξηση των συνολικών παραγγελιών, επιβεβαιώνει την πλέον τάση των καταναλωτών για διεκπεραίωση μικρότερων αλλά και συχνότερων παραγγελιών από το online κανάλι. Μάλιστα, ο πληθωρισμός επηρεάζει εμφανώς τα καταναλωτικά καλάθια, καθώς καταγράφονται +7% αυξήσεις στην μέση τιμή τεμαχίου.
Στα marketing κανάλια, το 45% της αξίας των παραγγελιών προέρχονται από direct επισκέψεις στα Online Super Markets (δηλαδή οι καταναλωτές πληκτρολογούν απ’ ευθείας την ηλ. διεύθυνση του site ή την έχουν αποθηκεύσει στους σελιδοδείκτες τους), σημειώνοντας μια αύξηση 6 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το 2021. Επιβεβαιώνεται με αυτό τον τρόπο η σταθερή προτίμηση των καταναλωτών προς συγκεκριμένες αλυσίδες super market. Ταυτόχρονα, στην παρούσα έρευνα, καταγράφεται μια συνολική μείωση 5 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το προηγούμενο έτος στις παραγγελίες που προήλθαν από διαφημίσεις Google (21%) αλλά και οργανικά αποτελέσματα (19%).
Αναφορικά με τις συσκευές, παρατηρείται η επανεμφάνιση των mobile & tablet συσκευών που στις προτιμήσεις των καταναλωτών πλέον συγκεντρώνουν το 48% των παραγγελιών έναντι των desktops & laptops, οι οποίες κυριάρχησαν και το 2022 με το 52% των παραγγελιών. Επιπροσθέτως, η Δευτέρα εξακολουθεί να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για την διεξαγωγή των παραγγελιών, με τις ώρες 09:00-12:00 το πρωί να συγκεντρώνουν τις περισσότερες αγορές στο online κανάλι.
Latest News
Στη Newsphone το κτίριο της Ράδιο Κορασίδης στον Πειραιά μετά από πλειστηριασμό
Ο σημερινός πλειστηριασμός για το κτίριο της Ράδιο Κορασίδης στον Πειραιά, είχε μειωμένη τιμή πρώτης προσφοράς στα 3.417.000 ευρώ
Πράσινο φως από την Κομισιόν για παράταση του «Ηρακλή» - Στα 3 δισ. ο προϋπολογισμός
Η Κομισιόν ενέκρινε νέα παράταση του προγράμματος έως το τέλος του Ιουνίου
«Πράσινο φως» στην Ικτίνος για υπόγειο λατομείο στη Δράμα - Η ανακοίνωση
Η νέα αυτή εκμετάλλευση του υπόγειου λατομείου από την Ικτίνος θα αυξήσει κατά 20% την παραγωγή δολομίτικου Μαρμάρου του Βώλακα
Σε επαφή με τράπεζα η Μουζάκης για το ομολογιακό έως 5 εκατ. ευρώ
Τη σχετική απόφαση ενέκρινε τον περασμένο Αύγουστο η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της Μουζάκης
Βραβεία «Κούρος 2024»: Ποιες επιχειρήσεις τιμήθηκαν για τις επιδόσεις τους
Η Λέσχη Επιχειρηματικότητας τίμησε για 27η χρονιά την επιχειρηματικότητα της καινοτομίας απονέμοντας τα βραβεία Κούρος 2024
«Ένωση» των Entersoft- Softone υπό ενιαίο οργανισμό
Η ένωση των Entersoft-Softone θα περιλαμβάνει ένα διευρυμένο portfolio λύσεων, περισσότερους από 90.000 πελάτες, πανελλαδικό δίκτυο 700 συνεργατών και θα απασχολεί 1.500 και πλέον εργαζομένους
Δεσμεύεται η περιουσία του Πηλαδάκη - Κατηγορίες για φοροδιαφυγή και απάτη από την «Αρχή για το Ξέπλυμα» - Τι απαντά ο επιχειρηματίας
Περισσότερα από 100 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι αποκόμισε ο επιχειρηματίας Κ. Πηλαδάκης από παράνομες δραστηριότητες - Τι απαντά στις κατηγορίες ο επιχειρηματίας με ανακοίνωσή του
Globalsat: Πρωτοπόρος στον Ψηφιακό και Ενεργειακό Μετασχηματισμό των Επιχειρήσεων
H Globalsat ανέδειξε την ηγετική της θέση στο κορυφαίο αυτό Συνέδριο της Οικονομίας με θέμα «Ένα Νέο Παραγωγικό Μοντέλο – Ελλάδα 2030»
Τι είπαν τα στελέχη των ελληνικών τραπεζών στη Ν. Υόρκη
Οι προοπτικές του κλάδου που παρουσίασαν σε ξένους επενδυτές στο επενδυτικό συνέδριο της Capital Link
Για μεγαλύτερη εξοικονόμηση και αξιοπιστία η θέρμανση είναι Fujitsu
Ένα σύγχρονο κλιματιστικό δημιουργεί την κατάλληλη ατμόσφαιρα όλο το χρόνο, έτσι είναι η καλύτερη επιλογή για μέγιστη άνεση κάθε εποχή