Στη συμφωνία Γαλλίας, Ισπανίας και Πορτογαλίας για την κατασκευή του νέου αγωγού υδρογόνου που θα μεταφέρει πράσινο αέριο από την Ιβηρική Χερσόνησο στην υπόλοιπη Ευρώπη θα συμμετέχει η Γερμανία, σύμφωνα με την κοινή δήλωση Γαλλίας – Γερμανίας στο πλαίσιο της 60ης επετείου για τη Συνθήκης των Ηλυσίων, όπως γράφει η DW.
Ο αγωγός
Ο αγωγός H2Med, θα συνδέσει την Πορτογαλία και την Ισπανία με τη Γαλλία και τώρα και τη Γερμανία για να καλύψει περίπου το 10% της ζήτησης υδρογόνου της Ευρωπαϊκής Ένωσης και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα θα τεθεί σε λειτουργία έως το 2030.
Γερμανία – Γαλλία… ενεργειακή συμμαχία
Ο υποθαλάσσιος αγωγός που διέρχεται τη Μεσόγειο θα μεταφέρει πράσινο υδρογόνο, το οποίο θα παράγεται από νερό μέσω ηλεκτρόλυσης με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Η ισπανική κυβέρνηση εκτιμά ότι η H2Med θα έχει τη δυνατότητα να προμηθεύει περίπου δύο εκατομμύρια μετρικούς τόνους υδρογόνου ετησίως.
Η ιδιαίτερη σημασία της κατασκευής του συγκεκριμένου έργου προκύπτει σαφώς από τη συγκεκριμένη περίοδο κατά την οποία η Ευρώπη προσπαθεί να μειώσει την εξάρτηση από τη ρωσική ενέργεια και να στραφεί από τα ορυκτά καύσιμα σε καθαρότερη ενέργεια.
Γαλλο-γερμανική συμφωνία
Ο γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς και ο γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν δήλωσαν ότι «ενισχύουμε τις επενδύσεις μας στις τεχνολογίες του αύριο, ιδιαίτερα στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και στις ενέργειες χαμηλών εκπομπών άνθρακα».
Μια κοινή ομάδα εργασίας μεταξύ των δύο χωρών θα κάνει «συστάσεις για τις στρατηγικές μας επιλογές όσον αφορά την ανάπτυξη υδρογόνου», στα τέλη Απριλίου 2023.
Ο Μακρόν είπε μετά τη φιλοξενία του Σολτς στο Παρίσι: «Αρχίσαμε να μιλάμε για μια στρατηγική για το τι θέλουμε να κάνουμε στο ενεργειακό πεδίο».
Ο Σολτς από την πλευρά του σημείωσε: «Θέλουμε το υδρογόνο να είναι διαθέσιμο σε μεγάλες ποσότητες και σε προσιτές τιμές ως το αέριο του μέλλοντος». Πρόσθεσε ακόμη πως «πρόκειται για μια τεχνολογική πρόοδο που μόνο από κοινού μπορούμε να πετύχουμε. Και έχουμε επίσης συμφωνήσει ότι θέλουμε να το πετύχουμε αυτό μαζί».
Χαιρετίζει η Ισπανία
Ο ισπανός πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσες υποδέχθηκε με ικανοποίηση τα νέα, δημοσιεύοντας ένα μήνυμα στο Twitter στο οποίο γράφει:
Η Γερμανία προσχωρεί στο H2Med μαζί με τη Γαλλία, την Πορτογαλία και την Ισπανία.
Μετά τη Συνθήκη της Βαρκελώνης, ο πράσινος διάδρομος ενισχύει σίγουρα την πανευρωπαϊκή του διάσταση.
Μια νέα ιβηρική λύση, και υπάρχουν ήδη δύο, υπέρ της ευρωπαϊκής ενεργειακής κυριαρχίας.
Alemania se suma al H2Med junto a Francia, Portugal y España.
Tras el Tratado de Barcelona, el corredor verde refuerza definitivamente su dimensión paneuropea.
Una nueva solución ibérica, y ya van dos, en favor de la soberanía energética europea.💪
— Pedro Sánchez (@sanchezcastejon) January 22, 2023
Όταν η Μαδρίτη, το Παρίσι και η Λισαβόνα συμφώνησαν τον Δεκέμβριο για την κατασκευή του αγωγού, αναμενόταν να κοστίσει 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ (2,6 δισεκατομμύρια δολάρια). Ωστόσο, δεν ήταν αμέσως σαφές πόσο θα πρόσθετε στο κόστος η συμπερίληψη της Γερμανίας.
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος