
Οριστικά πίσω της αφήνει η μόδα την πανδημία και από τις φόρμες και τα αμάνικα μπουφάν πλέον οι έλληνες καταναλωτές στρέφονται στα ρούχα, τα παπούτσια και τα αξεσουάρ εξόδου.
Casual και βραδινό, ρούχα γραφείου και sporty δημιουργούν το μετά τον κορωνοϊό fashion προφίλ του καταναλωτή, σύμφωνα με το «Fashion Year in Review», την ετήσια ανασκόπηση της ελληνικής αγοράς μόδας από το GLAMI.gr.
Απτή απόδειξη για την επαναφορά της μόδας σε μια νέα (υβριδική) πραγματικότητα είναι η εκτίναξη των ηλεκτρονικών αναζητήσεων για «κομψά μαύρα φορέματα» (little black dress). Πρόκειται, σύμφωνα με την έρευνα για το πιο δημοφιλές προϊόν του 2022 σε likes και clicks (επισκέψεις).
Την ίδια ώρα, «αποθεώθηκαν» τα ψηλοτάκουνα (+56%), όπως και τα ανδρικά ρολόγια (+42%), ενώ ανοδικά σε διψήφιο ποσοστό κινούνται οι γυναικείες τσάντες (+26%) και τα ανδρικά loafers (+33%).
Ηλεκτρονικές αγορές: Το προφίλ του Έλληνα online shopper
Οι καταναλωτές συνέχισαν να κάνουν έξυπνες επιλογές ρούχων, με κομμάτια που μπορούν να φορεθούν σε διαφορετικές περιστάσεις. Τα σακάκια ξανά παίρνουν ζωή, συνδυάζονται με t-shirts, σπορ παντελόνια και casual παπούτσια. Η τάση αυτή φαίνεται να εδραιώνεται, καθώς οι καταναλωτές θα επιλέγουν όλο και περισσότερο ρούχα που πάνε με όλα.
Είναι χαρακτηριστικό πως οι αναζητήσεις του όρου «smartorial» στη Google υπερδιπλασιάστηκαν το 2022.
Το ιταλικό brand Canali ορίζει ως Smartorial ως τον συνδυασμό της επιθυμίας για casual ρούχα με την θέληση να ντύνεσαι με εκλεπτυσμένο τρόπο.
Έτσι, στις πρώτες θέσεις των αναζητήσεων βρέθηκαν τα γυναικεία μοκασίνια και σακάκια (+34% και +25% αντίστοιχα), καθώς και τα ανδρικά κοστούμια και sneakers (+28% και +30%).
Οι αλλαγές στο καταναλωτικό ταξίδι είχε θετικά αποτελέσματα και στο «ταμείο» των ελληνικών eshops. Όπως προκύπτει από τη σχετική έρευνα του GLAMI, το 56% των συνεργαζόμενων ηλεκτρονικών καταστημάτων ανέφερε αύξηση των εσόδων του (συγκριτικά με το 47% στην αντίστοιχη ερώτηση της προηγούμενης χρονιάς). Μάλιστα σε ποσοστό 43% έκρινε θετικά το 2022 ως προς τα επιχειρηματικά αποτελέσματα.
Αισιοδοξία και για το 2023
Η παγκόσμια βιομηχανία της μόδας ανέκαμψε απότομα το 2021 και κατά το μεγαλύτερο μέρος του 2022. Αλλά στη σημερινή εύθραυστη πραγματικότητα, οι προσδοκίες για συνεχή ανάκαμψη μπορεί να ανατραπούν πολύ γρήγορα. Παρόλα αυτά, οι Έλληνες εκπρόσωποι του fashion ecommerce παραμένουν σε μεγάλο βαθμό αισιόδοξοι για το τρέχον έτος.
Στην έρευνα του GLAMI, το 40% πιθανολογεί ότι θα υπάρξει βελτίωση ενώ ένα 12% αναμένει σίγουρα βελτίωση. Σε αντίθεση, μόλις το 2% αναμένει σίγουρα αρνητικά αποτελέσματα.
Στην Ελλάδα ο πληθωρισμός έφτασε κοντά στο 7.5% στο τέλος της προηγούμενης χρονιάς με το κόστος της ενέργειας να αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω για το μέσο νοικοκυριό.
Πόσο θα αυξηθούν οι τιμές
Η πλειονότητα των eshops μόδας που απάντησαν στην έρευνα του GLAMI δήλωσαν ότι σχεδιάζουν να επικεντρωθούν στην ανάπτυξη και την αύξηση των πωλήσεων σχεδόν ισόποσα.
Για να το εξασφαλίσει αυτό, ένα 37% σχεδιάζει να αυξήσει τις τιμές αλλά η πλειοψηφία (το 50% των ερωτηθέντων) θα κρατήσει ίδιες τις τιμές. Μεταξύ αυτών που έχουν σκοπό να ανεβάσει τις τιμές, το 42% προβλέπει αυξήσεις τιμών 6-10%.
Κύριες προτεραιότητες
Ο πληθωρισμός και η οικονομική αβεβαιότητα ωθούν τα ηλεκτρονικά καταστήματα να επικεντρωθούν στην αντιμετώπιση βραχυπρόθεσμων προκλήσεων.
Η μεγαλύτερη προτεραιότητα είναι οι δραστηριότητες ενίσχυσης του brand, η προσαρμογή των προσφερόμενων προϊόντων, στις αλλαγές της ζήτησης και η δοκιμή νέων καναλιών μάρκετινγκ.
Προκειμένου να προσαρμοστούν στη φθίνουσα αγοραστική δύναμη, σχεδόν το 64% σχεδιάζει να έχει λιγότερα εποχιακά και περισσότερα βασικά είδη στη γκάμα προϊόντων.
Επιπλέον, το 46% σχεδιάζει να μειώσει τον αριθμό των στιλ του ίδιου προϊόντος ώστε να απλοποιήσει το απόθεμα συνολικά.
Οι Gen-Z τάσεις καθορίζουν την παγκόσμια μόδα
Πολλά από τα trends που φοράει η γενιά Gen-Z (η γενιά που γεννήθηκε μεταξύ 1997 και 2012) επηρεάζουν όχι μόνο τις επιλογές της αλλά την παγκόσμια μόδα, με τα brands να αλλάζουν τις συλλογές τους με βάση τα θέλω των νεαρών καταναλωτών.
Η ισορροπία δυνάμεων αλλάζει – και η Gen-Z είναι η γενιά που υπαγορεύει τις τάσεις χωρίς να περιμένει τη βιομηχανία της μόδας να της πει τι θα φορέσει.
Μπορεί να μην ακόμη το target group που ξοδεύει τα περισσότερα, σε λίγα χρόνια όμως θα έχει μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη και θα γίνει βασική πηγή πελατών και όχι μόνο απλά trendsetters.
Επομένως, η παρακολούθηση του τρόπου που ψωνίζει η Gen-Z είναι απαραίτητη για τη μελλοντική επιτυχία κάθε brand.
Οι τάσεις του 2000
Χαμηλοκάβαλα τζιν, uggs, κλάμερ, βελούδινες φόρμες και κολάν καμπάνα.
Η αυξανόμενη λατρεία της Gen-Z με τις τάσεις που επικρατούσαν στις αρχές του 2000 είναι κάτι περισσότερο από μια απλή αναβίωση των παλιών trends.
Όχι στα skinny τζιν
Είναι αλήθεια πως τα skinny τζιν δεν υπήρξαν και τόσο δημοφιλή για αρκετό καιρό, αλλά το 2022 ήταν επίσημα η χρονιά των άνετων και χαλαρών τζιν. Φαρδιά, mom fit, ίσια, bootcut…
Για τη Gen-Z τα skinny τζιν έγιναν ‘’σύμβολο’’ της άποψης ότι η αίσθηση δυσφορίας που νιώθουμε όταν επιλέγουμε ρούχα είναι απολύτως φυσιολογική – αλλά δεν θα πρέπει να γίνεται και αποδεκτή – για τις γυναίκες.
Streetwear
Η Gen-Z προτιμά να υποστηρίζει streetwear μάρκες που έχουν ως αποστολή τους τη μεγαλύτερη συμπεριληπτικότητα, ποικιλομορφία και ισότητα.
Μπλουζάκια με στάμπες, φαρδιά τζιν ή άλλα παντελόνια, ογκώδη λευκά sneakers ή παπούτσια με πλατφόρμα και κάλτσες που φαίνονται είναι μερικές από τις επιλογές τους.
Τα αξεσουάρ τείνουν να περιλαμβάνουν συνδυασμό κοσμημάτων, γυαλιά ηλίου, καπέλα τζόκεϊ και layering κομματιών.
Second-hand
Το παράδοξο της Gen-Z είναι ότι ενώ θέλουν να αγοράζουν από μάρκες με τις οποίες μοιράζονται τις ίδιες αξίες, τελικά οι αγορές τους καθορίζονται σε μεγάλο βαθμό από τις τρέχουσες τάσεις και τις προσφερόμενες εκπτώσεις.
Υπάρχει όμως ένας από τους πολλούς τρόπους για να συνδυαστούν η βιωσιμότητα και οι προσιτές τιμές και αυτός οι αγορές από «δεύτερο χέρι».
Η Gen-Z κάνει, με επιτυχία, trend τα οικονομικά ευρήματα της second-hand τάσης χρησιμοποιώντας τα hauls στο Instagram, το TikTok και το YouTube.


Latest News

Μεταβιβάζονται λιγνιτικές εκτάσεις της ΔΕΗ στο Δημόσιο
Τι προβλέπει ο σχεδιασμός της εταιρείας

Στο SHOPFLIX.gr θα βρεις ό,τι χρειάζεσαι (και) για την επιχείρησή σου
Εξαιρετικές προσφορές και πολύ συμφέρουσες τιμές

Κέντρο καινοτομίας στην Πάτρα δημιουργεί η Meta- O ρόλος της ελληνικής Accusonus
Τον Φεβρουάριο του 2022, το Facebook μέσω της µητρικής του εταιρείας, Meta, προέβη στην εξαγορά της ελληνικής start up Accusonus

Συμφωνία για την προώθηση του «Shopping in Greece»
Συμφωνία μεταξύ ΕΟΤ και ΕΣΕΕ

«Ψήφο εμπιστοσύνης» σε Ελλάδα και Παπαστράτο δίνει η Philip Morris International
Καταλυτικός ο ρόλος της ελληνικής θυγατρικής για την υλοποίηση του σχεδίου για έναν κόσμο χωρίς τσιγάρο - Τι είπε για την Ελλάδα ο Tomasso Di Giovani, Vice President Global Communications at Philip Morris International

Αύξηση κύκλου εργασιών και κερδών για την Attica Group το 2022
Η αύξηση του κύκλου εργασιών επέτρεψε στον όμιλο να καλύψει τα ιδιαίτερα αυξημένα λειτουργικά του έξοδα

Μεταφορά τεχνογνωσίας από το MIT σε ελληνικές νεοφυείς επιχειρήσεις
O υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Χρίστος Δήμας μίλησε κατά τη διάρκεια του 25ου Global Startup Workshop, που διοργανώνει το Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης (MIT)

Η BayWa AG καταγράφει κερδοφόρo ανάπτυξη-Κέρδη ρεκόρ το 2022
Η εταιρεία στοχεύει σε EBIT μεταξύ 470 και 520 εκατ. ευρώ έως το τέλος του 2025

Ο Δρ. Βασίλης Γρηγορίου της Advent Technologies εξελέγη πρόεδρος της συντονιστικής ομάδας του IPCEI Hydrogen «Hy2Tech»
Η εκλογή του Δρ. Γρηγορίου πραγματοποιήθηκε, στο πλαίσιο της 1ης Γενικής Συνέλευσης, που έλαβε χώρα στις 28 Μαρτίου 2023 στο Βερολίνο

Κοινοπραξία Aegean - CAE για τη δημιουργία κέντρου εκπαίδευσης
Στην πλήρη του ανάπτυξη, το κέντρο θα είναι σε θέση να εκπαιδεύει έως και 3.500 πιλότους το χρόνο