Ένας πρίγκιπας του Λιχτενστάιν και μια ομάδα στελεχών επενδυτικής τραπεζικής δημιουργούν ένα «χρηματιστήριο έργων τέχνης», ποντάροντας στο ότι επενδυτές θα αγκαλιάσουν τους πίνακες ως κατηγορία περιουσιακών στοιχείων, ακόμα κι αν δεν θα μπορέσουν ποτέ να κρεμάσουν ένα αριστούργημα στα σπίτια τους.
Η Artex σκοπεύει να εισάγει στην αγορά τις «μετοχές» του πρώτου της πίνακα το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλος Yassir Benjelloun-Touimi, πρώην τραπεζίτης του Ομίλου UBS και της BNP Paribas που συνίδρυσε την πλατφόρμα με τον 46χρονο Πρίγκιπα Βεντσέσλας του Λιχτενστάιν.
Αν και δεν αποκάλυψε τον πίνακα, είπε ότι ανήκει σε έναν από τους πιο διάσημους καλλιτέχνες όλων των εποχών, τα έργα του οποίου παραμένουν απρόσιτα για όλους εκτός από τους πλούσιους.
«Υπάρχουν μόνο λίγοι τυχεροί, έξυπνοι άνθρωποι που είχαν πρόσβαση στην αγορά τέχνης τα τελευταία 500 χρόνια και αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι να τη μεταφέρουμε σε μια ελεγχόμενη, προσβάσιμη και ασφαλή πλατφόρμα», είπε.
Μετατρέποντας τον πληθωρισμό σε τέχνη…
Η πλατφόρμα Masterworks
Όπως γράφει το Bloomberg, η Artex θα ενταχθεί στον τομέα των αγορών κλασματικής ιδιοκτησίας, οι οποίες χωρίζουν περιουσιακά στοιχεία που κυμαίνονται από διαμάντια έως αυτοκίνητα vintage σε προσιτές μετοχές. Η πλατφόρμα Masterworks, για παράδειγμα, τιτλοποιεί πίνακες ζωγραφικής καλλιτεχνών όπως το σύμβολο της ποπ κουλτούρας Andy Warhol και ο σταρ της τέχνης του δρόμου Banksy.
Ο Benjelloun-Touimi είπε ότι η Artex θα διαφέρει από τους ομοτίμους της επειδή θα είναι δομημένη σαν χρηματιστήριο: Τα έργα θα εισαχθούν σε μια διαδικασία παρόμοια με τις αρχικές δημόσιες προσφορές, με τις τράπεζες να εμπορεύονται πίνακες ζωγραφικής στους πελάτες τους. Θα υπάρχει επίσης μια δευτερογενής αγορά με τιμές σε πραγματικό χρόνο και μεσίτες που είναι έτοιμοι να αγοράσουν ή να πουλήσουν.
Κέρδη
Η Masterworks διατηρεί ένα έργο τέχνης για τρία έως δέκα χρόνια και στη συνέχεια το πουλάει και διανέμει τα έσοδα στους μετόχους. Οι επενδυτές έχουν την επιλογή να πουλήσουν τις μετοχές τους σε μια δευτερογενή αγορά, αλλά η Masterworks δεν μπορεί να τους διαβεβαιώσει ότι θα υπάρξουν πρόθυμοι αγοραστές.
Η πλατφόρμα θα είναι μια δοκιμή για το εάν η τέχνη μπορεί να έχει μία θέση στα χαρτοφυλάκια των επενδυτών παράλληλα με τις μετοχές και τα ομόλογα.
Η επενδυτική τράπεζα Rothschild & Co θα εργάζεται ως σύμβουλος της Artex όταν οι πίνακες είναι εισηγμένοι στο χρηματιστήριο, ενώ η Six Swiss Exchange θα παρέχει υπηρεσίες εκκαθάρισης.
Η Artex έχει άδεια από την οικονομική αρχή του Λιχτενστάιν.
Latest News
Προσλήψεις σχεδιάζουν 1 στις 2 επιχειρήσεις - Οι περιζήτητες ειδικότητες και οι πιο υψηλοί μισθοί
Τι αποκαλύπτει η έρευνα HR Trends της Randstad για το 2024
Προ των πυλών deal 1 δισ. FIFA - Apple - Τι θα αφορά
Η συμφωνία με την Apple θα μπορούσε να ανακοινωθεί εντός του Απριλίου
Στην ολομέλεια της βουλής το νομοσχέδιο ενίσχυσης του οπτικοακουστικού τομέα
Δεκτό και στο σύνολό του έγινε από την πλειοψηφία της επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής
Η τέχνη του Κιθ Χάρινγκ ξεκίνησε από τον δρόμο (όχι από τα μουσεία)
Τρεις δεκαετίες μετά το θάνατό του, τα έργα του εξακολουθούν να βρίσκονται στα πωλητήρια των μουσείων. Αλλά η αντίληψή του για τη δημόσια τέχνη διατηρείται πιο έντονα στο δρόμο.
Στα ύψη η ζήτηση για «πράσινα» ταλέντα - Τι δείχνει έρευνα της ManpowerGroup
Σε ποιους κλάδους υπάρχει η υψηλότερη ζήτηση
Αυτές είναι οι χώρες που οι πορτοφολάδες κάνουν... πάρτι
Πιο πιθανό είναι να γίνετε στόχος πορτοφολάδων αν κυκλοφορείτε σε μεγάλα πλήθη
Πολιτική, ουσιαστική, όμορφη - Η 60η Biennale στη Βενετία
Από τις 20.04 μέχρι τις 24.11 διαρκεί η 60η Biennale Σύγχρονης Τέχνης στη Βενετία και τα έχει όλα: αυτόχθονες, βία, μετανάστευση, queer κοινότητα...
Πόσα χρόνια μπορεί να ζήσει ένας άνθρωπος;
Δείτε ποιος είναι ο γηραιότερος άνθρωπος εν ζωή σήμερα…
«Μόδα και Ολυμπιακοί Αγώνες Αθήνα 2004 – Παρίσι 2024»
Την έκθεση χαιρέτησε η Όλγα Κεφαλογιάννη
Ο Benny Hill ήταν πολυεκατομμυριούχος αλλά κολλούσε τις σόλες των χαλασμένων παπουτσιών του
Σύμφωνα με ένα βιβλίο του 2019, ο πολυεκατομμυριούχος, Άγγλος κωμικός ήταν γεμάτος ανασφάλειες για την αυτοεκτίμησή του και είχε έναν νοσηρό φόβο να ξοδεύει χρήματα