Εστιάζοντας στις επιχειρήσεις και τη νέα δυνατότητα ηλεκτρονικών πληρωμών, που πρόσφατα έκανε ντεμπούτο από τη χώρα μας η ιαπωνική Rakuten Viber βάζει την Ελλάδα ψηλά στον παγκόσμιο χάρτη της. Όπως ανακοινώθηκε εχθές, στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης στην Αθήνα, δύο νέες υπηρεσίες μπαίνουν στη φαρέτρα του Viber για να βελτιώσουν την επικοινωνία των επιχειρήσεων με τους χρήστες. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα στο 2022 μέσω Viber ανταλλάγησαν 180 εκατ. μηνύματα με αποστολείς εταιρείες.

Η ελληνική αγορά, όπου η δημοφιλής εφαρμογή επικοινωνίας έχει ποσοστό διείσδυσης άνω του 91%, γίνεται το κατάλληλο φυτώριο για το λανσάρισμα νέων υπηρεσιών της εταιρείας.

Πόσο και πώς αξιοποίησαν οι Έλληνες χρήστες το 2021 το Viber

Με την πανδημία να έχει γίνει επιταχυντής των online πληρωμών παγκοσμίως, η συνολική αξία των ψηφιακών πληρωμών προβλέπεται να φτάσει τα 9,47 τρισ. δολάρια το 2023, ενώ ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης της παγκόσμιας αγοράς θα ξεπεράσει, σύμφωνα με τη Statista, το 11% ως το 2027. Οι καταναλωτές αφήνουν τα πορτοφόλια τους στο σπίτι και στρέφονται στα eWallets.

Η αξία των ηλεκτρονικών πληρωμών στη χώρα μας υπετριπλασιάστηκε το 2021 σε σχέση με το 2017, φτάνοντας, σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, περίπου τα 49 δισ. ευρώ. Παρόλα αυτά, ποσοστό μόλις 3% έγινε με ηλεκτρονικό χρήμα, όταν πανευρωπαϊκά ξεπερνά το 11%, γεγονός που προοιωνίζεται μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης για την αγορά των ψηφιακών πορτοφολιών.

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, η Rakuten Viber έλαβε την απόφαση να λανσάρει το δικό της ψηφιακό πορτοφόλι, το Viber Pay, την οποία και ανακοίνωσε το περασμένο καλοκαίρι. Δεδομένης της κυρίαρχης θέσης του Viber στην Ελλάδα, όλα τα παραπάνω συνέτειναν ώστε η αρχή να γίνει από τις αγορές Ελλάδας και Γερμανίας τον περασμένο Δεκέμβριο.

Η πιο σημαντική αγορά στην Κεντρική Ευρώπη

Η chief revenue officer της Rakuten Viber, κυρία Cristina Constandache, αναφέρθηκε, εχθές, στη ιδιαίτερα σημαντική θέση που κατέχει η Ελλάδα στον παγκόσμιο «χάρτη» της εταιρείας. Συγκαταλέγοντας τη χώρα μας στο κλαμπ των χωρών της Κεντρικής Ευρώπης για το δίκτυο της Rakuten, καθώς μοιράζεται περισσότερα κοινά χαρακτηριστικά με αυτή τη γεωγραφική ομάδα έναντι της Ανατολικής Ευρώπης, τη χαρακτήρισε ως την πιο σημαντική αγορά στην Κεντρική Ευρώπη.

Όσον αφορά στις επιδόσεις του Viber Pay, σε αυτή την πρώιμη φάση της λειτουργίας του, αριθμεί ήδη 200.000 χρήστες στη χώρα μας, με τη συνολική αξία των συναλλαγών που έχουν πραγματοποιηθεί να ανέρχεται σε 100.000 ευρώ. Στη γερμανική αγορά, όπου έγινε το «δίδυμο» λανσάρισμα, το app της εταιρείας δεν έχει μεν ανάλογη διείσδυση, καθώς οι χρήστες δεν ξεπερνούν τα 3 εκατ., αλλά, η χώρα θεωρείται ως «ισχυρός διάδρομος» για μεταφορές χρημάτων προς την Ελλάδα.

Σταδιακά το νέο eWallet θα διατεθεί στις 180 χώρες διεθνώς όπου δραστηριοποιείται η εταιρεία.

Στροφή στις επιχειρήσεις

Εντωμεταξύ, στο περιβάλλον της πολύ γνωστής εφαρμογής μηνυμάτων και κλήσεων, οι χρήστες ήδη βλέπουν μια ολοκαίνουργια υπηρεσία του Viber, που αφορά στην ομαδοποίηση των μηνυμάτων από επιχειρήσεις στα «Εισερχόμενα Επιχειρήσεων». Μπορούν δηλαδή μέσα από έναν και μόνο φάκελο να έχουν πρόσβαση στην επικοινωνία τους με επίσημους λογαριασμούς επιχειρήσεων. Η νέα λειτουργία επιτρέπει επιτρέπει την αποθήκευση και οργάνωση όλων των επαγγελματικών μηνυμάτων από επίσημους λογαριασμούς επιχειρήσεων σε έναν φάκελο, όπως είναι μια τραπεζική ειδοποίηση, μια επιβεβαίωση παραγγελίας από μια υπηρεσία παράδοσης ή μια ειδική προσφορά από ένα κατάστημα.

Ο φάκελος ενεργοποιείται μόλις ο χρήστης λάβει το πρώτο του νέο επαγγελματικό μήνυμα από κάποια επιχείρηση κι εν συνεχεία όλα τα μηνύματα θα πηγαίνουν εκεί ως προεπιλογή. Έτσι, θα είναι πιο εύκολο για τον χρήστη να βρίσκει τις πιο πρόσφατες ειδοποιήσεις του, καθώς ο φάκελος θα βρίσκεται στην κορυφή των μηνυμάτων του, χωρίς όμως τα επαγγελματικά μηνύματα να μπερδεύονται πια με τα προσωπικά.

Η δεύτερη νέα υπηρεσία είναι ο Εμπορικός Λογαριασμός όπου οι χρήστες θα μπορούν να ανακαλύψουν όλους τους τρόπους αλληλεπίδρασης με μια εταιρεία σε ένα μόνο μέρος. Θα φιλοξενεί όλες τις επιχειρηματικές πληροφορίες, τις υπηρεσίες και τις συνομιλίες στο Viber κάτω από μια ενιαία επιχειρηματική οντότητα με δυνατότητα αναζήτησης.

«Οι πρόσφατες προσθήκες στο Viber παρέχουν μια ισχυρή βάση για την εισαγωγή πρόσθετων λειτουργιών ως μέρος της στρατηγικής της εταιρείας να γίνει μια υπερ-εφαρμογή», ανέφερε η κυρία Constandache. «Αυτή η στρατηγική στοχεύει στη βελτίωση της χρησιμότητας της εφαρμογής για τους χρήστες και επεκτείνει τους τρόπους με τους οποίους οι διάφορες εταιρείες μπορούν να συνδεθούν με το κοινό τους με φυσικό τρόπο, με αποτέλεσμα προστιθέμενη αξία και για τις δύο πλευρές. Προσθέτοντας περισσότερες δυνατότητες, υπηρεσίες και κανάλια επικοινωνίας, το Viber μπορεί να προσφέρει περισσότερη αξία τόσο στους χρήστες όσο και στις εταιρείες».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία